Show bij van bommel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Show bij van bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 18:44

Nou ik ben dus net thuis van de show. Heb erg genoten. Heb jocobien nog even gesproken en liep na afloop rinske nog even tegen het lijf. Voor de rest was het rustig met de bokkers. Ik vroeg me af wat jullie er nu van vonden? Obelisk, Trento en paganini spraken met ontzettend aan. Daarnaast vondt ik dat bert rutten met tchaikovsky weer een zeer knap staaltje africhting liet zien. Goodtimes was heeeeeel erg vrolijk Knipoog en onze fonds had er niet heel erg veel zin in, orame des te meer. Ik heb weer erg genoten van de show. Nog veel bekenden gezien. (op bokkers na Knipoog )

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening van de show en natuurlijk de hengsten.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:05

Nou ik ben ook net terug! Het was een mooie show, met zeeeeeeer veel toeschouwers. Ook geluk met het weer trouwens. Ik ben gegaan om Trento ng eens aan het werk te zien. Zeer braaf paard, zoals hij daar stond in de stal. Imponeert ook sterk als je hem daar zo ziet in de stal, zeer knap hoofd. Aan de hand liet hij niet zo veel zien vond ik, hij was net iets te speels. Onder het zadel vond ik hem niet zo goed als in Den Bosch. Hij draafde te snel, maakte zijn pas niet op een rustige manier af, waardoor het wat krabbelend en overhaast overkwam. Nu geloof ik wel dat de hengst onder ZEER veel spanning stond, en dit een hoofdreden was. Vanachter zou ik hem ook net iets krachtiger willen zien, iets meer punch. Het paard is natuurlijk jong, en groot. Ik denk dat deze hengst gaat uitgroeien tot een zeer krachtige. Ondanks dit alles blijft hij mij wel sterk aan spreken. Moest er voldoende rust zijn, dan gaat zijn sublieme voorbeengebruik er nog sterker uitkomen.

Obelisk, deze hengst begint mij ook steeds meer en meer te bekoren. Wat een knappe, krachtige bloedgemaakte hengst. Zeer goed voorgesteld ook trouwens. Moest ik ooit een merrie hebben die goed bij deze hengst zou passen zou ik zeker overwegen hem te gebruiken. Nu vind ik zijn voorbeengebruik net iets te vlak voor op mijn merrie. Hij neemt wel veel ruimte en grond vind ik. De hengst is achter ook krachtig, en heeft veel aanleg tot zitten en verzamelen vind ik. OK dan!

Rutten brengt zijn hengsten imponerend voor. Maar als fokker maken ze geen indruk op mij. Ze missen catch vind ik...

Het veulen van Prestige dat ze lieten zien vond ik top!

Op de springhengsten heb ik minder gelet, maar die Onze Fons en Oramé, kennen zeker iets van galopperen. Menig dressuurpaard kan hier jaloers op zijn.

Veel gezien en weer veel geleerd. *LOL* *LOL* *LOL*

BTW, die boerenknol was ook wel gaaf om zien Haha! Haha! Haha!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:03

Heeft ook iemand foto's gemaakt van Onze Fons?

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:23

Mensen zat inderdaad, ook op de weg trouwens.
Ik vond Trento ook erg snel draven (bijna tuig achtig), maakte de passen niet af en vond het eigenlijk een beetje tegenvallen en aan de hand was het al helemaal niets. Op stal en stand inderdaad wel een mooi paard. Ik zag wel een vreemde bobbel op de voorkant van de pijp aan het rechterachterbeen, een stukje onder het spronggewricht, misschien een oude verwonding?
Tchaikovsky was zowel aan de hand als onder het zadel erg goed en erg braaf, hij was voor mij de grootste meevaller. Mooie gedragen draf en veel houding. De galop onder het zadel vond ik echt heel goed, heel gesloten en beste sprong.
Obelisk is een erg mooi langelijnd paard met mega hals, werd ook erg netjes gereden door Kirsten Bekkers. Achterbeen soms een beetje wijd bij de uitgestrekte draf.
Paganini had een beetje stress bij de aanvang van het rijden, na de galop werd het beter, maar in den bosch was het nog beter. Aan de hand vond ik het als twee druppels water z'n vader Havidoff, een beetje stout en veel houding en front, allebij mooie paarden om te zien met veel bespiering. Vooral Havidoff vond ik mooi beenwerk hebben.
GoodTimes en Prestige, tja moet ik nog eens over nadenken was er vandaag niet van onder de indruk.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 22:08

Ik kan me wel aansluiten bij jullie verslagen. Toch denk ik dat trento veel aanleg en vermogen heeft. Heb hem beter zien lopen maar weet wel dat ie het in zich heeft. Het blijft natuurlijk wel afwachten hoe hij vererft. Obelisk vondt ik eigenlijk meest interessante paard. Idd netjes voorgesteld. Die knol vondt mijn vader helemaal geweldig. Zegt ie is dat niets voor je heb je iig een hengst met bot Knipoog En goodtimes was echt ondeugend... Haha!:D:D:D Wel jammer dat ik maar weinig bokkers heb gezien. Maarja deze bokkers hier zijn ook niet herkenbaar Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:16

Ik was ook aanwezig. Was er net na 14.00 uur en heb met moeite een plaatsje kunnen vinden. Eerst maar even een ronde door de stallen gemaakt en bij de binnenbak gestaan. Daar een paar mooie foto's gemaakt totdat we eindelijk een plekje op de stro-balen vrij zagen.

Ik vond zelf Trento wel een ontzettend leuk dier om te zien, ik denk dat hij het heel goed kan. Heb zelf niet ontzettend veel verstand ervan, maar was wel verliefd op hem.
Paganini vond ik persoonlijk geen mooie hengst, ik weet niet maar die had iets wat mij niet echt aanstond. Misschien die dikke korte nek of zo. Ik weet het echt niet, maar vond het geen bijzonder beest.
Goodtimes vond ik ook wel een leuk beestje, alleen lekker ondeugend. Beetje erg aan het tegenwerken.
En Obelisk vind ik helemaal een geweldige hengst. Die heeft echt DE uitstraling in mijn ogen. Maar als ik toch zou gaan kiezen zou ik Trento kiezen als vader van mijn veulen. Maar voorlopig nog geen veulen voor Solide.

Ik heb genoten van de show. Die boerenknol was ook helemaal geweldig. Wat een beest zeg!!! Het was goed weer en er hing een lekker sfeertje. En inderdaad jammer dat ik geen bokker heb gezien. Maar het was ook zo ontzettend druk.

En Candidat ik heb foto's van Onze Fons. Maar dan alleen springfoto's. Ik heb van meerdere foto's van de hengsten, maar moet ze nog ergens kunnen uploaden zodat ik ze op bokt kan zetten.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:52

ik vond dat trento goed liep onder de man.
een paard dat ik erg vond tegenvallen is paganini.
verder denk ik dat tchaikovsky wel een een hele goede kon worden, maar dan moet er wel een andere ruiter op, want bert rutten vind ik dus helemaal niets(er boven in getrokken en niet door de rug).

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:52

Solide schreef:
Ik heb genoten van de show. Die boerenknol was ook helemaal geweldig. Wat een beest zeg!!! Het was goed weer en er hing een lekker sfeertje. En inderdaad jammer dat ik geen bokker heb gezien. Maar het was ook zo ontzettend druk.


Dat trekpaard was dat een zwarte hengst?

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:04

Vond het een erg leuke show! Alles liep lekker vlot achter elkaar door. Tchaikovsky vond ik eerlijk gezegt een beetje tegen vallen. Trento vond ik een mooie hengst, maar de amazone had hem wel iets losser mogen laten, vond dat hij pas echt wat bewegingen liet zien vlak voordat hij de ring uit ging.

Tanneke, dat trekpaard was idd een zwarte hengst.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:43

Tanneke schreef:
Dat trekpaard was dat een zwarte hengst?


Jepz, was een zwarte hengst en als je foto's wil die kan ik je mailen want ik heb van hem natuurlijk ook wat foto's gemaakt. Volgens mij 3.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 19:07

Heb je ook foto's van trento en obelisk? Ben ik nl heel benieuwd naar!

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:50

Ik ben er ook geweest.
Obelisk vond ik erg goed, maar trento vond ik deze keer erg tegenvallen los en onder het zadel...
Ik vond het erg jammer dat die schimmelmerrie kreupel was, van die merrie was ik vorig jaar echt helemaal weg.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:55

sophie schreef:
...die schimmelmerrie kreupel was, ....
alles bij elkaar waren er een stuk of drie merries welke niet helemaal rad liepen. Vond de merrie uit Negro wel erg fraai trouwens.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:07

Die zwarte trekpaardhengst was Ultimo van Richard van Bommel.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:38

Wat is die Trento een kanjer zeg. Ik had wel het idee dat er een beetje teveel gevraagd werd van hem, waardoor hij niet zo soepel liep en hij niet helemaal lekker uit de verf kwam, maar wat een uitstraling zeg .
Als het goed is , is mijn merrie nu drachtig van hem, ze is inmiddels 25 dagen geleden geinsemineerd en wil niet eens meer kijken naar de schouwhengst, ze gunt hem geen blik waardig.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:55

Ben ik nog vergeten toevoegen aan mijn verslag dat Just Royal Dancer mij zeer positief opviel. Die hengst kan met veel lossigheid, schwung en gummi door het lijf bewegen. Knap front (wat ik veel terugzie bij Jazz nakomelingen), bloedgemaakt, en een super galoppade...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:25

GribaldiFAN schreef:
Heb je ook foto's van trento en obelisk? Ben ik nl heel benieuwd naar!


Ik heb ook foto's van Trento en Obelisk, dus als je je mailadres even doorpbt of zo dan kan ik ze daar wel heen sturen.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:00

uiteraard ben ik ook geweest, gewapend met mijn "toeter" Haha!
Zal straks ff kijken of ik wat fotootjes erop kan zetten!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:14

Solide"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Heb je ook foto's van trento en obelisk? Ben ik nl heel benieuwd naar!


Ik heb ook foto's van Trento en Obelisk, dus als je je mailadres even doorpbt of zo dan kan ik ze daar wel heen sturen.
[/quote]

Foto's op hun site
http://www.hhvanbommel.nl/toc.htm

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:35

Biebel schreef:
uiteraard ben ik ook geweest, gewapend met mijn "toeter" Haha!
Zal straks ff kijken of ik wat fotootjes erop kan zetten!


Ik ga ook nog een poging doen, kijken of clubs.nl nu werkt zodat ik wat foto's kan gaan uploaden zodat iedereen kan genieten van hun eigen favoriet.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:49

ceasario schreef:


Wel leuk, maar dat zijn altijd dezelfde foto's! Eigen gemaakte zijn meestal niet mooier, maar wel veel leuker om te doen!!!! Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:54

Biebel, waar upload jij altijd je foto's (moet niet te moeilijk zijn want ik ben echt een leek met computers en internetpagina's). Mijn msn.com zit bomvol, dus kan niks meer bij. Misschien dat jij een andere hele makkelijke pagina weet.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 18:28

communities.msn.nl??

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:46