Pony kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Pony kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 17:31


ik wil heeel graag een pony kopen, maar ik weet niet HOE ik m'n ouders moet overtuigen, heeft iemand tip's Verward


mesa57

Berichten: 49
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:37

ha ha,

Zal ik je vertellen hoe onze dochter ons overtuigd heeft ?
Ze heeft ons alletwee op rijles gezet en net zolang gewacht tot
we ook gek van paarden waren .... *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Maar wat is het probleem, waarom mag je geen pony van je ouders ?

Once a horse, always a horse

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Pony kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 19:47

Nou, mijn moeder heeft al ene tijdje op paardrijles gezeten, amar ze is er were af gegaan, ze was er samen met m'n tante op, maar die is er afgevallen en bewusteloos geraakt. Dus dat werkt niet. Om het geld gaat het niet, maar ze denken waarschijnlijk dat ik er niet genoeg tijd aan zal besteden.

Ik ben er weer, ff gevraagd waarom niet, ze zeggen : je hebt er niks aan, je kan beter op manege pony's rijden Huilen Verdrietig


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:20

vraag je af waarom je ouders vinden dat je geen eigen pony mag. Rij je nog niet lang genoeg, of heb je nog niet echt ervaring met pony's. Misschien vinden ze het een probleem dat ze alles moeten betalen.

Een pony krijg je niet zomaar een pony moet je verdienen!!!!

Laat eerst eens zien dat je je huiswerk, je vriendinnen , je klusjes thuis etc kan combinere. Vraag of je een uurtje extra mag rijden op de manege,. of zoek een verzorgpony.Als je laat zien dat alles te combineren is zonder dat een van de dingen minder of slechter word.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik was 15 toen ik mijn pony kreeg. Reed toen 7 jaar, waarvan 3 jaar op verzorgpaarden/ bijrijdpaarden, waarvan ik heel veel heb geleerd. Werkte toen op vrijdag avond en zaterdag bij een winkel om wat bij te verdienen. Ik kon alles goed combineren met school en vriendinnen en klusjes thuis, en toen heb ik een paard gekregen van mijn ouders. Ben nu 18, en ben blij dat ik niet eerder een pony heb gehad. Het is een verantwoording en je hebt niet altijd tijd voor gezellige vriendinnen avondjes. !!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Pony kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 09:00

Om alles te betalen vinden ze niet erg, zegt mijn vader, en rijervaring ofzo (4 jr) ligt het ook niet. ik ben nu 11. ik rijd vanaf mijn 7e. ik heb een advertentie gezien voor iemand die een verzorgster zocht en heb hierop gereageerd, hopelijk krijg ik die pony als verzorgpony. Het komt weinig voor dat er iemand ene verzorgster zoekt in de buurt van Den Haag dus heb ik geluk Party!! Party!! ik ga in de zomer vakantie en andere vakantie's Virginia (die pony) leasen. Ik rijd al 2x per week dus nog ene keer dat kan echt niet meer...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 09:08

Succes met die verzorgpony!
Ik denk dat als je ouders merken dat je je huiswerk goed kan maken en ook nog daarbij een verzorgpony aan kan, dat ze er vast anders over gaan denken?
Maar troost je, ik was 16 jaar toen ik vier jaar rij-ervaring had.
Daarna heb ik nog 18 jaar moeten wachten op een eigen paard.
Die ga ik vandaag ophalen! Party!!
Geloof me, jouw tijd komt nog wel. Probeer een verzorgpony te krijgen om zo je ouders te laten zien dat je alle verantwoordelijkheid aankan, ook verzorgen, met slecht weer er naar toe, etc.
En dan...
Wie weet! Cool

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 11:50

Een verzorgpony is een hele goede tussenstap tussen manege en eigen pony. Je leert heel veel. Steekt er veel tijd in, krijgt vaak meer verantwoording, moet zelf je tijd indelen, soms werken om spullen te kunnen kopen, je leert meestal (niet altijd!) beter rijden (mits je goede begeleiding krijgt en serieus bezig bent) en je ouders kunnen ook zien dat je er serieus mee bezig bent en het aan kunt.
11 vind ik erg jong voor een eigen pony, als je geen oudrs hebt die er helemaal gek van zijn en er veel tijd in willen investeren. Met een verzorgpony kun je ook nog gewoon zonder zorgen op vakantie, een weekendje uit logeren, ziek zijn en heel wat meer...
Ik heb mijn verzorgpony gekocht omdat die mensen hem niet meer wilden houden. Tja, dan ben je gehecht dus... Anders was ik hem lekker blijven verzorgen! Hij stond daar goed en ik had het daar ook goed!
Leuke eigenaar en leuke verzorgpony geven bijna net zo veel plezier als een eigen pony. Geniet daar van, zonder andere zorgen!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:13

besef wel, 2x op een manege pony rijden of iedere dag voor je eigen pony zorgen! Want heb je een keer geen tijd dan ga je maar niet naar de manege maar bij je eigen pony kan dat niet zomaar!
Ga bij jouw in de buurt kijken waar je hem kunt stallen, waar je kunt lessen en wat dat zoal kost, reken het allemaal netjes uit en zoek een verzorgpony en verzorg die dan ook 7 dagen per week want dat zul je ook moeten met je eigen pony. Laat je ouders weten hoeveel het voor je betekend en wat je er voor over hebt!

Ik heb sindskort me eigen pony en ben er super happy mee, en dat ik bv een keer niet met vrienden de stad in kan, is het me zeker waard, maar dat moet je wel beseffen!
*trouwens mijn vader wil ook graag paardje rijden dus dat was een voordeel... maar ga ze gewoon overtuigen je ouders joh!*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:54

Ik inderdaad eerst een verzorgpony nemen, of een pony leasen. Een eigen pony is echt heel anders dan een uurtje rijden op een manegepony. Als je al een tijd een verzorgpony hebt gehad, kun je kijken of je het echt wil. Bovendien is het goed om eerst ervaring op te doen, als je pony een probleem heeft tijdens het rijden, of iets moeilijk vindt, moet je dat zelf oplossen (okee met hulp van een instructeur, maar uiteindelijk moet jij het doen) bovendien is het een manier om aan je ouders te laten zien dat je het inderdaad aankan. Veel suc-6.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:33

Hallo allemaal,

Een eigen pony kopen of krijgen is zo makkelijk nog niet! Ik ben nu 17 jaar, toen ik drie was zat ik al op de pony van mijn nicht, toen ik acht was kreeg ik paardrijles op een manege (waar ik nog altijd rijd). Toen ik 9 was, kreeg een van mijn vriendinnen een pony (die was toen 8, maar ze woonde op een boerderij en dan gaat dat makkelijker) een paar jaar later kreeg een andere vriendin ook een pony. We waren altijd met z'n drieën en twee pony's. Dat is heel lang goed gegaan. Nu ben ik altijd alleen nog maar bij die (als tweede genoemde) vriendin, en heeft haar zusje inmiddels ook een pony. Ze lopen M1 en M2 dressuur, ik ik rijd elke dag met ze. (we rijden dus met 3 op 2 pony's) Binnenkort word mijn vriendin 18 en ik zelf ook, en dan krijgt zij een paard. Ik niet, ik heb nog altijd geen paard, mijn ouders vinden het te duur, en ik kan het zelf ook niet betalen, zelfs niet als ik ga werken. Maar ik wil maar zeggen, je hoeft geen paard te hebben om gelukkig te zijn met paarden. Ik rijd elke dag nu, en heb 1x in de week les op de manege, en verder geeft mijn vriendin me ook les, zodat ik weet wat zij leert, en bijblijf, en als ik dan de pons eens alleen moet rijden, er geen probleem is!


Ps: ik ben nieuw hier!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-01 17:14

Sannetje schreef:
Zeg dat je nooit meer op vakantie hoeft, geen zakgeld meer, niet meer zeurt, goed je huiswerk doet, niks meer voor kerst, sinterklaas, en verjaardag hoeft, en elke dag de pony goed verzorgd...

Dit heb ik ook gedaan, het lijkt allemaal erg, maar dat wat daar allemaal boven staat, is nu niet meer zo hoor, maar kep wel een pony!
Dat heb ik al geprobeert : dan hoef ik niks meer voor m'n verjaardag,kerst en sinterklaas, maar ze zeggen : ja daaaaag! je krijgt geen pony, je HEBT ER NIKS AAN!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers