zeoliet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 23:46

heeft iemand wat info. over nakomelingen van zeoliet?
fokt hij een goed karakter door enzo?
ik heb al een foto gevonden(via google)maar ik zou graag wat meer info willen van mensen die nakomelingen van hem kennen of mij er gewoon wat over kunnen vertellen...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 23:49

Het enige wat ik ooit heb gelezen over Zeoliet is: Zeoliet geeft verdriet! *LOL* Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik weet wel dat Zeoliet heel erg mooi is! Kwijl

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 00:20

Ik ken twee Zeoliet merries en beiden zijn ze niet de makkelijksten. Het moet echt klikken en je moet zelf durven, want ze proberen je enorm uit maar zijn ook nog eens snel op de teentjes getrapt. Misschien dat het toeval is dat deze twee zo zijn, iemand die een superlieve kent?

perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 10:31

ii en ook nog een zeoliet en dat is een ruin hij is best wel lief maar heel erg bang en hij is zeker heel erg mooi

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 13:16

Waarom ze zeggen Zeoliet geeft verdriet is mij een raadsel.... dan zijn er wel meer hengsten die raardere paarden leveren.

Ik ken een paar directe nakomlingen van Zeoliet en heb zelf een Balzflugx Zeoliet.
De nakomlingen die ik ken van Zeoliet zijn groot en langgelijnd. Ze zijn wat sullig, het zijn niet de meest pittige paarden die ik ken. WEl goudeerlijk en veelzijdig, leuke rijpaarden. Ze zijn op 3 jarige leeftijd nog lang niet uitgegroeid, pas op 5 jarige leeftijd worden ze wat rijp.

Mijn Balzflug x Zeoliet is een heel ander verhaal. Die is klein en snel en bijzonder bijdehand. maar dat komt wel bij Balzflug weg, die geeft (gaf) van die hittepetitten.
Ik ben een liefhebber van paarden zoals Zeoliet nakomelingen. Voor mij geeft Zeoliet gewoon blijdschap.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:20

op mn werk heeft een tijdje een 3jarige Zeoliet gestaan om ingereden te worden, was nog groen toen hij kwam. Was al redelijk groot, heel mooi om te zien ook. lief koppie, fijn karakter. wel speels af en toe, maar wat wil je met zo'n jonkie. volgens gerald wassie heerlijk om te rijden, je stapte erop en het eerstvolgende uur kwam hij niet meer met zn koppie omhoog, liep heel lekker ontspannen. tuurlijk heeft ie wel eens een bok gegeven, beetje joligheid, beetje uitproberen.
Ik kan weinig slechts zeggen over Ray, het was echt een schat van een dier. jammer dat ie verkocht is.
ik weet nog wel dat hij op de video gezet werd voor de verkoop, hij moest netjes ingevlochten worden, bandages om je kent t wel. gaf ie helemaal niets om, alsof t de normaalste zaak van de wereld was!! Lachen

met longeren was ie nogal een draak, maar dat kwam denk ik voor een groot deel omdat ie t nooit geleerd had. maar toen ie het eenmaal doorhad was het ook geen probleem meer.

heerlijk paard om t even samen te vatten Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:47

Zeoliet geeft inderdaad verdriet.........ik zat gelijk vier maanden in de ziektewet, wat een K*U*T knol!!!!! uiteraard is dit een incident met toevallig een zeoliet, maar na m'n ongeluk op hem hoorde ik niet anders dan dit soort verhalen..........................

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 01:42

Wij hebben ook een Zeoliet merrie, met een hoop geduld is ze wel liever en geduldiger geworden, ze kan heel mooi lopen en loopt M, maar het is wel zo... of op wedstrijden wordt ze 1ste gebeurt gelukkig regelmatig, of het wordt helemaal niks en wordt laatste. Ze is vrij onberekenbaar, te heet of te schrikkerig. Maar wel een schatje hoor. trouwens ze is maar 1.58 m. Dus dat is vrij klein.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 02:00

Bij mij op stal staat een Zeoliet merrie, van 163, die nu Prix St George loopt. Is een super fijne merrie met een zeer werkwillig karakter. Wil het altijd voor je doen! Ze is echt ontzettend braaf en gemakkelijk, iedereen rijdt er zo mee weg. Enige bemerking is misschien dat ze wat druk is op stal en niet alleen kan staan in de wei.......

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 18:39

Dees schreef:
Waarom ze zeggen Zeoliet geeft verdriet is mij een raadsel.... geeft


Omdat het rijmt misschien????

Mutzzzzz
Berichten: 261
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:06

Ik heb ook een zeoliet. Ze is een apart geval maar echt mijn kanjer. Ze is 1.82 groot en super mooi. Ze is dus een merrie maar heeft de uitstraling van ee hengst. Ze is behoorlijk bij de hand en ziet gemakkelijk spoken. Maar als ik de spoken heb verjaagd is ze mega super gaaf. Het is geen makkelijke maar wel een super gaaf en lief paard. Ik zou zeggen goeie keus!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 23:27

ik heb eeb zeoliet x triton.
een groot fors paard van 6 jaar, een ruin.
een zeer dominant heerschap, maar wel lief op stal.
hij ziet inderdaad spoken, of te wel dingen die er niet zijn, dus is erg schrikkerig.
het is een uitdaging om hem te rijden want hij zal niet snel toegeven.
ik heb hem nu bijna een jaar en pas sinds 3 maanden gaat het redelijk goed.
hij blijft je uitproberen door bijvoorbeeld vol op de rem te gaan staan of te steigeren of gewoon in elke hoek te schrikken van niets.
als je hem respect af kan dwingen loopt hij voor je.
bij mij op de manege vinden ze hem allemaal leuk,
onder het zadel gedraagt hij zich als een echte macho, met veel uitstraling dus.
ik heb met hem nu 3 wedstrijden gestart, dat zijn 6 proeven waarvan 5 winstpunten en 5 keer eerste.
dit bedoel ik dus met ( als je hem respect afdwingt loopt hij voor je) maar nooit met geweld want dan vecht hij terug en verlies je zeker weten.
ik ben heel blij met hem want hij is met zijn 1.75 een hele mooie verschijning.

groetjes marianne

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:40

Ik heb een paar maanden een ruin gehad van Zeoliet, heette Loyd en was 1.83 hoog (!!!). Vreselijk lief paard, leek qua uiterlijk veel op de hengst. Hij was met rijden wel braaf, maar soms probeerde hij mensen erg uit. Je kon eigenlijk wel iedereen erop zetten ( mn nichtje van 8 heeft er ook op gereden, stap en draf). Echt een schat van n beest. Ik vond dat er niet al teveel in zat voor de sport. Hij was behoorlijk lui. Was wel een veilig springpaard ( alsie een goeie bui had), en volgde alle oefeningetjes braaf op. Deed echter niet meer dan dat ie strikt noodzakelijk vond.
Loyd werd plotseling verkocht, en ondanks dattie niet echt mn droompaard was mis ik hem nog best vaak (ik heb hem 5 maanden lang verzorgd als eigen paard, de eigenaar kwam nevernooit)
So...
LOYD, you'll always be my big angel! Lovers