Wie herkent dit lang (lang verhaal)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Wie herkent dit lang (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 10:04

Verleden jaar heb ik wegens privé omstandigheden mijn lieve Tinkermerrie Dana moeten verkopen (ik had echt een hele speciale band met haar) Ik mis Huilen Huilen haar dus verschrikkelijk en mijn verlangen naar paarden word de laatste tijd alleen maar sterker. Nu heeft mijn ex nog wel zijn Tinker (Bon jovi) waar ik nog altijd heen kan, alleen door omstandigheden voel ik me op de stal waar hij staat niet meer op mijn gemak. En ik heb destijds ook met heel veel pijn Verdrietig Verdrietig in mijn hart afstand gedaan van hem, en hem nu weer opzoeken doet zeer en vind ik erg confronterend.

Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een paardje weer voor mezelf (zie ITP "wat vinden jullie van mijn waarschijnlijk") alleen bij alle paarden die ik ga kijken lijkt het wel of er wat mee is. Te duur of hoor ik via andere dat het geen goed paard is. Als ik dan ben gaan kijken groeit bij mij iedere keer de hoop dat er weer een scheet voor mij ergens rond loopt, alleen door al die tegen slagen (die ik op dit moment niet zo goed kan hebben) denk ik er nu hard over na om de zoek tocht naar mijn kanjer maar te stoppen.

Ik weet dit verhaal is misschien een beetje warig, maar ik wil me eigen geen hoop meer geven.

Wie herkent dit en heeft toch nog zijn of haar kanjer gevonden.

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:11

Natuurlijk loopt die schat er nog rond! Geen hand vol maar een land vol he! alleen als je al 1 perfect paardje hebt gehad wordt het erg moeilijk om er nog zo 1 te vinden! Maar ze zijn er hoor! Wanhoop niet, je zult alleen iets langer moeten zoeken!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:22

Zo is dat, tinkers genoeg hier. Geduld is een schone zaak: zorg niet dat je overhaast een pony koopt die toch niet helemaal naar je zin is.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:50

Gewoon op je gemak zoeken en niets forceren. Ik heb het ook gehad voor ik mijn huidig paard had gekocht. Zet het gewoon effen van je af en ga dan verder op zoek.
Wedden dat die 'scheet' voor jou ergens op je aan het wachten is. Je komt hem of haar heus wel tegen hoor. Alleen geduld hebben Knipoog

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 16:27

Dank jullie wel, soms heb je dat even nodig. Gewoon wat aardige woordjes.

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:28

Kun je je paard niet terugkopen???

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:33

Het lijkt wel of er een vreemd gat bestaat tussen kopen en verkopen.
Ik bedoel dat mensen die een goed paard aanbieden nauwelijks geld kunnen krijgen en te horen krijgen de markt is slecht etc etc en mensen die een goed paard zoeken kunnen er geen vinden.
Hoe kan dat toch ondanks internet, markplaats enz. Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 16:56

mazzeltje schreef:
Kun je je paard niet terugkopen???


Nee dat wil ik de mensen niet aandoen die haar destijds gekocht hebben ook zij zijn vreselijk gek op haar.

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

Rytm

Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:08

een vriendin van mij heeft ook een heeeeeeeeeeeel lange zoektocht gehouden naar een paardje maar uiteindelijk ook 1tje gevonden...
dat duurde ook ongeveer een jaar

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:41

maaitjuh schreef:
een vriendin van mij heeft ook een heeeeeeeeeeeel lange zoektocht gehouden naar een paardje maar uiteindelijk ook 1tje gevonden...
dat duurde ook ongeveer een jaar


ha,ha,ha, volgens mij bedoelt ze mij Lachen ! ja ik ben ook heel lang op zoek geweest en kwam uiteindelijk thuis met een KWPN-er terwijl ik opzoek was naar een Haflinger/fjord/tinker!!! Gewoon volhouden, ik zat ook iedere dag op internet en belde iedere dag wel 3 eigenaren van een 'geweldig' paard op, maar dan was het toch weer niks, of het zijn de geweldigste paarden als je het zo hoort door de telefoon, maar als je dan 3 uur (ja, echt waar!) in de auto hebt gezeten om te komen rijden, merk je binnen 10 minuten in het gesprek dat het toch niks voor je is Schijnheilig ...
ZEG DAT DAN METEEN Boos! !!!
maar goed, ik ben niet echt een jaar opzoek geweest hoor, maar zo voelde het wel, ik was in februari al om me heen aan het kijken en hoorde in april dat ik echt een paard mocht, eind augustus had ik een paard...
nou succes ermee! gewoon volhouden OK dan! ! ergens in dit landje is een geweldig paard voor jou!!!

I used to have money, now I have a horse..:+:

Rytm

Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:30

haha ja ik had over jou ja! Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:43

Als de tijd er rijp voor is, loop je zomaar het paard van je dromen tegen het lijf. En bijt je niet vast op het feit dat het perse die tinker moet zijn, sta open voor alle rassen. En zo lang als het paard nog niet je pad kruist, kun jij doorgaan met sparen...

Je suis Charlie.

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:50

Ik ben ook een tijdje opo zoek geweest naar een eigen pony. En elke x als je ergens gaat kijken is het weer een teleurstelling. Zo ben ik een keer voor een bereden fjord 2.5 uur heen en 2.5 uur terug geweest en toen ik daar was bleek die pony helemaaal niet bereden odf de pony is een stuk kleiner dan ze gezegd hebben, hoest of het klikt niet. Ik heb de zoektocht naar een eigen pony evengoed niet opgegeven maar ben op zoek gegaan naar een bijrijdpony . Zo kwam ik bij Natasja en nu wil ik niet eens meer een eigen pony. Ik zou jouw ook hetzelfde aan raden stop gewoon (een tijdje) met zoeken en gaeen pony bijrijden of huren het voordeel hiervan is dat je een net zo goede band ken opbouwen maar minder kosten en evenveel plezier!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:56

Niet de moed opgeven hoor op een gegeven moment zie je er 1 en dan denk je die is het. En soms als een dier gezond is en het niet meteen helemaal klikt dan moet de liefde gewoon groeien. Toen mijn 1e paard afgemaakt werd kon ik mij moeilijk hechten aan een andere geen enkel andere kon aan hem tippen.

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 17:29

Gelukkig ben ik nu al de trotse eigenaar van weer een super Tinkermerrie Niamf van 2 jaar. Er hebben al een paar keer foto's van haar op het bokt gestaan.

En ik ben super gelukkig met haar.

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:57

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje ! Heel veel plezier ermee

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:13

sorry beetje oud topic zie het nu pas. Gefeliciteerd ik ga even kijken naar de foto's.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, DogWords, elfje72, JeRekers, Mark0919, mooney, Myrthe_bz, sterregoud, Vagabondo en 42 bezoekers