Eigen kenteken voor trailer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Eigen kenteken voor trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 14:45

Even een vraagje:

Ik ben bezig met het kopen van een simpele ponytrailer/veetrailer.
Ik heb er 1 op het oog maar hier zitten geen kentekenpapierenbij (dzw, de trailer heeft nogsteeds hetzelfde kenteken als de auto).
De eigenaar van de trailer zegt dat dit voor deze aanhanger ook niet nodig is aangezien (als ik het goed begreep) de trailer maar enkel assig is en hij niet geremd is (oid?).

Op internet kan ik hier niet echt iets over vinden...

En stek dat het wel nodig is, wat zijn de kosten hiervan?

Bedankt OK dan!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 14:58

Ja ik heb het gevonden Haha! Voor de mensen die ook wel intresse hebben om het te weten hieronder de tekst:
__________________________

Met de invoering van de nieuwe regels moet een aanhangwagen zwaarder dan 750 kg ook een eigen kentekenplaat voeren. De letter-cijfercombinatie die nu op uw registratiebewijs staat, wordt het nieuwe kenteken op de kentekenplaat. Nu voeren aanhangwagens in Nederland nog hetzelfde kenteken als het trekkend voertuig.

Omwisseling

Als u een aanhangwagen heeft die beladen zwaarder is dan 750 kg, moet u zelf zorgen voor uw nieuwe kentekenbewijs. Vanaf 1 september 2002 kunnen eigenaren van aanhangwagens die al op de weg zijn, zelf op het postkantoor hun registratiebewijs omwisselen voor een kentekenbewijs. Daarvoor hebt u tot 1 september 2003 de tijd.

De kosten van de omwisseling bedragen € 15,-.