Info gevraagd over de hengst Grafiet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visca

Berichten: 449
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Ochten

Info gevraagd over de hengst Grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 23:41

Ik zou graag iets meer willen weten over de hengst Grafiet.
Ik heb zelf nl een nakommeling van deze hengst en wil volgend jaar onze 3 jarige merrie (van de hengst Obelisk) met Grafiet deken.

Zijn er trouwens nog meer bokkers die een nakommeling van de hengst Grafiet hebben ?


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 06:35

Grafiet 88.8115
Rijpaardtype
Geboren: 04-09-1988
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.65 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1991
Stap 6,5
Draf 9
Galop 7,5
Rijproef 8,5
Springen ohz 6,5
Springen vrij 6
Terreinproef 5,5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal 74,5 punten
Plaatsing 10e van 23 (16)

Fokker H.A. Schimmel, Terschuur

G. Ramiro Z Pref x Meikoningin Ster van Hurricane x Ivonne van Epigoon Pref x Elza Pref van Simon Bolivar x Zoliosa Ster van Roland Sgldt Keur

Verrichting Ermelo 1991
Vriendelijk, opgewekt, attent, gehoorzaam en eerlijk met goed humeur. Zou meer moed mogen tonen. Bij begin onderzoek zadelmak. Heeft mooie houding en lichtvoetige bewegingen. Stap correct maar zou ruimer mogen zijn. Draf kent mooi zweefmoment en veel tact. Galop regelmatig en voldoende gedragen maar zou ruimer mogen zijn. Bij het springen gespannen, heeft voldoende voorbeentechniek, maakt achter de sprong niet mooi af. Gaat in terrein enigszins gespannen. Heeft veel plezier in dressuurwerk en laat zich daarbij fijn rijden. Geeft bij het springen een gewoon gevoel. Ervaart werk als normaal. Voldoende bereidheid om te werken. Veel aanleg als dressuurpaard, matig tot voldoende aanleg als springpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Goed stalgedrag.
Op 07-04- ziek. Behandeld voor luchtweginfectie, enkele dagen rust.

Afstammelingen 1993 (veulens)
Deze hengst toonde royaal ontwikkelde, rijtypisch gebouwde, langgelijnde veulens die opmerkelijk goed in het gewenste rechthoekmodel staan. Het hoofd is sprekend en goed gevormd. De hals heeft een goede lengte en goede vorm en wordt in beweging in goede opwaartse richting gebracht. De schoft is voldoende lang, maar moet zich nog wat meer ontwikkelen. De schouder is goed van lengte, maar zou soms iets schuiner kunnen liggen. De rug is goed gespierd, de lendenen zijn goed aangesloten. De croupe is goed van vorm en bespiering. Het voorbeen staat soms iets strak, is ook nog wel eens iets ingesnoerd, maar doorgaans toch goed gesteld. Het achterbeen is in enkele gevallen iets lang, maar over het algemeen goed gesteld. Het beenwerk heeft voldoende kwaliteit. In stap wordt in meerderheid voldoende ruimte gezien. In draf is er sprake van een best achterbeengebruik. De veulens draven goed weg vanaf de eerste pas. Daarbij is er sprake van een goede balans, een goed zweefmoment en souplesse.
De kwaliteit van de vergezellende merries kan als normaal worden gekwalificeerd.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens, die zeer goed draven met krachtig achterbeengebruik en goede balans.
Getoond: 22 veulens uit 109 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:02

Wij hebben er zelf 2, een 4 en een 5 jarige, volle zussen. De oudste is nu LI dressuur. PB confetti anders eventjes, zij rijdt ze Lachen

antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:58


confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:02

Ja, ik heb 2 grafietmerries Tong uitsteken , donkerbruin, eentje loopt er nu L1 en de andere ben ik verder aan het trainen en die gaat eind april haar eerste wedstrijd lopen , het zijn 2 hele fijne paarden met een super karakter. Als je het emailadres wil hebben van de eigenaar van grafiet, stuur mij dan ff een pbtje.

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.


Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:31

fabienne heeft ook een merrie van Grafiet!!!

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:01

Ik heb een Osmium X Grafiet. Ik heb wel een paar foto's van grafiet. Ook onder het zadel. Ik zal even kijken.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:04

Afbeelding

visca

Berichten: 449
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Ochten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 14:41

Bedankt Angeliek voor de foto van Grafiet. Maar deze had ik al.
Heb je er soms nog meer ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers