kreupel of stijf ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

kreupel of stijf ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:49

Mijn merrie is sinds een klein weekje onregelmatig, volgens mij is het voornamelijk haar linker-achterbeen, maar af en toe lijkt het vanuit het rechter -achterbeen te komen. Ik kan geen verdikkingen of warme plekken ontdekken. Ook de hoeven zijn niet warm. Zou het kunnen dat het stijfheid is van het rijden. Voor ik haar kocht heeft ze niet veel gewerkt, ze werd hooguit 1 a 2 x in de maand bereden en verder stond ze op stal en ging 1 a 2 uur per dag naar buiten.

Nu hoeft ze bij mijn ook niet echt hard te werken, 3 a 4 keer per week rijden, en dan echt nog geen zware trainingen. Wel staat ze van half 10 's ochtends tot +/- half 7 's avonds buiten en loopt dan nogal eens wat te heen en weren in de wei. Vorige week zaterdag heb ik mijn eerste wedstrijd met haar gereden en de zondag erna was ze voor het eerst onregelmatig.

Op een harde ondergrond zie je geen kreupelheid en op een zachte wel.

rara... wat kan dit zijn ??? En hoe ga ik nu verder...

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...


Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 12:57

is er niemand die een idee heeft wat dit kan zijn ????? Verward

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:49

Heb je er ondertussen al een DA bij gehaald?

LauwtjuhLevi

Berichten: 770
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:19

Als je er op draaft op het verkeerde been hoe voelt dat dan van achteren?
onregelmatig?
want dan is ze kreupel en niet stijf!

Leer je paard kennen door je paard, paard te laten zijn

lydje

Berichten: 19
Geregistreerd: 26-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:18

als ze stil staat of op stal, zet ze dan ook meteen een been in rust?
Ontziet ze een van haar benen?
Als je haar dan om duwt, wat gebeurt er dan?

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:39

De DA heeft gezegd dat hij wil afwachten tot ze bekapt is, en kijken of dat resultaat heeft. De hoefsmid komt morgen.
Eergisteren heb ik haar gelongeerd, ( ze heeft vorige week een week in Utrecht gestaan voor koliek, dus doe nu even rustig aan ) ze was de eerste 10 minuten nog onregelmatig, in mindere mate, na een kwartiertje begon ze eigenlijk weer normaal te lopen. Toen ik haar gisteren los in de bak zag bewegen was ze weer wel een beetje onregelmatig..... wat nu ?
Ik wil even het bekappen afwachten en dan kijken of ze nog steeds onregelmatig is... rijden durf ik nu niet echt aan.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:41

ik zal vanavond even testen hoe ze staat op stal en in rust, en wat ze doet als ik haar omduw.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:41

Als een paard niet goed loopt, of het nou stijf of kreupel is, geeft het paard aan dat er iets niet goed zit in zijn lichaam. Ik vind het zelf niet verstandig om er dan maar gewoon mee te gaan rijden. Zet je paard even terug in het voer, stap een dag of 3/4 met hem. Als hij daarna nog steeds niet goed loopt is er idd iets aan de hand. Als het dan zo goed als over is was het idd een soort stijfheid / overbelasting.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:52

Het paard heeft van mij drie weken rust gehad, en een week daarvan in Utrecht gestaan met koliek. Echt gereden heb ik een maand al niet meer, omdat ik dat niet aandurf. Ik heb haar van de week gelongeerd om te kijken of ze nog steeds onregelmatig was en hoe de ontwikkeling was als ze een kwartiertje rustig stapte en draafde. Het is zo dat ze 's ochtends als ze van stal komt erg kreupel is , en 's avonds als ze uit te wei komt is ze onregelmatig, maar niet zo erg als 's ochtends.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:57

Het is dus duidelijk dat je met dit paard al eventjes aan het sukkelen bent. Ik zou er dan toch een keertje een da naar laten kijken. Als ze 'onbelaste' beweging krijgt en op rust heeft gestaan en ze loopt nog niet goed, moet het toch ergens vandaan komen.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 14:31

de DA heeft zelf aangegeven dat hij graag wil weten hoe het gaat als het paard bekapt is, als het dan nog niet verbetert gaat hij verder onderzoek doen.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:23

Ik vind toch dat je na zoiets al snel aan het werk bent gegaan. Niet banketstaaf bedoelt maar ik las in een ander topic dat hij terug was uit de uithof en dag erna (??) al aan het longeren was met zadel erop. Correct me if I am wrong alsjeblieft.
Ik weet uit ervaring hoe zwaar ze het hebben gehad en ook al hebben ze geen operatie gehad. Dus geen werk maar los in de bak en daarna onbelast 1 maand werken heel normaal is.
Ik ben zelf totaal een half jaar bezig geweest toen ik er weer voor het eerst opzat en dat bij een operatie. Ik zou dus 2 maanden nog gek vinden voordat je er weer op gaat en idd kan zeggen of ze kreupel is of niet.

Hij kan idd wel wat stijf zijn van alles wat hij heeft meegemaakt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ghazella, Nancy01 en 113 bezoekers