wapperende onderbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

wapperende onderbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 13:14

Volgens mijn vroegere instructrice is het een vaak voorkomend probleem; dat je in draf je onderbenen niet kan stilhouden.
Bij elke keer dat ik ga staan zwaaiden ze weer naar voren; t zag er echt nie uit! Nu gaat het al iets beter, maar ze bewegen nog steeds constant.
Ik heb al zoveel dingen geprobeerd; om me bovenbenen goed eraan te houden, om goed mijn hakken omlaag te doen, om mijn knieeen goed tegen het zadel te houden...
Ik had nog laatst gelezen dat het ook aan je houding kan liggen, maar degene die nu lesgeeft zegt dat mijn houding goed is.
Heeft iemand raad? Want het ziet er echt niet uit en ik word er gek van!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:39

Hoe lang rijd je al?
Vaak zie je bij beginnende ruiters dit wel vaker, het is gewoon even een kwestie de juiste houding aan te leren. Zit je niet toevallig te ver achter in het zadel? Probeer ook met lichtrijden je bovenlichaam recht te houden en het "staan-zitten" recht te doen. Probeer je voeten niet weg te drukken, maar op de plaats te houden waar ze horen.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 13:50

Ik rijd zeven jaar en ben dus geen beginner meer. Ik zei ook al; mijn lesgeefster zegt dat ik wel een goeie houding heb...
Ik hoop dat jou tips werken!! Kan ze morgen proberen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:51

Oke dan kon ik namelijk niet opmaken!
Er reed ook wel eens een meisje op mijn paard die hetzelfde probleem had, maar die had eerst wel op de manege les gehad, maar de laatste jaren alleen maar in het bos gereden.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van veel oefenen hoor! Lachen