gescand, niet drachtig, nu toch veulen!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

gescand, niet drachtig, nu toch veulen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 22:56

Afgelopen jaar werd de K welsh Trianthe's Nathalie die hier op stal staat gedekt in de hoop dat ze weer drachtig mocht worden (dat zou dan haar 13e veulen worden, waarvan inmiddels 3 goedgekeurde zonen: Verona's Bo-Gi, - Gershwin en - Fedor)

Op 6 weken werd ze, zoals gewoonlijk gescand, door een goed aangeschreven dierenarts, en helaas niet drachtig bevonden.

Vorige week bracht de eigenaar de merrie naar het hengstenstation, om haar opnieuw te laten dekken; wat bleek bij opvoelen: er zat een levensgroot veulen in Haha!:D:D
Eigenaar heeft de merrie de volgende ochtend opgehaald, we hebben er nog eens een studie van gemaakt Haha!:D:D, maar we waren het er over eens dat ze wel wat dik was, maar zeeeeeker niet zo dik als voorgaande jaren!
Maar nu mogen we toch eind mei (waarschijnlijk + 2 weken) haar 13e veulen verwelkomen Haha!:D:D


Zelf heb ik bij de aankoop van Fabienne meegemaakt, die was ook gescand en niet drachtig bevonden, en ook bij de aankoopkeuring nog eens opgevoeld, weer niets gevonden, maar ook daar kwam in het voorjaar een veulen uit!

Wie heeft dit ook meegemaakt? Dat ze bij het scannen gewoon de vrucht helemaal niet vinden?
Laatst bijgewerkt door fabienne op 14-04-04 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:22

Het lijkt altijd zo onwaarschijnlijk maar gebeurt blijkbaar toch vaker dan iedereen denkt! Haha!
Ik heb het meegemaakt op een fokkerij waar ik zomers werkte, daar kreeg ook een niet-drachtig geachte merrie een veulen, heel laat in het jaar. Dus daar was ook wat geks gebeurd! *LOL*

Iig gefeliciteerd, nu nog hopen dat er een prachtveullie uitkomt!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 23:32

Het is een leuke meevaller! Nu maar hopen dat het een hengstveulen wordt, want die is al bij voorbaat verkocht Haha!:D:D

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:32

Die eigenaar had toch ook al een veulen midden in de winter??
Was dat ook dezelfde DA??

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:49

Ik heb het 2 jaar achter elkaar met dezelfde merrie gehad. Bij een zeer ervaren DA die in het dekseizoen niets anders deed dan merries scannen bij een bekend KWPN dekstation Scheve mond
Beide keren terug naar de hengst gebracht.
1e jaar daar ter plekke nog maar eens laten scannen en ze bleek toch drachtig.
2e jaar heeft ze daar door koliek het vruchtje verloren de dag voordat ze daar weer gescand zou worden omdat ze al 2 weken te laat zou zijn voor een nieuwe cyclus als ze niet drachtig zou zijn.
Bij andere merries hebben we nooit problemen gehad bij die DA. Waarom het nou 2 jaar achter elkaar bij dezelfde merrie mis was gegaan met scannen snap ik nu nog niet...

Maar ja, beter zo dan andersom, dat je op een veulen zit te wachten wat er nooit in heeft gezeten...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 23:55

sarabande schreef:
Die eigenaar had toch ook al een veulen midden in de winter??
Was dat ook dezelfde DA??


Nee Saar dat was bij de buurman, met de haflingers, en daar is in de verste verte geen DA bij geweest Haha! Die heeft gewoon in het najaar hengsten en merries bij elkaar gezet in de veronderstelling dat er niks meer kon gebeuren hihihihihi

Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:27

Bij een kennis van mij is het ook gebeurd. Gescand en opgevoeld, niet drachtig............maar wel een veulen!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:29

Gescand, opgevoeld, wel drachtig dus Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:47

Ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb een 18 jarige keur prestatie sport merrie vorig jaar gehele seizoen gedekt gewoon live met de hengst, ook nog hengstig en al gespoten ( ik dacht laatste red middel ) door 3 dierenartsen eind augustus leeg gescand. maar aan gezien ze toch wel dik wordt toch maar even laten opvoelen, en nu blijkt krijgt ze eind april een veulen.

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:59

Mijn merrie werd 5 jaar geleden tot wel 7 keer geinsimineerd, en alle keren was ze op de scan niet drachtig , Vervolgens hebben wij met deze merrie nog endurance gereden, enz., medio juni vonden we dat ze toch wel een beetje dikker was geworden en geheel onverwacht kwam er in juli een megagroot hengstveulen uit *LOL* , die is nu 4 jaar en is 1.75 mtr., echt een kast van een paard . En deze merrie was toch door een erkende paardendierenarts gescand, ik denk dat het eitje zich verstopt had Tong uitsteken

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:02

Helaas heb ik wel het omgekeerde meegemaakt, zowel bij het scannen en opvoelen drachtig maar op het uitgerekend tijdstip toch leeg zijn Scheve mond
Hebben ze de dekbewijzen/geboortemelding nog wel?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:47

dat is toch wel een leuke verassing dan!helaas zie ik het vaker andersom geboren wel drachtig bij scan en 11 maand later niets wat eruit komt

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:53

Ik ben blij te horen dat een van de beste NWR merries van het land weer drachtig is OK dan!

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:20

Ja het klinkt mij bekend in de oren mijn merrie kreeg ik en ze hadden gerommeld met dekken maar ze was niet drachtig en ik vroeg de DA die langs kwam 's avonds voor een ander paard of ze haar even wilde enten en wilde opvoelen of alles aan de binnenkant goed was omdat ze niet drachtig was maar wel gedekt en toen vroeg de DA of ik het wilde zien... wat wil ik zien Ja je veulen huh!!!!! Dus ik heb nu een bloed mooie bonte merrie van 3 in de wei staan Knipoog we wisten toen het geboren was dus ook wie de hengst was...

...Dreaming with my eye's wide open...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:34

Een kennis van mij heeft het ook zo gek meegemaakt. Merrie gescand, niet drachtig. Ze werd weer hengstig, dus opnieuw gedekt, 3x achter elkaar. Maar niet drachtig bevonden.
Ze hebben toen besloten er nog een jaartje wedstrijden mee te rijden, en het het jaar erop weer te proberen. Het jaar erop, de dag na een springwedstrijd lag er ineens een veulen naast Bloos! Veulen was overigens helemaal gezond. Aan de merrie hadden ze echt niets gemerkt of gezien.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:08

Wat leuk zeg! Dit hadden wij ook eens, was het verstopt Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:34

Hahaha leuk cadeautje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny_dream, Brusi06, jazzejam, Kvikur, Sabbuh, shadowstar en 72 bezoekers