Rugzak? Pas op!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Rugzak? Pas op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 11:46

Als je op een buitenrit wat wil meenemen, hang dat dan aan het zadel.
Op je lijf, in een zak kan een hard voorwerp vervelende blessures veroorzaken bij een val.
Een rugzak is helemáál een NoNo. Alleen een rugzak met een hard, maar anatomisch gevorm rugpand zou kunnen. Die heeft ook gelijk een goede heupband zodat je er ook rijdend minder last van hebt.
Stel je voor je hebt een thermosflesje in een klein rugzakje en je stuitert van je paard, op je rug. De harde fles ontwricht makkelijk een wervel en dat geldt voor alle harde voorwerpen. Beter op je paard hangen dus en desnoods in een goede, versterkte rugzak, nooít in een slap hangding.

www.homocaballus.net


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:49

Daar had ik nou nooit bij nagedacht.
Heb pas een zadeltas gekocht, maar dit is even een goed punt om iedereen op te wijzen.
Ik reed ook vaak met rugzak

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:57

Had ik eigenlijk ook nooit bij nagedacht..Scheelt dat ik haast nooit buitenrijd misschien..Maar voor die zeldzame keer dat ik naar buiten ga,zal ik er aan denken OK dan!

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 11:58

newie schreef:
Daar had ik nou nooit bij nagedacht.
Heb pas een zadeltas gekocht, maar dit is even een goed punt om iedereen op te wijzen.
Ik reed ook vaak met rugzak


Ik heb érrug veel ervaring op de motorfiets de wildernis in. Dat luistert wel even wat kritischer met alles waarin je moet voorzien en je op moet voorbereiden terwijl je minder mee kan nemen. Komt nog eens bij dat een paard meestal niet kapot gaat onderweg en ook geen lekke band krijgt....
Wat het voorbereiden en prepareren op zich betreft is er geen verschil in trekken met een paard of op een noppending. Hét verschil is:
- het mechaniek dat nooít zelf oplet en
- dat je vele malen sneller verdwaald omdat je realtief geen moer ziet en veel meer meters maakt.
Met een paard is een verademing zo makkelijk OK dan!

www.homocaballus.net

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:04

Goede tip nooit aan gedacht bedankt.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:11

Weer iets geleerd. OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:13

Bravura schreef:
Weer iets geleerd. OK dan!

inderdaad, had er nog niet echt bij stil gegstaan Lachen

Dag lieve mama...

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:47

Ik heb wel is een heuptasje om...ook best gevaarlijk dan toch Bloos!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:50

ik heb een heuptasje van de hema... deze zit helemaal strak tegen je aan en er passen dan ook maar hele kleine dingen in. ik deed hier altijd de kaart van het bos en mijn telefoon in.
zadeltassen vind ik nogal prijzig, maar ik wil ze nog wel een keer... eens 2e hands kijken of misschien kan ik ze wel zelf maken

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:08

Ik neem ook nooit meer een rugzak o.i.d. mee. Maar als ik eerlijk moet zijn had ik er nog niet eens aan gedacht wat er kan gebeuren bij een eventuele val Bloos!
Bij mij was het om een andere reden, mijn paard schoot ineens weg, en door de gekke sprong gleden de banden van mijn schouders, waardoor de rugzak op zijn kont terecht kwam.... Toen ging ik ineens errug hard Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:39

Ik vind een rugzak afschuwelijk rijden, gebruik dat zowieso niet... Maar ik hou m'n hart wel eens vast bij die motorrijders die lekker over de snelweg zeilen met een rugzak achterop. Als je valt...

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 17:52

ArwenLune schreef:
Ik vind een rugzak afschuwelijk rijden, gebruik dat zowieso niet... Maar ik hou m'n hart wel eens vast bij die motorrijders die lekker over de snelweg zeilen met een rugzak achterop. Als je valt...


Ach Arwen, ik heb een kleine 20 jaar geraced en zo vaak val je zelfs daar niet mee. In een competitieseizoen ongeveer één keer pittig. Vandaar mijn vervangingsonderdelen Cool
In het terrein ligt dat anders; zelfs 'voorzichtig' lig je er per rit wel een paar keer naast. Zit nu net onder de één harde stuiter per rit. Vandaar dat ik weet waar ik het over heb Haha! én dat ik van een knol vallen niet zo'n punt vind Schijnheilig en veel héél mooie en praktische ichtgewicht spullen heb van véél betere kwaliteit dan die je in de paarden'wereld' kunt vinden

www.homocaballus.net

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:07

ik doe het ook niet omdat ik bang ben dat ik achter een tak blijf hangen als ze nbet te dicht langs een boom gaat ofzo. Dan maar me moeder meenemen met een stel fietstassen Haha!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:46

Ik gebruikt echt nooit een rugzak.. Als ik op buitenrit ga past me hoevenkrabber en me telefoon wel in me gewonen zakken Lachen

maar toch bedankt voor de tip! OK dan!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:53

Gijs heeft voor op zijn moturt een speciale rugzak met een verstevigde rug zegmah Haha! Haha! Maar er zit idd enorm veel logica in ..............

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:03

nog een kleinigheidje: stop je gsm niet in je zadeltas!
Als je van je paard valt en hij neemt de benen, heb je niets meer aan je telefoon!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:12

hahahaa daar zit ook wat in............. ik zou het zo doen hoor, mn gsm in een zadeltas............ Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:38

gijsenkim schreef:
hahahaa daar zit ook wat in............. ik zou het zo doen hoor, mn gsm in een zadeltas............ Haha!


Ja en dan sta je daar midden in een groot bos zonder vervoer (en misschien ook nog wel verdwaald Knipoog ). Zou ook wel wat voor mij zijn!

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:45

Ik heb voor mijn gsm een heel handig tasje
Afbeelding
Als ik een lange tocht ga maken gooi ik een speciale zadeltas over het zadel heen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:53

Heb mijn mobiel in mijn zak, en hoog uit zo'n bidonhouder om, met bidon, maar heb die altijd in mijn zij.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:59

lekkah voor de milt Haha! Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:05

slecht voor je nieren als je uitgedroogd aan het sporten bent Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 10:38

Nog een keer voor iedereen die het nét niet perfect op het netvlies heeft: heuptasjes en harde dingen in een zak in je kleding zijn géén goed idee.
Wil je geen zadeltas, dan kun je een dekje met zakken kopen of heel eenvoudig een buidel(tje) met een veter aan je zadel knopen.
Ik heb zelf op alle zadels een deken voorop met daarin zakken. Daar gaat de mobiel ook in; ik val vrij regelmatig van mijn paard en ben desondanks maar drie keer het paard 'kwijt' geweest; de ene keer stond ze 100 meter verderop op me te wachten en beide andere keren dook er hulp op als uit het niets.
Met een mobiel in de hand vang je ook je paard niet hoor en geheel volgens Murphy val je geheid óp die mobiel; heb ik met de motorfiets ook gedaan Haha!

www.homocaballus.net

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:03

Uit ervaring ondervonden dat mijn paard niet op mij wacht en aangezien er in Nederland snelwegen met veel verkeer rond de hei liggen heb ik liever mijn mobiel op zak dan aan mijn zadel.
Dus ik neem de gok maar Haha!

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:18

Sugarmiss schreef:
Uit ervaring ondervonden dat mijn paard niet op mij wacht en aangezien er in Nederland snelwegen met veel verkeer rond de hei liggen heb ik liever mijn mobiel op zak dan aan mijn zadel.
Dus ik neem de gok maar Haha!


Ok, dat klínkt logisch. Zit ik wel met de vraag hoe dat in de praktijk dan werkt. Ik bedoel; stel ik heb mijn mobiel in de hand en zodra ik weer lucht heb bel ik..... ueh, ja wie? Kan Richelle wel bellen, maar het paard is eerder ergens (want ik heb geen idee waar) dan zij.
Stel jij kukelt eraf. Dan zullen Missy en Sugar waarschijnlijk de kortste weg naar huis nemen toch?! Dan is er inderdaad een knap rot en riskant punt waar ze zonder meer overheen knallen, maar wie stopt ze dan op tijd???? Is er meestal iemand thuis of kun je een competente buur bellen?
Op zich is het natuurlijk zonder meer een goed punt dat je meer aan je mobiel in je zak dan op het paard hebt. Bovendien is een modern mobielje nu ook weer geen dodelijk voorwerp als je erop valt.

www.homocaballus.net


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nicollevs en 106 bezoekers