verbranden van de neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

verbranden van de neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:15

heej ,
mijn verzorgtinker Rik heeft een witte neus en verbrand heel snel!
Voordat hij de wei op gaat kan ik hem natuurlijk insmeren met zonnebrand,
dat zal ik ook doen, maar als hij dan eenmaal verbrand is...
dan gaat het heel erg prikken als ik er dan weer zonnebrand op smeer, is mij verteld.

Hebben jullie nog tips voor Rik zijn neusje!?!
*LOL*

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:17

Smeer er dan After Sun op

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:31

After Sun kan juist heel slecht zijn. Ik heb van de dierenarts hydrocortiderm gekregen toen mijn paard een verbrande neus had, en dat werkte heel goed.

edit: en voor in de zon kun je er het beste een modderprutje op smeren.

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:42

mijn pardje heeft ook een witte neus en verbrand ook snel en smeren er ook zonnebrand op (factor 25 ofzo). Wij hebben voor als hij verbrand is idd ook hydrocortiderm en werkte idd goed.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:55

Ons paard heeft ook een hele witte snuit!
Ik heb wel eens gehoord dat mensen er zonneblock opsmeren!
Hou mijn hart vast voor de zomer ivm het verbranden!
Afbeelding

Mochten er nog mensen zijn met goede tips,ook bij mij zijn deze van harte welkom!
Groetjes Lundi

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:57

bedankt voor de tips!!
Er zijn nog meer tips welkom!!!! *LOL*

Lundi : Mooi paardje trouwens!!!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:00

Ik smeer wel altijd met zonnebrand..als je gewoon op tijd begint verbrand ie ook niet en gaat het ook niet prikken lijkt mij..
het werkt iig goed, vorig jaar is zn neus helemaal niet verbrand terwijl in voorgaande jaren de vellen eraan hingen Verdrietig

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:12

Ik heb bij de Silverlinde (www.silverlinde.com) een middeltje besteld dat Silsun heet, dat ga ik voor het eerst uitproberen dit jaar. Mijn merrie heeft ook een witte neus die snel verbrand, ik heb toen een mail naar de Silverlinde gestuurd en daarin advies gevraagd en zij raadde me dit aan. Ik ben benieuwd of het werkt!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:39

bij mij op stal staan een aantal paarden met een witte neus en die hebben altijd een halster op met daaraan vastgemaakt een lapje stof voor de neus. Zo dat ze de neus niet kunnen verbranden. Hiermee kunnen ze wel gewoon eten.. En het is heel simpel zelf te maken....

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:00

Nog iemand tips?
Lundi

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:13

Bill verbrandt ook altijd 1 x in de zomer net als ik
Dat wordt daarna gewoon bruin, en is het probleem over
Ik ga hem niet met een halster in de wei zetten. Ik heb liever dat zijn neus een keer verbrandt, dan dat er ongelukken van komen. Hij staat nl van mei tot okt 24/7 in het land
Trouwens, wat als ze drinken en dat lapje nat wordt en over de neusgaten ligt? Lijkt me doodeng

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:32

Mijn Haf heeft ook een roze neus. Vorig jaar heeft hij hem vreselijk verbrand. Om daar vanaf te komen, heb ik er baby zinkzalf opgesmeerd, werkte prima. Daarna is hij met halster het land op gegaan (meneer staat 4 uur per dag op het land) met daaraan een lapje genaaid. Gaat dit jaar ook gebeuren, werkt echt perfect!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:58

Tja vorig jaar is mijn verzorghaf ook vreselijk verbrand..heb geen foto meer van online,maar dat was dus echt een ramp, toen heb ik het ingesmeerd met uierzalf en na de genezing met bebezonnebrand van ROC...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:01

Op een paarde neus mag je natuurlijk niet alles opsmeren i.v.m. het eraf likken en zo..
Wat heel goed helpt is zonne brandcreme die je ook voor baby's gebruikt die gele flesjes daar mag je ook de aftersun van gebruiken verder als je ze op stal zet kun je er vaseline opsmeren.. Maar geen vaseline erop smeren voordat ze de wei ingaan want dan brand het er zeer erg op in en dan heb je een hele rode paarde neus..

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:06

Ik smeer de neus van mijn pony zoveel mogelijk in met Zwitsal in 't zonnetje... En ik heb een washandje aan de neusriem van haar haster gemaakt (met klitteband) dat over haar neus valt.

Citaat:
Ik ga hem niet met een halster in de wei zetten. Ik heb liever dat zijn neus een keer verbrandt, dan dat er ongelukken van komen. Hij staat nl van mei tot okt 24/7 in het land
Trouwens, wat als ze drinken en dat lapje nat wordt en over de neusgaten ligt? Lijkt me doodeng


Wat als er nu juist wel wat in het land gebeurt, kan je hem/haar misschien niet pakken, stel dat hij/zij in de sloot belandt (als er een sloot in de buurt van het land is?) Verward
Neusgaten van een paard zijn niet bepaald klein en daarbij zijn ze slim genoeg om dat zelf te voorkomen, lijkt mij..

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:11

sunblock, ik smeer mijn paarden daar ook mee in! heel goed

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:12

Hetja schreef:
Wat als er nu juist wel wat in het land gebeurt, kan je hem/haar misschien niet pakken, stel dat hij/zij in de sloot belandt (als er een sloot in de buurt van het land is?) Verward
Neusgaten van een paard zijn niet bepaald klein en daarbij zijn ze slim genoeg om dat zelf te voorkomen, lijkt mij..

Dus jij hebt liever dat je paard zichzelf aan een hekje ophangt doordat hij een halster omheeft dan dat zijn neus verbrand?? Scheve mond

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:17

ik hang liever een halster op bij de wei dan dat ik hem om doe!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:18

ja idd

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:24

Hetja schreef:

Wat als er nu juist wel wat in het land gebeurt, kan je hem/haar misschien niet pakken, stel dat hij/zij in de sloot belandt (als er een sloot in de buurt van het land is?)
Neusgaten van een paard zijn niet bepaald klein en daarbij zijn ze slim genoeg om dat zelf te voorkomen, lijkt mij..
Citaat:
Dus jij hebt liever dat je paard zichzelf aan een hekje ophangt doordat hij een halster omheeft dan dat zijn neus verbrand??


Tuurlijk niet, maar bij ons is er rondom het land alleen maar water, water en nog eens water en geen hek, alleen dan om de 'dam' af te sluiten, gebeurt geregeld dat er een paard aan het 'zwemmen' is en tis best moeilijk om een paard zonder halster er weer uit te kunnen krijgen. En
mijn pony heeft een hele roze neus en ook rondom haar ogen dus verbrand super snel en da's echt pijnlijk en haar het hele jaar binnen laten staan vind ik ook niets dus moet ze wel een halster om, om haar ogen en haar neus tegen het verbranden te beschermen en eventueel gemakkelijker uit de sloot te kunnen vissen..

(Andere oplossingen zijn altijd welkom, net als sponsors om een hek om het land te bouwen, maar tis nogal een eind......)

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:24

De wei van mijn paard is omheind met sloten.
Daar gaat hij echt niet voor zijn lol inliggen.
Verder, mocht hij wel in de sloot terecht komen, dan spring ik er wel naast en doe hem alsnog een halster om
Maar zoals ik al zei, de kans is erg klein, ze staan daar rustig, en hij staat samen met een erg oude merrie, dus opjagen en elkaar in de sloot drijven is geen optie.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:58

Heb je gelijk in, zou ik ook doen, alleen heb ik dan nog steeds het probleem van de verbrande ogen en neus...

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:01

insmeren met zonnebrand met de hoogste factor

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 17:18

bedankt voor alle tips!!!
Ik denk dat ik hem gewoon ga insmeren met die baby zonnebrand!!
Hopen dat het helpt

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:20

Splash heeft het in de zomer ook heel erg , en zijn neus wordt gewoon ingesmeerd met Zwitsal factor 40... Haha!

Afbeelding

Zo ziet zijn neus eruit na 1 dag zon , kijk maar eens wat een verschil met zijn neus in mijn avatar... Scheve mond