muilkorf voor in de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

muilkorf voor in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 17:45

Mijn paard heeft gisteren weer een verstopte slokdarm gehad nadat ze in de wei heeft gelopen. Advies: Komende maanden ( Scheve mond ) niet in de wei. Maar dat vind ik dus 10x nix Ik wil mn paard niet de hele zomer op stal hebben. Ik heb ooit eens een keer in de bit gelezen dat je speciale korfjes hebt die je aan het halster bevestigd voor de mond langs. In dat korfje zitten sleufjes waardoor alleen de langere sprieten gegeten kunnen worden. Gemaakt voor gulzige/vraatzuchtige paarden. Daar heeft mijn paard neit zo heel last van, het probleem is dat ze de pollen erbij op eet. Heeft iemand een idee of dit eventueel geschikt zou kunnen zijn en waar je zo´n ding te koop hebt?

Bedankt Lachen


capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:49

je hebt ook van die anti deken bijt korven. kunnen ze ook niet eten. geloof gewoon bij divosa te bestellen Verward

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:51

Vervelend zeg. Logisch dat je je paardje lekker in de wei wilt hebben. Die muilkorfjes zijn te koop bij de paardendrogist (www.paardendrogist.nl). Ze heten Greenguards. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij was er nog niet zo lang geleden een topic over op bokt. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door meagan_sarah op 14-04-04 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:52

Bij de paardendrogist hebben ze zoiets te koop, het heet greenguard

Hier een plaatje

Afbeelding

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 18:04

Oh heel erg bedankt zeg!
Wel prijzig, maar ik ga er even serieus over nadenken om zo´n ding aan te schaffen. Zijn er bokkers die ervaring hebben met de greenguard? Ben ik wel heel benieuwd naar namelijk. Kunnen ze er geen pollen mee naar binnen krijgen?

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:10

Je moet even greenguard intikken in de zoekmachine en dan vindt je een aantal topics (niet veel reacties maar de meeste zijn negatief). Je kunt hem trouwens ook voor 8,95 een weekje op proef proberen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:29

Toevallig heeft een paard bij ons op stal een muilkorf tegen het bijten van andere paarden. Hij staat er nu ook sinds een week mee op het gras en hij kan er gewoon mee grazen. Het kost hem wel wat moeite maar het gaat, alleen wel kleine beetjes per keer.

Ze hebben die besteld bij divoza.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 18:48

De reacties in de andere topics hebben alleen betrekking op te dikke paarden. Dat is mijne dus niet *LOL* Komende maanden mag ze sowieso niet op het land. Ik wil ook geen risico lopen dat het weer gebeurd. Moet er dus eerst wel zeker van zijn dat ze er geen pollen mee kunnen doorslikken

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:23

Ik ben echt zeer positief over mijn greenguard. Ik heb het ding eerst een weekje op proef gehad.

Mijn paard heeft ze omdat ze enorm opgezette klieren krijgt op de wei, van het kouwen op super-kort gras. Vervolgens was het dier niet meer te rijden want ze kan niet nageven met zulke klieren. Het probleem is helemaal weg!!
Mijn paard heeft er absoluut geen last van!


gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:26

Die Greenguards lijken me idd wel ideaal voor een paard wat niet teveel gras kan/mag eten.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:17

Pony op stal waar ik rijd, heeft er ook één (wel tegen vraatzucht, ze kent geen grenzen). Het gaat heel goed, ze kan er gewoon door eten, maar niet te veel! Zeker de moeite waard dus!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:30

Daar lijkt het me dus super handig voor. Vraatzuchtige paarden, of voor in het voorjaar als de paarden weer voor het eerst de wei op mogen dat ze niet teveel jong en eiwitrijk gras binnen kunnen krijgen Lachen

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers