Tips gevraagd voor iets heel leuks!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-01 11:13

Ik had het er al over gehad in een ander berichtje, maar even aandacht opnieuw vragen aan jullie Lachen .
Veel ruiters met verzorgpony's kunnen/mogen daarmee niet een startkaart voor wedstrijden aanvragen, en soms ook niet mee lessen. Bij Pie in de buitenbak rijden, behalve c-pony Isa, vaak pony's van de buren (dartmoors en haflingers) waarmee ook niet op een manege gelest wordt.
Ik wilde daarom voor de meiden (11 tot 15 jaar) een wedstrijdje organiseren, zowel een spring- als dressuurwedstrijdje. Ze vonden het een gaaf idee, en helpen mee met organiseren.
Wie heeft er nog leuke tips? Bijv. hoe je met weinig balken toch nog veel hindernissen kan maken, waar je allemaal "overheen kan springen"? Veilig? En nog meer leuke ideeën en handige tips? Echt alles is welkom want ik heb het nog nooit eerder georganiseerd.
Ik vind het zo leuk om te doen, de meiden werken hard en zorgen goed voor de pony's. Het dressuurnivo is niet echt super, daarom komt die dressuurwedstrijd op een goed moment Party!! ... Ze zijn allemaal reuze enthousiast, ik hoop dat ik hen een hele leuke ervaring kan bezorgen. Alle ideeën, waarschuwingen en tips zijn welkom! Alvast bedankt,
Dorine.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:05

ik had het al ergens neer gezet maar weet niet meer waar. maar je zou als prijs hoefijzers kunnen schilderen en daar eerste en tweede en derde enz. op kunnen schrijven

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:28

Je kunt ook heel creatief hindernissen maken. Bv van stropakjes. Of balken op tonnen/ emmers. Hihhi, zo heb ik ook vaak gesprongen. Wat stekpalen, wat tonnen, stenen, emmers en ander materiaal en daar ging jantina met Isolda. (ehm Isolda met Jantina... Verward )

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:38

Wow! Leuk idee!

Je kan natuurlijk ook buiten dressuur en springen ook een behendigheids parcours maken! Party!!

Paaltjes met de nummertjes (voor het hindernissen parcours) zijn ook gemakkelijk te maken en te schilderen. en als je kegeltjes zou nodig hebben (slalommen is ook geweldig leuk!): gewoon plastieke flessen beschilderen en zand in doen. Je kan er ook een stok met een vlaggetke in zetten om het extra duidelijk en feestelijk te maken.

Er bestaan boekjes die speciaal gemaakt zijn om op die manier leuke spelletjes en zo te maken op een eenvoudige, goedkope, manier. Party!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-01 19:26

Leuk idee van die flessen!
Wat de hindernissen betreft: we hebben in elk geval al 6 staanders, en 6 balken. Ook kan er wat gedaan worden met strobalen of emmers. Nu hebben we nog extra balken nodig, of iets om overheen te springen wat veilig is. Tips Verward
En we gaan waarschijnlijk wat versieren met crepe-papier, kleurtjes maken! Hopelijk slaan de pony's niet op hol *LOL* . Iemand nog een idee voor een behendigheidsparcourtje, slalommen, en wat nog meer hoort daarbij?
Groetjes, Dorine.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 21:00

Je kunt misschien ook een soort estafette houden. Een paar pony's zonder zadel, dan omstebeurt er op klimmen (liefst zonder hulp maar meestal lukt dat niet) en zo snel mogelijk in draf naar de overkant en weer terug en dan de volgende...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:39

misschien heel flauw, maar een steilsprong kun je van twee kanten springen, als je de grond balk er niet onder legt, maar er schuin onderhangt. (dus 1 kant in de staander, de ander op de grond)

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:47

bij springconcours heb ik wle eens gehad dat je elke hindernis 3 keer moest springen in een bepaalde tijd. de jury lette dan op welke lijnen je koos je houding je zit. (of je ook kan tellen erg verwarrend welke hindernis heb ik al gehad??) en natuurlijk hoe je problemen oplost. hierbij heb je niet veel hindernissen nodig en kan je toch wat springen.
aardappelrace is ook leuk voor t behendigheid parcours. of zo snel mogelijk naar de overkant STAPPEN is heel moeilijk als je in draf gaat moet je iets doen bijv afstappen en aand e andere kant opstappen of een rondje draaien. of op de pony van een van de andere rijden. en wisselen zodat je ook op andere ponies rijdt. of stoelendans. maard an met een balk tussen de benen stilstaan. of wie er het mooist verkleed is.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:57

Leuk idee
als je extra balkjes wil kun je van oude bezems(hele oude) de steel eraf halen en die verven(zo kom ik aan de hindernissen) en met kratten en strobalen. Je kunt vast wel allerlij leuke spelletjes enzo bedenken.