prive les

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

prive les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 15:41

ik kreeg voor me verjaardag een prive les dressuur aangeboden van de eigenaar van stal. Ik heb daar echt een hekel aal. Iedereen zit dan te kijken enz. Heb jij da nooit. Ik weet het wel je leert er meer van maar het werkt op me zenuwen

maarja


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:45

Hmm tja daar heb ik nooit last van...... dat iedereen zit te kijken, maar als jij het vervelend vindt.. Misschien moet je het dan op een dag of avond doen dat er niet zoveel mensen zijn?

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 15:50

ja maar ze geeft alleen op zondag les. maarja misschien moet ik er niet op letten dan. Ben altijd bang om het fout te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:54

Joh DAAR heb je nou juist les voor: om je fouten te verbeteren! Probeer maar gewoon lekker van je lesje te genieten, en laat de rest maar babbelen.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:01

Ik vind privélessen juist wel lekker, ook al heb je continue aandacht van de instructeur. En wat dan nog als mensen naar je kijken, je bent aan het leren hoor, beter dan dat je zou aanklungelen en je dier vernielen. Scheve mond

miss you
Uneksia

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 16:05

ja das waar

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:14

miekelover schreef:
ja maar ze geeft alleen op zondag les. maarja misschien moet ik er niet op letten dan. Ben altijd bang om het fout te doen


Van fouten leer je weer. Je moet fouten durven te maken. Van je les wordt je als het goed is alleen maar beter. Je moet je dus even over je angst heen zetten en dan zal je zien dat je het leuk gaat vinden.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:36

keb zelf ook privé les maar die mevrouw die mij lesgeeft huurt de bak voor ons wanneer er verder niemand op de manege is. Tussen de middag, van twaalf tot drie, is de manege namelijk gesloten.
Is dat bij jou niet ook zo? Misschien dat je dan je les kan doen, als je hem ondertussen niet al gehad hebt...
Gefeliciteerd nog met je verjaardag!!

Hallo??

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:43

ik heb dit juist met groepslessen. dan staat iedereen om de bak te kijken, en ik cros er maar tussen door met mijn paardje als recreatie ruiter tussen alle L, M en Z ruiters. dan heb ike cht zoiets van zucht ik kan echt niets. terwijl het bij privé les veel beter gaat. dan is er niemand bij als alleen twan mijn intructeur

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:46

Juist helemaal niet. Ik sluit me compleet af en heb geeneens door dat er mensen staan te kijken. Heb geeneens tijd om te kijken of er mensen staan....daar is de les veel te intensief voor..Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:47

Ik krijg alleen maar privé lessen. Heb juist geen behoefte aan manege/groeps lessen. Schieten de paarden en ik niks mee op.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:07

Ga anders eens heel erg vroeg lessen als die man dat wil (7 uur ofzo), dan heb je geen last van pottenkijkers.

Zelf heb ik niets tegen pottenkijkers.
Laatst bijgewerkt door germie op 14-04-04 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 17:08

ja wij hebben geen binnenbak altijd pottenkijkers. En ik heb nog nooit les van haar gehad dusja. En zondag is het altijd lekker druk op stal. Vorige keer ging bianca die woont daar die ging filmen dan kon je zien wat je goed of fout deed. Nou da hoeft van mij echt nie haha. Ben nie zo filmster Schijnheilig

maarja wel aaardig dat ik een gratis priveles kreeg
ja en ik meot nog vragen hoelaat ik die les heb want er hebben die dag nog meer mensen prive les

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:42

Gewoon doen!! je leerd er alleen maar van, en als je eenmaal bezig bent valt het best mee

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:34

Hé, wat heb je nou te verliezen. Zelfs al zou het niet zo lekker gaan, bij die pottekijkers gaat het ook lang niet altijd goed! Door te rijden leer je rijden. Dat geldt voor iedereen zo! Er is nog niemand geweest, zelfs het grootste talent niet die meteen kon rijden toen hij/zij voor het eerst op een paard zat. Daar gaat net zoals met al het andere tijd in zitten! Vaak kun je meer dan je zelf beseft. Kom op, neem die les aan en geniet ervan!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:05

Precies, gewoon doen.
Die mensen maken ook fouten tijdens het rijden, zij weten ook wel dat ze niet perfect zijn. Iedereen heeft daar les voor om zijn of haar fouten te verbeteren.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:42

Ik krijg ook priveles en het leek me eng als iedereen op het terras zat te kijken.

Maar in werkelijkheid vergeet je dat gewoon...je bent druk bezig met je paardje en na afloop merk je dat er mensen zaten Haha!

Komt heus wel goed, iedereen maakt fouten.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 19:59

ja ik zal het proberen. Ik weet niet of het lukt

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:23

miekelover schreef:
ja ik zal het proberen. Ik weet niet of het lukt


Zelfs al zou het niet lukken, dan heb je het iig geprobeerd en die niet waagt, die niet wint.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:24

Gelukkig kijken hier de meeste mensen niet. Maargoed, je kunt toch ook proberen op een tijd te gaan rijden dat er zo goed als niemand is??
Maar goed, heb ook wel eens dat ze dus wel kijken, ook wanneer ik geen les heb hoor...en juist dan heb ik er de meeste hekel aan. Omdat ik dat niet verbeterd wordt op mijn fouten. Maargoed, op een gegeven moment moet je je ook afschermen en denken: 'Jullie zullen zowiezo wel commentaar hebben, maar ik leer zo wel van mijn fouten'
En je zult zien, vaak zijn de mensen nog positiever over je ook dan je zelf denkt!!!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:03

Ik heb juist liever prive les. En al die mensen die kijken... Ach, blijkbaar ben je dan super interessant Haha!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:09

miekelover schreef:
ja maar ze geeft alleen op zondag les. maarja misschien moet ik er niet op letten dan. Ben altijd bang om het fout te doen


Hihi dat ken ik! Bang om fouten te maken tja Scheve mond
Erg vervelend is dat maar we zullen er toch doorheen moeten bijten! Wat als je een wedstrijd gaat rijden dan kijkt ook iedereen naar je! Of op een keuring gaat rijden...

Maar ja ik les 4x per maand op de vereniging, en heb 2x per maand privéles. Ik vind het allebei erg leerzaam.. Met de vereniging leer je met andere paarden te rijden en privé wordt er de volle 100 % aandacht aan jouw en je paard geschonken!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:02

Ik heb er ook de schurft aan als iedereen zit te kijken. Vooral als ze dan ook nog commentaar gaan lopen geven. Of het nu goed of slecht commentaar is maakt mij niets, ik vind het gewoon vervelend! Nu heb ik ook priveles en ik probeer me af te sluiten voor de omgeving als ik bezig ben Lachen dat werkt op zich wel...

Der Ellmauer Dancing Queen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:24

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die kijkt het beter kan, iedereen heeft zijn slechte punten. En van priveles leer je meestal heel veel omdat er constant op je gelet wordt.
Van je fouten kan je leren en door goed naar anderen te kijken leer je zelf ook, daarom is het handig als je jezelf laat opnemen op video.

Als ik ga rijden vind ik het zelfs wel fijn als er mensen zijn met verstand van paardrijden, die kunnen meestal net die aanwijzing geven waardoor het opeens beter gaat.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 17:55

ja das waar. Ik zal zondag wel vertellen hoe het is gegaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Contemplate, laura22, Mark0919 en 42 bezoekers