Springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:20

ik gebruik vanalles om met mijn verzorgpoyn te laen springen dus dan ga ik kijken zou ik dat kunnen gebruiken om de balk op te leggen Bloos
en zo ja dan gebruik i,k dta doen jullie dat ook of hebben jullie echte springpalen?? Schijnheilig


liefs mij

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:24

En nu Nederlands Scheve mond

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:34

inburgeringscursus Verward maar als ik het een beetje begrijp gebruik jij allerlei dingen als springmateriaal, nee dat doe ik niet ga lekker naar de manege voor balkjes

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:38

ik heb standaards en springbalken, ik zou niet weten wat je er anders voor zou kunnen gebruiken... enne, ik zou zonder hulp van mijn bovenposter ook niet weten wat jij zojuist typte...

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:41

zoieso ronde balken gebruiken, en leg het op iets smals (en laags) zodat ze eraf rollen als je pony springt en dus niet zn nek erover breekt.
dus geen plastic stoelen ofzo, eerder een laag smal houten kistje of emmertje.

en als je hoger dan een cm of 20 wilt is een instructeur ook wel handig Knipoog

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:51

ligt natuurlijk aan je niveau. als je nog maar weinig ervaring hebt is het inderdaad slimmer om begeleiding erbij te hebben, die je eventueel kan corrigeren, als er dingen foutgaan. een slechte gewoonte is immers snel aangeleerd, maar ook snel afgeleerd. Zorg ook dat je genoeg ruimte hebt en niet door anderen heen rijdt. oh, en ik doe altijd de kippen naar binnen, anders gaan die voor de hindernis lekker scharrelen, zodat mijn pony de vreemdste sprongen moet maken om die beesten maar niet te raken. Nu ik erover nadenk: misschien kun je omgekeerde emmers gebruiken, waar je de hengsels af hebt gehaald. t is niet echt hoog, maar het is een begin natuurlijk.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:54

Yessy schreef:
zoieso ronde balken gebruiken, en leg het op iets smals (en laags) zodat ze eraf rollen als je pony springt en dus niet zn nek erover breekt.
dus geen plastic stoelen ofzo, eerder een laag smal houten kistje of emmertje.

en als je hoger dan een cm of 20 wilt is een instructeur ook wel handig Knipoog

Ik ga met Yessy mee. Het is heel belangrijk dat als je pony de balken raakt, de balken er dan zeg maar direct afvallen. Anders breekt ie straks z'n benen Knipoog

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:23

wij hebben een paar staanders en 2 balken. hier ga ik ongeveer tot 80 cm mee, aangezien de bak vrij zwaar is en niet groot enz. als ik moeilijker en hoger wil springen doe ik dat in de springles of in de rijhal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:23

Mijn vader had zelf hele mooie (en veilige) hindernissen voor mij gemaakt, in de tijd dat ik nog een pony voor iemand reed en in de tijd dat ik springen nog geweldig vond. Knipoog

Nu gebruikt een vriendin van mij ze thuis om mee te oefenen. Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:28

ik heb geimpregneerde palen bij de gamma gekocht van 2.50 m. voor 3 euro en deze zelf beschilderd. verder heb ik zelf ook standaards.
goed nadenken welk risico je loopt als je met ander materiaal springt en eventueel niet doen! wel veilig zijn: aardappelkisten, houten materiaal.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:44

Springlady, in een ander topic is je verzorgpony nog maar 2 jaar. Is dat de pony waarmee je springt?

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 16:41

nee ik heb nog een verzorgpony wie al ene stuk ouder is daar rijd ik op Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:48

Missnynke: wat zijn dat voor palen? Verward
En waren ze drie euro per stuk?

Verder: Springlady je moet heel goed oppassen met zelfgemaakte hindernissen van bezems, stoelen en autobanden. Kijk uit dat alles goed vastligt (niet dat het al omvalt wanneer jij er opaf rijdt) en dat het er meteen afvalt wanneer je het aanraakt. Ook mogen er geen uitsteksels aanzitten waaraan het paard zich kan bezeren.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:03

Normaal spring ik altijd gewoon over balken maar ik heb gisteren mijn creatieve geest maar eens weer los gelaten. Dan ga je dus springen over een kliko, een oliedrum, een grote baal (in plastic) tussen een paar wapperende vlaggen door slalommen, wat strobalen op elkaar, een ontsmettingsmat met een leuk kleurtje, een mamoetskelter (de aanhanger), een setje kuipstoeltjes op een rijtje, een oud kinderbadje (was toch al lek) een oude tuintafel en een oude matras....

Over 1 losse oliedrum is knap lastig aanrijden en daar schoot ze me ook een keer langs maar de rest was geen probleem. Overigens was de hoogte peanuts voor dit paard (M springen) en kan ik zelf ook nog wel een beetje sturen.