Hypocriete bokkers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:00

gijsenkim schreef:
misschien hebben sommige mensen dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Als ik een topic lees en iemand krijgt waardevolle tips, waarna zo iemand zich in allerlei bochten gaat wringen om wat krom is recht te praten.......... dan hou ik mn mond maar en zeg ik niks. Ga ik ook niet meer reageren.



dan krijg je dat 'rockey' verhaal....
sommige mensen die foto's plaatsen hebben misshcien niet een geheel realistisch beeld van hunzelf en commentaar dat krenkt dan hun trots ....

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:03

Ik heb hier een prima oplossing voor gevonden, Okkie1 waar ik me uitstekend bij voel.
Dat is nl. geen foto's meer plaatsen Knipoog

Ik heb geen zin in het gezeur van al die Boktweters, waarvan 90 % nog niet eens weten waar ze het over hebben.
Voor een deskundig oordeel heb ik voldoende aan mijn eigen instructeur en mensen die echt geinteresseerd zijn in mijn paard kunnen per mail best leuke foto's krijgen Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:06

Ik denk ook dat het idd heel veel napraterij is, als iemand het durft dan de rest ineens ook..

Cap is eigen risico, al ga je op je kop op je paard staan zonder cap, tis niet mijn schuld dat je eraf valt. Zal dus mss waarschuwen dat het niet veilig is, maar niet als dat al 10x gedaan is. Lijkt me nogal overbodig dan.

Hulpteugels.. ik ben er tegen, maar aangezien ik er ook geen verstand van heb zul je mij er niet over horen Lachen

Sporen of zweep, tja zelfde verhaal als hulpteugels. Het is zeker niet mijn keus. Hoewel ik sporen fijner vind dan zweep, das weer zo slaan he.. maar goed, daar gaat het niet over Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:10

Fitzroy schreef:
Ik heb hier een prima oplossing voor gevonden, Okkie1 waar ik me uitstekend bij voel.
Dat is nl. geen foto's meer plaatsen Knipoog


Dan heb je dezelfde oplossing gevonden als ik. Ik plaats ook zo min mogelijk foto's (iig geen serieuze rijfoto's meer)

Maar ik denk dat okkie1 niet alleen (misschien zelfs helemaal niet, dat weet ik niet) op haar foto's doelt.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:11

ingeo schreef:
sta er trouwens meestal versteld van hoe rustig je die opmerkingen meestal (voor de zooooveelste keer Haha! ) beantwoordt.


Waar ik daar overal mijn geduld heb bewaart komt nu allemaal hier tot uiting Tong uitsteken

Fitzroy, ik vind het alleen zo jammer. En dan gaat het (zoals Mikkie al zei) niet eens zo zeer om mij maar laat ik mezelf even als voorbeeld nemen.

Ik ben bijvoorbeeld gewoon heel trots op Treasure, hoe goed ze veranderd en hoe goed ze het doet. Dan wil ik dat aan anderen laten zien.

Nu moet ik toegeven dat ik ik meestal alleen maar positieve reacties krijg (en ik ben ook héél blij met die complimenten en reacties).
Maar de vragen waarom ik met sporen rij en de vraag waarom ik geen cap op zet en waarom ik de paarden met martingaal rij blijven komen.
En dan niet één keer... Ze blijven gewoon komen, dat is zó frustrerend.

Als ik toch éénmaal netjes, duidelijk en rustig heb uitgelegd wáárom ik dat doe moet dat toch voldoende zijn?
Maar er zijn altijd mensen die vanaf een of ander gat aan de andere kant van het land achter hun computer beter kunnen beoordelen hoe onze paarden getraind moeten worden dan wij Scheve mond *zucht*

Ik sta best open voor onderbouwd commentaar, sta best open voor andere manieren om een paard te trainen ed. Maar er zijn ook grenzen...
Laatst bijgewerkt door Solvej op 14-04-04 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:12

ik vind het meest irritante mensen die ergens geen *** van snappen maar toch een reactie willen geven, waarin ze anderen napraten of zichzelf tegenspreken of wat dan ook.
Bij een discussie heb je vaak dat 90% van de reacties gewoon nergens op slaat, of dat het ineens ergens anders over gaat (wat niet altijd een probleem is trouwens).
En idd topicstarters die zichzelf gaan verdedigen, eerst vragen ze om hulp, krijgen ze hulp gaan ze 100 redenen verzinnen om het toch beter te weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:27

misschien willen die tpoicstarters zo laten zien dat ze heus wel willen weten maar de bokkers gewoon even moest uitproberen..

want zeg nou zelf je kan zeggen wat je wil maar vaak doen ze toch hun eigen zin..paardenmensen zijn gewoon eigenwijs..

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:44

Een goed voorbeeld hiervan is nu bezig op vmr. Iemand heeft gelezen dat een stang in haar geval beter zou KUNNEN werken dan een trens. Ze vraagt naar ervaringen en tips en iedereen staat gelijk op z'n achterste benenn omdat ze het woord stang horen en dat ze niet alles over moet nemen wat er in een boek staat.

Het komt dus niet alleen in de fototopics voor.
Idd hebben sommige mensen het wel aan zichzelf te danken, zoals rockey (ja nu praat ik gijsenkim en crossmonster na Knipoog).

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:47

En zelfs dat ben ik niet met jullie eens. Rockey stelde ook een normale vraag waarop overtrokken gereageerd werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:55

en nu mis ik wat wie is Rockey dan?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:58

Luckey schreef:
en nu mis ik wat wie is Rockey dan?


Ik wilde het al niet vragen. Ben al aan het zoeken geslagen, maar tast nog volledig in het duister. Maar goed dan gaan we weer off-topic.

Het is idd zo dat deze reacties niet alleen in foto-topics voorkomen en dat er regelmatig zoveel mensen in de verdediging schieten. En dan denk ik de *hele diepe zucht*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:13

haah heb weer wat leesvoer..!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:29

Fitzroy schreef:
En zelfs dat ben ik niet met jullie eens. Rockey stelde ook een normale vraag waarop overtrokken gereageerd werd.


idd zeg.
ik zat die toppic best met een beetje verbazing te lezen,hoe dom er erg vaak op haar gereageerd werd terwijl ze gewoon iets vroeg.
hoe komt dat eigenlijk?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 22:32

beautyfull_mickey"]
[quote="Fitzroy schreef:
En zelfs dat ben ik niet met jullie eens. Rockey stelde ook een normale vraag waarop overtrokken gereageerd werd.


idd zeg.
ik zat die toppic best met een beetje verbazing te lezen,hoe dom er erg vaak op haar gereageerd werd terwijl ze gewoon iets vroeg.
hoe komt dat eigenlijk?
[/quote]

Heb het net ook even doorgelezen. Vooral dat topic over die vraag van een topruiter.

Dan biedt ik me bij deze aan om met zijn allen (diegenen die dat ook over Rockey deden) over me heen te vallen! Ik les bij Chris Hazen, de man van Jeannet Hazen en drie maal raden, mijn lessen worden gesponsort door mama en papa. Zit nog in de basissport dus heb hier geen recht op Verward Want daar komt het toch uiteindelijk op neer? Of niet?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:34

Ik denk dat dat er meer mee te maken had dat rockey wat jaloezie op wekte bij bepaalde bokkers.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 22:42

Lydiia schreef:
Ik denk dat dat er meer mee te maken had dat rockey wat jaloezie op wekte bij bepaalde bokkers.


Dat dacht ik al dat het om jaloezie ging. Maar dan zou ik toch net zo goed jaloezie op moeten wekken heb immers ook de mogelijkheid om verschillende paarden te rijden die we aan huis hebben staan, heb een goed paard onder m'n kont voor op concours krijg er over een jaar nog een bij om een jaar wedstrijden mee te rijden, krijg les van topruiter? Maar ik heb nog nooit zo'n vreselijke reacties gehad.. Verward Krijg meestal alleen leuke reacties!

Wat doet zij dan zo vreselijk fout?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:50

Okkie1"]
[quote="Lydiia schreef:
Ik denk dat dat er meer mee te maken had dat rockey wat jaloezie op wekte bij bepaalde bokkers.


Dat dacht ik al dat het om jaloezie ging. Maar dan zou ik toch net zo goed jaloezie op moeten wekken heb immers ook de mogelijkheid om verschillende paarden te rijden die we aan huis hebben staan, heb een goed paard onder m'n kont voor op concours krijg er over een jaar nog een bij om een jaar wedstrijden mee te rijden, krijg les van topruiter? Maar ik heb nog nooit zo'n vreselijke reacties gehad.. Verward Krijg meestal alleen leuke reacties!

Wat doet zij dan zo vreselijk fout?
[/quote]

ZIj loopt er op eoa manier heel erg mee te pronken, er komt een bepaalde toon van haar berichten af en ze strooit met dure merken, dure namen en dure prijzen. Zo van kijk mij goed zijn met het geld van m'n ouders...
Dit vind ik in jouw berichten iig niet terug.

(heb net het trailer/vrachtwagen topic gelezen, ze wilden eerst nog groter dan een 4paardvrachtwagen... Dan krijg ik het idee dat het puur show is (dure vrachtwagen hebben wij he, komen jullie met je 1,5paardstrailer, losers) misschien wel 'stoere' ouders.)
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 14-04-04 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:51

Okkie1"]
[quote="Lydiia schreef:
Ik denk dat dat er meer mee te maken had dat rockey wat jaloezie op wekte bij bepaalde bokkers.


Dat dacht ik al dat het om jaloezie ging. Maar dan zou ik toch net zo goed jaloezie op moeten wekken heb immers ook de mogelijkheid om verschillende paarden te rijden die we aan huis hebben staan, heb een goed paard onder m'n kont voor op concours krijg er over een jaar nog een bij om een jaar wedstrijden mee te rijden, krijg les van topruiter? Maar ik heb nog nooit zo'n vreselijke reacties gehad.. Verward Krijg meestal alleen leuke reacties!

Wat doet zij dan zo vreselijk fout?
[/quote]

tadáá Haha! Heb ik toch EINDELIJK gelijk gekregen...

Sol, ben het helemaal met je eens. Ik ga alleen niet geen foto's meer plaatsen.
Trouwens, op mijn rijden is gewoon NIETS aan te merken Schijnheilig Schijnheilig Tong uitsteken

Het napraten van kinderen voor kinderen daar trek ik me weinig tot niets van aan. Het is zo dat IK trots ben op wat ik bereik en dat het liefst met de héle wereld wil delen. Dus ook met kritisch half bokt...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:55

Aan meepraterij kan ik me ook erg storen...Reacties als 'waar is je cap' ook...Voor de rest kan ik me er totaal niet aan storen of iemand zijn paard in de krul trekt of niet,dan klik ik snel op 'back' et voila...Ik rijd zelden met zweep en nooit met sporen of hulpteugels...Dat iemand anders dat wel doet kan mij totaal niet storen,dat moet ieder voor zich bepalen...Dat alle reacties daarna geheid over de slof of .... gaan,lijkt me nogal vervelend voor diegene..Helemaal als 1 iemand een negatieve reactie plaatst is het hek van de dan,en dat is nogal zonde....Van de andere kant,als je je foto's op een forum plaats kun je weten dat je ook minder positieve reacties kunt krijgen...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 23:00

iefke schreef:
Het napraten van kinderen voor kinderen daar trek ik me weinig tot niets van aan. Het is zo dat IK trots ben op wat ik bereik en dat het liefst met de héle wereld wil delen. Dus ook met kritisch half bokt...


Daar zit wel een heel sterk punt in! Misschien moet ik maar wat vaker mijn ogen sluiten..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:31

Tja, dit is eigenlijk een heel duidelijk voorbeeld dat je bokt lang niet altijd serieus moet nemen.
Vaak genoeg zijn er bokkers die op een hele leuke manier reageren of echt met tips komen OK dan!

En dan dus de 'tips' waar je erg weinig aan hebt. Soms vind ik wel dat sommige bokkers wel erg hun best doen om wat te vinden. Of het nou om de houding van de ruiter gaat, paard te diep, niet genoeg verzameld, hulpteugels of geen cap.
Ik denk dat de meeste mensen zelf ook wel kunnen zien/voelen wat er nog mis is, want niemand rijd nog perfect. En het is altijd nog makkelijker gezegd dan gedaan, nietwaar?

Maar we moeten er maar mee leren leven, want ik ben bang dat het niet snel zal veranderen Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:43

Onder het motto "het maakt me niet uit wat anderen zeggen/vinden of doen" geef ik zeer zelden commentaar.
Maar om diezelfde reden maakt het me ook vrij weinig uit of anderen dat wel doen Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:51

Het grappige aan dit topic is dat de meeste mensen zeggen dat het idd geen stijl is. Leven en laten leven.

Maar toch blijven die reacties komen. Ik zelf stoor me er niet aan. Als ik een foto plaats en kritiek krijg dan zie ik dat als opbouwende kritiek en kijk of ik er wat mee kan doen.

Als ik iemands reactie niet snap of moet zuchten dan negeer ik die gewoon.

Als ze me rustig vragen waarom ik met slof rijdt dan leg ik uit waarom ik daar op dat moment voor heb gekozen.

Zelf reageer ik alleen als ik zie dat een hulpteugel echt verkeerd zit. Of de slof bijv heel strak zit. Ik zeg dan niet "Doe de slof meteen af, je kunt niet rijden!" Nee want als ik zo'n reactie geef dan weet ik bij voorbaat al dat de ander in de verdediging schiet (logisch) en ik niets bereik.

Ik wil namelijk alleen bereiken dat de mensen nadenken bij wat ze doen.

Dus eigenlijk geen kritiek geven maar een advies of een vraag.

En ja ik zou willen dat alle gebruikers ophielden met 'zeiken'. Maar op zo'n groot forum met zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende gebruiken en zoveel verschillende leeftijden weet ik dat, dat nooit zal lukken. Dus zet ik me daar over heen ipv van me daar druk om lopen maken. Want dat heeft geen enkele zin.

Verbeter de wereld begin bij jezelf he?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:01

Ik zei het eerder al, je weet zelf wel aan welke reacties in "jouw" topic je waarde moet hechten en welke je leest en naast je neerlegt Knipoog