Hij vind alles nog een beetje eng, al zou je dat vanaf de foto's niet echt zeggen.
Ik doe alles heel rustig en lief met hem en laat hem overal aan wennen zodat hij nergens bang van wordt.
Sorry voor de grote hoeveelheid foto's, sommigen zijn als kleine foto weergegeven, klik je hierop dan zie je hem groot.
Nadat ik hem wat gepoetst had en voetjes opgetilt had was het tijd voor wat zwaarder werk. Alles wat wapperd is een beetje eng, dus wapper ik hier op de foto boven zijn rug met het touw. (als je goed kijkt zie je dat hij niet ontspannen is)

Eventjes nog wat tijd voor ontspanning na het touw ook tussen zijn achterbenen gewapperd te hebben

Ook het hoofstel is eng, dus ook daar raak ik hem eerst mee aan

Hoofdstel in en stappen aan de hand

Netjes naast me stoppen

Voor me uit sturen, dit vind ik vooral leuk
Hij ook wel, alleen is hij vooral nog onwennig (alles wat achter hem staat is ook een beetje eng)(mijn moeder vroeg of ik hem zo ook kon sturen, voordat Bokkers het gaan vragen: 'Ja dat kan ik' Ik kan hem ook naar rechts sturen zo
)
'Spider kom maar'

Annetje cap op, omdat ik hem het zadel op ging doen en niet wist hoe hij daarop zou reageren. Hier laat ik zien dat ik ook met een zwart hoofd niet eng ben

'Kijk Spider, dit heet een zadel'

Laten wennen aan het zadel en gerust stellen

En toen....: Het zadel erop!

Spider totaal niet onder de indruk nu het zadel eenmaal erop ligt.

En na een lange tijd! Eindelijk weer een helemaal opgetuigde Spider!

'Longeren' met het zadel op

En toen was hij klaar en mocht alles er weer af

Zoals te zien is, was hij erg braaf. Hij heeft niet echt raar gedaan en was op het laatst ook net zo ontspannen als zonder het tuig op.
Hij heeft een keer een rare bokkesprong gemaakt, toen ik aansingelde. Maar daar is geen foto van
Mijn moeder had het toen te druk met kijken of ik wel heel bleef 
Als iemand tips of iets dergelijks heeft, dan hoor ik het graag!

Die van het paard wel, het zadel is al meer dan 10 jaar oud denk ik.
bij druk op zijn bit gooit hij zijn tong er namelijk overheen of doet zijn mond open.
Omdat ze het op de manege altijd wel een beetje eng vind...