wat te doen als het gewoon helemaal niet gaat....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

wat te doen als het gewoon helemaal niet gaat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-01 20:32

ik vroeg me af hoe jullie het oplossen als je aan het rijden bent en je merkt gewoon dat het helemaal niet gaat, jij hebt je dag niet en je pony/paard heeft zijn dag niet...
wat doe je dan, stoppen of juist doorgaan?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:33

doorgaan tot ik tevreden ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:34

Als hij echt kloot ga ik door.

Maar is het echt iets van gewoon de dag niet hebben.
Dan doe ik iets simpels waarvan ik zeker weet dat het goed gaat en ga dan een blokje om in het bos of zet hem weg.

Als ik bij voorbaat al weet dat ik zelf mijn dag niet heb of vlug aan gebrand ben longeer ik hem.
Ik vind het gemeen om snel boos te worden als het mijn schuld is.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:41

Als ik merk dat het gewoon echt voor geen meter gaat, dan ga ik met een lang teugeltje door de bak scheuren of ff een stukje langs de weg, iig even wat leuks doen zonder dat we daar echt voor moeten werken. Als ik probeer om hem toch goed te laten lopen, val ik terug in mijn oude ritme, dat dus harde hand en trekken betekent!! En ik heb die fout al eerder gemaakt en ik wil niet dat ik mijn paard weer de vernieling in help!! Dan kan ik toch echt beter ff wat leuks met hem gaan doen dan dat ik kwaad word en doorzet!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:43

Net zolang doorgaan tot het lukt. Behalve als hij of hij zijn dag niet heeft. Maar trainen doe ik als het kan en fanatiek ook!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:12

meestal als ik mijn dag niet heb heeft Felix dat ook niet. Breng ik gewoon over.
Soms rijd ik wel maar gaat het niet, ik pak dan ff iets wat altijd goed gaat en dan stop ik.
Is het in het weekend en rijd ik in de bak en het gaat niet dan ga ik lekker rondje bos. Dan leven we we weer op.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:23

Ligt inderdaad aan de situatie. Als hij gewoon loopt te ettere met de gedachten van snel naar me warme box om te eten dan ga ik door. Maar heeft hij of ik een pestbui dan stop ik en probeer het de volgede keer gewoon nog een keer.

Kim

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:30

Hai Pluutje,


Voor je eigen gevoel, en voor het gevoel van je paard, altijd afsluiten met iets wat lukt, zodat je er beiden een goed gevoel aan over houd.

Groetjes
Ton

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 00:56

Als eht werkelijk niet lukt en ik zou niet weten hoe ik he top moet lossen sluit ik een compromis met mijn paard. We gaan dan gewoon iets anders doen wat we samen wel kunnen maar we diepen dat wel helemaal uit.

Als het echt heel erg problemantisch wordt ga ik niet zitten prutsen. Ik ben altijd veel te bang dat ik het van kwaad naar erger maak. Gelukkig heb ik wekelijks les en de problemen leg ik gewoon voor aan mijn instructrice.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 10:08

Als het een dag echt helemaal niet gaat en we krijgen dan ruzie - wie is er kwader Fitz of ik Haha! - stap ik af en zet ik hem aan de longe met pessoa.

Zo kan ik me niet kwader maken en moet Fitz toch nog aan het werk!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 12:09

Gelukkig is mijn basis goed bevestigd en kan ik daar altijd naar terug. Als het dus niet wil lukken wat ik wil, ga ik terug naar het 'simpele' basiswerk en werk hem zo nog een tijdje door en zet hem dan weg, morgen weer een dag.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:03

Vaak ga ik dan iets heel simpels doen, waarvan ik weet dat het altijd wel lukt. Dan kun je toch met een beetje positief gevoel afsluiten.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:27

k ben nooit tevreden maar als ie echt nix wil ga ik hem gewoon lekker ontspannen rond er door rijden dan word ie tog nog beetie los en dan kap ik ermee en als ik er zelf geen zin meer in heb ga ik lekker blokkie om! Morgen weer een dag!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:56

Als ik mijn dag niet heb dan stop ik en als hij zijn dag niet heeft ga ik door.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 12:19

Tja, als mijn pony echt niet wil, dus niets lukt en we worden allebij kriegel en gefrustreerd en boos, dan ga ik iets anders doen... We hebben er nets aan als we met vette ruzie eindigen. Dan mot ik namelijk en hele grote stap terug doen (had ik laatst weer, en het is drie weken beroerd geweest omdat ik toen wel doorging Huilen ) Nu gaat het nog steeds niet lekker, maar er zit weer iets vooruitgang in... Dus: ik stop en doe iets anders als ik merk dat het echt niet gaat!