Dressuur met Sid :P Ze doen het weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Dressuur met Sid :P Ze doen het weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 14:55

Heb toch maar even een nieuw account aangemaakt, dus hier zijn de foto's weer!

Na aanleiding van [HAW] Sidney @ work... Rij foto`s dacht ik dat het wel tijd was voor wat rijfoto's met mij erop, met me nieuwe dekje Haha!

Ik heb geen zin om bij elke foto commentaar neer te zetten Tong uitsteken Je ziet op sommige foto's dat ze haar mond open heeft, dat komt, omdat ze bijna heel de tijd trekt tijdens het rijden!
Ze is ongeveer 7 jaar manege pony geweest en heeft dus bijna nooit hoeven werken, waardoor ze de verkeerde spieren in haar hals heeft ontwikkelt, waardoor ze zich heel erg sterk maakt en haar hals vooruit probeert te steken.
Ik hoop dat over een tijdje de spieren boven zitten Haha!

Dat strotouwtje dat er zit is om mezelf aan beet te houden als ik last van me schouders en armen krijg als ze gaat trekken.
Maar het gaat nu alweer redelijk goed alleen na onze priveles hadden we beiden spierpijn, dus sid was het er vaak niet mee eens met de dagen die volgden Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog even poseren tussendoor Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopfoto's
Afbeelding
Afbeelding

Hier maakt ze zich even heel sterk Haha!
Afbeelding

En nog even haar hoofdje (wat is ze daar geel he Bloos! )
Afbeelding


loes14
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:58

nou, dat gaat de goede kant op zo te zien:D
ze loopt errug netjes!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:03

Leuk paardje!
Dat trekken kun je voorkomen door haar meer voorwaarts te rijden! Op de foto's loopt ze op de voorhand!
Ga veel voltes rijden en haar goed voowaarts rijden zodat die achterhand er onderkomt! Na een tijdje wordt het trekken vanzelf minder Lachen
Probeer zelf ook absoluut niet terug te trekken Lachen

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:08

Ziet er mooi uit!
Voor de rest heb ik niet veel verstand er van (voorhand, achterhand, gangen) maar wat mij wel op een paar foto's is opgevallen, is dat je je hak soms omhoog doet, klopt dat?
Ik heb hier wel last van, vandaar dat ik daar voornamelijk op ben gaan letten Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 15:09

INkie schreef:
Leuk paardje!
Dat trekken kun je voorkomen door haar meer voorwaarts te rijden! Op de foto's loopt ze op de voorhand!
Ga veel voltes rijden en haar goed voowaarts rijden zodat die achterhand er onderkomt! Na een tijdje wordt het trekken vanzelf minder Lachen
Probeer zelf ook absoluut niet terug te trekken Lachen

Bedankt voor de tips! We zijn hier ook druk mee bezig Knipoog
Ik trek ook niet terug, daar heb ik de kracht ook niet eens voor Tong uitsteken En ik weet ook dat dat niet helpt.. Ik moet van mijn instructrice op het moment dat ze goed loopt mijn hand vastzetten, zodat ze niet de teugels uit mijn handen trekt.

Ik heb van mezelf een stille hand, je ziet haar hoofd dan ook echt heen en weer gaan terwijl mijn handen stilstaan, als ik zit te zagen zeg maar..

Mensen die er verstand van hebben zien wel dat ik mijn handen stil houd, maar ik heb het idee dat sommige mensen dat dan niet weten en ik voel ik me gelijk voor l*l staan, alsof ik een zager ben Scheve mond

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:10

Ziet er goed uit OK dan! Maar ehm.. ik zoek een nieuw zadel en die van jou lijkt me wel wat Tong uitsteken Wat voor merk heb je? Succes verder! Pling

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 15:11

Kusia schreef:
Ziet er mooi uit!
Voor de rest heb ik niet veel verstand er van (voorhand, achterhand, gangen) maar wat mij wel op een paar foto's is opgevallen, is dat je je hak soms omhoog doet, klopt dat?
Ik heb hier wel last van, vandaar dat ik daar voornamelijk op ben gaan letten Knipoog

Ja daar heb ik zelf ook wel 's last van Schijnheilig Die foto voor het poseren daar ben ik naar de hoefslag aan het wijken, dus daar was het een beetje de bedoeling, maar voor de rest moet ik leren me hakken uit te drukken ten aller tijden Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:17

Dat ziet er best goed uit voor een ex-manege pony. Lachen
Vervelend he, als ze zo trekken, hopelijk is het snel opgelost. Lachen

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:19

Wat zal dat zadel lekker zitten !!! leuk paardje ben het met Falcon eens verder niet zo veel te zeggen!! Wel leuke pony! Jullie zijn een leuk combi rijd je ook wedstrijden?

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:22

leuke foto's!!! ach ja dat gele hou je toch! wacht maar zometeen als ze buiten staan worden ze weer wit! Haha!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 15:38

Passoa schreef:
Wat zal dat zadel lekker zitten !!! leuk paardje ben het met Falcon eens verder niet zo veel te zeggen!! Wel leuke pony! Jullie zijn een leuk combi rijd je ook wedstrijden?

Ik ga 2 mei voor het eerst starten Haha!
En zoals ik al eerder zei, we zijn er druk mee bezig, het is echt heel hard werken om het goed voor elkaar te krijgen! Maar ooit zullen we er komen Lachen

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:41

Leuke foto's! *LOL* Ziet er netjes uit hoor!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:45

Jullie zijn een leuke combie !
Alvast veel succes met je wedstrijd(en)!

-

sousiewousie
Berichten: 29
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:02

dit zie er teminstte netjes uit

(l)ARABIANS(l)

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:02

EHm? Heb je mn vraag gelezen? Haha! Wil graag weten wat voor zadel je mee rijdt.. Alvast bedankt Lachen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:07

ziet er leuk uit hoor, zou persoonlijk het zadel wat meer naar achtere leggen, zodat de schouder wat meer vrij komt,je zit zo erg op zijn nekkie, maar dat is geheel mijn menig hoor, als jij zo lekker zit, wie ben ik dan om daar wat van te zeggen. maar hij loopt leuk . en dat geel kan je verwijderen met houtskool, of zo speciaal schuimblok. weet effe niet hoe het heet

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 19:58

NehnaDagmar schreef:
EHm? Heb je mn vraag gelezen? Haha! Wil graag weten wat voor zadel je mee rijdt.. Alvast bedankt Lachen

Ik heb je een PB gestuurd wat voor zadel het is! Als ik alle vragen in het topic moet gaan beantwoorden wordt het zo'n lang topic!
Het is trouwens een Euroriding Diamant


Citaat:
ziet er leuk uit hoor, zou persoonlijk het zadel wat meer naar achtere leggen, zodat de schouder wat meer vrij komt,je zit zo erg op zijn nekkie, maar dat is geheel mijn menig hoor, als jij zo lekker zit, wie ben ik dan om daar wat van te zeggen. maar hij loopt leuk . en dat geel kan je verwijderen met houtskool, of zo speciaal schuimblok. weet effe niet hoe het heet

Het zadel ligt goed hoor! Knipoog

Dat geel krijg je niet weg alleen als je wast! Ze is die dag nog met Duo Wash schoongemaakt, en je blijft het geel nog zien..

Ik ga haar morgen met Kimberley wassen en hopelijk blijft ze dan een tijdje wit Haha!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:19

he mies ziet er goed uit hoor mooie foto's

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:23

Oohja ik zag et.. bedankt Haha!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:30

ziet er echt niet verkeerd uit hoor. jammer dat ze zich zo sterk maakt. met lessen komt ook dat vast wel goed

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:54

miesie schreef:
Ik moet van mijn instructrice op het moment dat ze goed loopt mijn hand vastzetten, zodat ze niet de teugels uit mijn handen trekt.



Dit snap ik niet helemaal Verward
Op het moment dat je paard lekker voorwaarts over de rug loopt en lekker nageeflijk is (imo loopt het paard dan goed) geef ik mijn paard lucht. Ik geef hem die ontspanning omdat hij die ook aan mij geeft op dat moment.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:24

miesie"]
[quote="INkie schreef:
Leuk paardje!
Dat trekken kun je voorkomen door haar meer voorwaarts te rijden! Op de foto's loopt ze op de voorhand!
Ga veel voltes rijden en haar goed voowaarts rijden zodat die achterhand er onderkomt! Na een tijdje wordt het trekken vanzelf minder Lachen
Probeer zelf ook absoluut niet terug te trekken Lachen

Bedankt voor de tips! We zijn hier ook druk mee bezig Knipoog
Ik trek ook niet terug, daar heb ik de kracht ook niet eens voor Tong uitsteken En ik weet ook dat dat niet helpt.. Ik moet van mijn instructrice op het moment dat ze goed loopt mijn hand vastzetten, zodat ze niet de teugels uit mijn handen trekt.
[/quote]
Dat vind ik erg raar want je beloont een paard, als ie iets goed doet met zn hoofd (aan de teugel lopen bijv.) door je hand te ontspannen....
ik snap dat ze dan mischien je teugels uit de handen trekt maar dan moet je haar een rotschop geven, ze hoort niet te trekken!!
En ik denk dat je het zo niet oplost want je ontspant je hand als ze trekt en houdt vast als ze het niet doet... Je mag trouwens never de nooit niet je hand vastzetten, als een jury dat ziet.....
Dat wil niet zeggen dat je je hand vast moet gaan houden als ze trekt, dan moet je haar goed voorwaarst rijden!!
verder loopt ze leuk hoor! leuke pony ook!

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 17:06

Als haar hoofd in de goede houding is, moet ik mijn hand vastzetten! Want op het moment dat zij in de goede houding is, is ze constant aan het trekken dus geen minuut niet.
Pas na 20 min gaat ze ontspannen en uiteraard ontspan ik mijn hand op dat moment ook! Als ik mijn hand dan niet ontspan op het moment dat zij niet meer trekt gaat ook gelijk haar hoofd omhoog!
Het voorwaarts rijden als ze haar hoofd omhoog doet helpt trouwens niet.. Als ze eenmaal ontspannen is helpt dat wel, maar op het moment dat ze nog zo trekt niet.
Ze is al 14 en echt totaal verpest, ze kan ook niet meer op de "normale" manier gereden worden, wat echt heel jammer is.
Mijn instructrice heeft dit gezegd en die kent haar ook door en door, want die heeft haar zelf gekocht.

Gister ging het trouwens super met rijden toen heeft ze maar 5 min getrokken en daarna was ze echt heel erg voorwaarts en lekker ontspannen toen had ik zelfs niet heel de tijd mijn teugels op maat..

Alleen dat was ook maar kort jammer genoeg, na 20 min of een half uur ging ze zichzelf weer sterk maken en toen heb ik haar nog een rondje goed gereden en daarna ben ik gestopt om het niet te verpesten!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:20

Heeey Miesie...
Leuke foto's hoor.. Lachen
Sidney lief haha..
Ooit kom ik een keer langs..

-

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:50

haha ziet er goed uit maar dat wist je al Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers