Endurance Kootwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:36

Hahahaa.... heeej klasse 1 las ik, hoe laat ga jij starten, ik probeer lekker vroeg (mits Tjo door de voorkeuring komt op lokomotie, mn vriendin keurt weer dus we zullen wel weer linearecta naar huis mogen ala leersum), zeker met de voorspelde "hitte".
Spannend jij op ene groot paard hihiihi.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:46

Ik wil ook zo vroeg mogelijk starten omdat Jaël mij, nee correctie haar paard, komt groomen. 's Middags moet ze werken en moet optijd thuis zijn. Dus dan breng ik PAARD naar huis. Wie is je vriendin de DA?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:51

zeker de zelfde "vriendin"die ik heb...die graag b-s uit deelt aan paarden die niets mankeren!!!
ik doe niet mee dit keer, heb school, ik denk aan jullie als ik binnen zit,bah!!

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:53

Oeps, ik hoop niet dat we met z'n allen om 10:00 bij de start staan te dringen. Haha! Ook wij willen vroeg starten ivm de verwachte mooie temperaturen.

Groetjes,

Karina

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 08:10

Klasse 1 start toch om de 2 minuten of zoiets. Dus wie het eerst komt, wie het eerst maalt!!

Ik moet met de massa start mee. Wordt mijn eerste want bij de andere 2 keren dat ik klasse 2 reed gingen we individueel van start. Ben benieuwd wat Lady daarvan vindt.

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:34

[img]http://www.dekroo.nl/images/bandiri/sherpa.gif [/img]

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:37

Afbeelding

Sorry, dat ik er weer over begin, maar zo'n zool heb ik onder mijn schoen zitten.
Mag dit nou wel of niet????

Groetjes ikkies

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:13

Dat is een hak en dus zijn gewone stijgbeugels oke.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:02

Damn, heb nog steeds niet gehoord of ik mee mag doen. Heb in ieder geval Baduh al "gefatsoeneerd" (beetje wilde haren weg, kroonrandjes kort, pluizige sokjes eraf, kan nooit kwaad nietwaar Haha! )

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:42

mazzeltje schreef:
zeker de zelfde "vriendin"die ik heb...die graag b-s uit deelt aan paarden die niets mankeren!!!


Ik denk dat wel allemaal dezelfde bedoelen!

Het alweer 2 jaar terug dat ik in Kootwijk was... er staat me iets van bij dat de "keuringsbaan" voor de locomotie op gras was... in ieder geval niet verhard. Weet iemand anders dat misschien? Dit moet ongetwijfeld invloed hebben op het keuren. Maar of je paard nou eerder "goed" (voordeel zachte bodem) dan wel "niet goed" (nadeel van strenger bekijken door DA) beoordeeld zal worden...

Ik ben errug benieuwd. Ga voor het eerst klasse II starten en conditioneel kan mijn beest dat denk ik heel goed aan, maar ze loopt op blote voetjes en de DA's zijn hier allemaal ontzettend streng op. Ze hoeft bij de nakeuring maar een tikkie minder gretig aan te draven of ze loopt naar het oordeel van de gemiddelde DA al gevoelig , een "dikke vette" A heb ik nooit en soms zelfs een B. Weet niet of ik na 62 km. nog naar de nakeuring durf... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door mandymonica op 15-04-04 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:47

De keuringsbaan in Kootwijk is NIET op gras. Naar wat ik me herinner is het een baan met een beetje steengruis dat wel. Lijkt me moeilijker keuren dan op asfalt/klinkers.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:49

Ja, zeker als je paard ijzerloos is.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:55

Ganna schreef:
De keuringsbaan in Kootwijk is NIET op gras. Naar wat ik me herinner is het een baan met een beetje steengruis dat wel. Lijkt me moeilijker keuren dan op asfalt/klinkers.


Ahhh nee geen steegruis Huilen Dan loopt Tjo hardstikke gevoelig Verdrietig

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:08

Hmm, zie je wel, niet verhard. Maar dus ook geen gras. Ik ga er maar vast op rekenen dat ik niet verder kom dan de vetgate...

't Is gewoon zo jammer! Mijn pony heeft supervoeten, mankeert nooit wat aan. In die gezonde hoef ga ik geen hoefnagels slaan, omdat de DA dan misschien iets minder strikt zal kijken.
Als ze al gevoelig loopt na zo'n rit, dan is het een spierenkwestie, omdat ze soms afgrijselijk scheef kan lopen. Maar daar hebben we hard aan gewerkt. We zullen zien... wil iedereen voor me duimen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:56

mandymonica schreef:
Hmm, zie je wel, niet verhard. Maar dus ook geen gras. Ik ga er maar vast op rekenen dat ik niet verder kom dan de vetgate...

't Is gewoon zo jammer! Mijn pony heeft supervoeten, mankeert nooit wat aan. In die gezonde hoef ga ik geen hoefnagels slaan, omdat de DA dan misschien iets minder strikt zal kijken.
Als ze al gevoelig loopt na zo'n rit, dan is het een spierenkwestie, omdat ze soms afgrijselijk scheef kan lopen. Maar daar hebben we hard aan gewerkt. We zullen zien... wil iedereen voor me duimen?


Jep idd die vriendin...
Ik hou er ook al rekening mee dat we na de voorkeuring meteen huiswaarts mogen. Gruis is funest voor dr zolen terwijl ze idd net als die van jou nooit kreupel loopt, nooit ijzers heeft gehad en alleen maar complimenten krijgt van de hoefsmid als hij 1-2x per jaar komt bekappen.
Maar op de een of andere manier is die 20 meter draven genoeg om een paard giga kreupel te verklaren met een dikke C, terwijl niemand ziet wat het beest mankeert. Overigens alleen bij deze vet, bij anderen krijgt ze een dikke A.
Naja we zien wel, kan alleen maar duimen, meer kun je er toch niet aan doen. Ik wordt alleen altijd zo onzeker van zulk soort mensen, echt jammer want dat verpest de voorpret....

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:35

Ik zal duimen dat jullie er toch gewoon doorheen rollen. Ik moet met Midan voordraven. Daar wordt meestal van gezegt "Die heeft wel eenhéél degelijke draf" en dat is ook zo. Stamp stamp.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:40

Ganna schreef:
Ik zal duimen dat jullie er toch gewoon doorheen rollen. Ik moet met Midan voordraven. Daar wordt meestal van gezegt "Die heeft wel eenhéél degelijke draf" en dat is ook zo. Stamp stamp.


Hahahaha dus als we staan te golven dan weet ik dat jij aan het voorkeuren bent, hihihii

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:44

Klopt!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:40

Startnummer 70 meldt zich! Haha! Klasse I dus, ben heel blij dat ik toch nog mee mag doen. Lees alleen hier de verhalen over paarden op blote voetjes en wordt er een beetje bang van. Baduh heeft ook geen ijzer in en onder zijn mooie hoefjes maar hij wil nog wel eens een gevoelige hoefbal hebben linksvoor, maar dat merk je vooral met krabben. Wil er blauwspray opspuiten, maar gaan ze dat dan wel waarderen bij de voorkeuring? Dit wordt trouwens mijn 1e rit, dus ben vreselijk benieuwd.

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:51

Vippie"]
[quote="Ganna schreef:
Ik zal duimen dat jullie er toch gewoon doorheen rollen. Ik moet met Midan voordraven. Daar wordt meestal van gezegt "Die heeft wel eenhéél degelijke draf" en dat is ook zo. Stamp stamp.


Hahahaha dus als we staan te golven dan weet ik dat jij aan het voorkeuren bent, hihihii
[/quote]

Haha, en als je een dominante devil van een arabier ziet met een klein propje hangend aan een touwtje eronder, dan ben ik het. Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:29

Tja...dat is dus het "risico" van blote voeten. Salty liep na de rit in Ommen ook wat gevoelig (lag ook wat los gruis) en dat was goed voor een B.
Nu heeft ze maar liefst 3 hoefzweren gehad. Ook dat risico loop je dus als je geen hoefschoenen /ijzers neemt.
En nee...ik laat er ook geen ijzers onder slaan, maar zit er wel over te denken om 4 hoefschoenen te nemen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 07:21

Westernfreak schreef:
En nee...ik laat er ook geen ijzers onder slaan, maar zit er wel over te denken om 4 hoefschoenen te nemen.


Hoefschoenen zijn in dit geval echt ideaal. Ik zweer erbij, maarja er is er een kapot dus ik zal helaas wel zonder moeten Huilen Naja gister bij Tyrza liep ze ook de eerste paar rondjes even wat gevoelig in de buitenbak (houtsnippers) maar dat was ook snel over en na de les ff gedraafd en man wat een gangen heeft dat beest, kwijlllll.... dus ik heb weer een beetje hoop terug...

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:25

Ik peins ook nog steeds over hoefschoenen... probleem is dat je er zo weinig objectief advies over krijgt.
Na een weinig florissante nakeuring vorig jaar bij de hierboven al genoemde DA, opperde ik hoefschoenen als oplossing. Je zag haar denken... en vervolgens de vermaning dat ik niet zo ingewikkeld moest doen en mijn pony gewoon op ijzers moest zetten "ze zal je heel dankbaar zijn". Jawel, niet dus (ik ben ook helemaal niet eigenwijs ofzo Haha! ).

Kunnen we geen endurance-op-blote-voeten-clubje op gaan zetten om ervaringen en wetenswaardigheden uit te wisselen? Ik heb toch het idee dat het er steeds meer worden!

Alle blote-voeten-gangers die morgen aan de start verschijnen: veel succes!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:56

mandymonica"]
Ik peins ook nog steeds over hoefschoenen... probleem is dat je er zo weinig objectief advies over krijgt.
[/quote]

Ach wat is objectief, gewoon veel gebruikerservaringen verzamelen en daar je conclusies uit trekken. Bij nieuwigheidjes heb je altijd voor en tegenstanders. Leuke is wel dat de tegenstanders er geen ervaring me ehebben en de voorstanders al vele kilometers met schoenen gelopen hebben.

[quote="mandymonica"]
Na een weinig florissante nakeuring vorig jaar bij de hierboven al genoemde DA, opperde ik hoefschoenen als oplossing. Je zag haar denken... en vervolgens de vermaning dat ik niet zo ingewikkeld moest doen en mijn pony gewoon op ijzers moest zetten "ze zal je heel dankbaar zijn". Jawel, niet dus (ik ben ook helemaal niet eigenwijs ofzo Haha! ).
[/quote]

Jaaahhh heel herkenbaar, toen wij zeiden dat ze normaal op hoefschoenen liep op het harde moesten wij ook meteen aan de ijzers. Me hoela, moet eerst nog een smid zien te vinden die ze eronder wil slaan want stuk voor stuk krijgen we als advies: niet doen is eeuwig zonde van zulke goede voeten Naja dan maar aan de schoenen hihhii

[quote="mandymonica schreef:
Kunnen we geen endurance-op-blote-voeten-clubje op gaan zetten om ervaringen en wetenswaardigheden uit te wisselen? Ik heb toch het idee dat het er steeds meer worden!

Alle blote-voeten-gangers die morgen aan de start verschijnen: veel succes!!


Jaahhhh ik wil wel lid worden!
Iedereen (ook degene zonder blote voeten en met ijzers of schoenen) heel veel succes en plezier morgen!!!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:16

Ik is ook lid! Ik wil NOOIT meer ijzers. Baduh heeft mooie voeten en loopt er super op, de gevoelige hoefballen merk je alleen bij het uitkrabben, en na wat blauwspray is het ook zo weer over. Hoefschoenen begin ik ook niet aan. Hij krijgt in een nette dosering biotine elke dag en loopt met enige regelmaat op het asfalt, ook in draf, en dat is al helemaal geen probleem. Hoe houden jullie eigenlijk bij of je je wel aan de gemiddelde snelheid houdt? Van te voren uitrekenen hoe lang je over je rit mag doen ofzo?