net een hondje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

net een hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 08:31

hebben jullie dat ook, dat je pony/paard zich meer als hond gedraagt?

Oki wel, constant aandacht vragen, achter je aanlopen, hinneken als je komt of weggaat, hoofd op je schouders leggen en dan proberen je gezicht te likken, enz.
Toen ik op Oki begon was dat helemaal niet zo, ze had al snel genoeg van aandacht en wilde alleen zijn. Op instructiekamp in ermelo bleek dat je toch wel een aandachtmonstertje was, maar terug zakte dat weer weg. Nu we haar gekocht hebben en ze bij ons staat, wordt ze steeds aanhankelijker, en nu is het net een hondje. Wel leuk maar af en toe wordt je er ontzettend gestoord van. Ben ik de stallen aan het uitmesten: staat ze zowat in de kruiwagen, ben ik de wei aan het verzetten: staat ze achter je te schooien om aandacht, ben ik haike aan het zadelen: ligt ze met haar hoofd op het zadel. Maar dat koppie, is echt ontzettend lief dan.
Oki zal zich komende zomer helemaal laten vertroetelen door pennymeisjes op concours denk ik, hij valt al op en dan nog zo'n aandacht nodig.

Doet jullie paard ook zo of is oki het enigste ponyhondje?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:11

Als ik ga wandelen met Jumbo houd hij wel altijd zijn eigen halstertouw vast in zijn mond Haha!

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:41

Haha super Haha!
Als Camble vroeger losmocht in de piste, volgde ze me overal mee.
Ging ik rennen, draafde ze mee.. Lovers

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:00

mijn paarden lopen me ook overal achterna..
gisteren liet ik mijn shet grazen langs een berm met gras,haar kan ik gewoon los laten staan,die loopt toch niet weg Haha!
die gezichten van mensen die langkomen dan hahaha

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:03

ik heb ook zo'n "hondje" *LOL*

loopt me achterna, wil niet bijme weg (erg onhandig met longeren ), doet aan "zoenen", geeft kopjes *au* en.......heeft humor........gooit je een emmer voor je kop als je niet oplet, duwt je de sloot in, maakt een buiging als ie denkt dat er ergens iets te eten is (ook tijdens het rijden) en zo heeft ie nog meer streken Clown

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:05

smurf schreef:

geeft kopjes *au*


Maar dat hoort meer bij katten. Daar heeft die van mij ook wel een handje vol van trouwens. Vorige week ook, toen ik net bij de kaakchirurg was geweest

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:17

Citaat:
toen ik net bij de kaakchirurg was geweest


ach, maar werkte de verdoving dan niet meer???? Ach gut Clown

ik zit hier nog met een vette verdoving van de tandarts, misschien moet ik nu maar vast gaan rijden i.p.v. vanavond

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:24

Nee, het was juist de eerste dag dat ik het weer zonder pijnstillers wou proberen... Had ik beter niet kunnen doen dus.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:00

ik heb ook een ponyhondje!!! Puk kan haar dag vullen met mn gezicht onder lebberen...haren "knippen" Knipoog Haha! !

elke keer als ik voorbij haar stal loop..zit haar neus gelijk in mn nek..zo van "mam halllooooooo ik sta hiiiiieeeeeer"
en sinds gilt ze alles bij elkaar als ik even weg ben geweest.....toch zeker wel 2 min hoor!! dat is dus kennelijk te lang voor mevrouw! hahaha

als ik met dr ga wandelen heeft ze negen de tien keer t touwtje in dr mond...."ik kan zelf lopen hoor!!" *LOL*

maar ik vind t wel leuk hoor! ik heb dit liever dat ik met mn enthousiaste hoofd aan kom en dat ik compleet genegeerd wordt!!

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:16

ooh ik ken ook zo'n pony... altijd als ik langs kom hinniken, volgt je heel erg, ik liep een keer langs de voerkamer (kon niet langs de gewone weg) zonder halster, en hij volgde me echt óveral! dat was wel lache

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:06

Nils was de hondachtige. Hij volgde me inderdaad, en kon nog wel eens te aanhalig zijn met zijn tong. San voelt zich daar denkl ik te goed voor Haha!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:02

Ah, leuk is dat, hé??? Dat gevoel dat je paardje je echt leuk vind!!!
Als ik met de pony wandel waar ik altijd op rijd komt hij me zo achterna, met of zonder dat ik hem vast heb. Hij hinnikt ook als ik aankom...
zó lief!!

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:54

San kan heel soms aanhalig zijn. (meestal na rijden Knipoog ). Dan is het duwen, knabbelen op ritsen en/of kragen en haar door de war blazen Haha!
maar helaas volgt ze bijna nooit, of maar een paar passen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:36

Mijn hond denkt wel vaak dat hij een paard is Andersom niet.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:31

HaHa Haha!
toevallig ook de neiging om over ruiterpaden te rennen?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:33

Saera schreef:
HaHa Haha!
toevallig ook de neiging om over ruiterpaden te rennen?


Nog wel erger dan dat, hij is gek op paardenbrokken, paardensnoepjes, wortels, droog brood en rolt zich door het zand ed. hij stijgert en bokt als hij vrolijk is *LOL*

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 10:05

Okkie1"]
[quote="Saera schreef:
HaHa Haha!
toevallig ook de neiging om over ruiterpaden te rennen?


Nog wel erger dan dat, hij is gek op paardenbrokken, paardensnoepjes, wortels, droog brood en rolt zich door het zand ed. hij stijgert en bokt als hij vrolijk is *LOL*
[/quote]

Dat hebben wij ook! In de bijkeuken staat een emmer met oud brood voor de pony's; daar sneaked onze hond dan naar toe en.. weg brood! Misscien zijn oki en onze hond wel gewisseld Verward