Help mijn paard van al het gekriebel af.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Help mijn paard van al het gekriebel af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 14:26

Het is weer zover. De kleine vliegjes, mugjes, laten we maar zeggen alles wat kriebelt is weer begonnnen.

Jewel heeft er weer heel veel last van en nou zit ik er aan te denken om een vliegendeken te kopen of vliegenspul, want ze krapt zichzelf op de buik helemaal open.

Wie oh wie kan mijn paard helpen om er weer van af te komen.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:34

knap dat je paard zich op de buik kan krabben :p
wat een rare plek voor jeuk, zo op de buik.
mijn paarden hebben nog niet echt last van vliegen, maar de zomerecxeem periode zit er wel weer aan te komen, maar das niet echt op de buik, meer op de hals en op de kont

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:34

Kan haar niet helpen helaas. Maar een vliegendeken met buikflap en fijne mazen is zeker een goed plan. veel succes

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:38

Ja knap he van dat krabben, wees blij dat jou paard het niet heeft Boos! . Ze heeft zich helemaal open gehaald met haar hoefijzers, maarja dat maakt verder ook niet uit. ik zoek gewoon iets dat haar kan helpen.

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:45

Minder voer? Vooral minder eiwitten, die schijnen daar nogal verantwoordelijk te zijn.
Beetje moeilijk om er zo iets van te zeggen, zonder het paard te zien. Er zijn op dit moment onderzoeken gaande bij o.a. het Fjordenstamboek over de relatie tussen voer en zomerexceem. Persoonlijk heb ik al langer het idee dat voer een van de oorzaken is, gezien het explosief stijgen van het aantal exceempaarden de laatste jaren. Het bewijs hiervoor lijkt nu wetenschappelijk bevestigd te worden.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:49

Nee, Jewel mag geen minder voer. Misschien ga ik wel op ander voer, maar niet minder. Maar iedergeval bedankt.


Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:00

zomerexceem komt ook vaak voor op de middenlijn van de buik. staat ze snachts buiten of op stal? probeer ze om tussen 16.00 uur en 08.00 uur op stal te houden.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:10

in de paardendrogist stonden heel veel artikelen en ook dekens, wie weet heb je daar wat aan.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:39

Het gaat een beetje moeilijk om haar tussen 16 en 20.00 uur op stal te zetten, want de boer doet dat zelf en anders worden de rest van de paarden gek, als zij op stal gaat. Ze is namelijk daar de baas van stal Haha! . Over de paardendrogist heb ik al gekeken en we gaan een deken kopen uit dat blaadje. Ik heb nu tijdelijk een deken geleend van een vriendin van mij om te kijken hoe het werkt.
Maar iedergeval heel reg bedankt.

boefie

Berichten: 256
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:43

Mijn paard krabt ook haar buik open (en haar moeder doet dat ook; die heb ik zelfs met een hele dikke zwangerbuik haar oren zien krabben).

Ik heb nog niets definitiefs goeds gevonden om ervan af te komen.

Vorig jaar werkte TKC97 goed, dit jaar nog zien hoe het gaat, ze staat sinds gister buiten.

Leer van je paarden, zoals zij ook van jou leren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Milow2018 en 71 bezoekers