"probleem" met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"probleem" met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 10:53

Een jaar geleden verplaatste mijn buurman zijn kippenhok, op zich geen ramp, zij het niet dat ie nu dus vlak naast mijn slaapkamer raam staat (wij slapen beneden).
Destijds aangegeven dat we daar niet zo blij mee waren, maar het was maar tijdelijk, want de buurman was met een nieuw hok bezig. Inmiddels zijn we een jaar verder en staat het hok nog op dezelfde plaats (wel op hun erf)
Vannacht hen ik waardeloos geslapen en besloot om een uur of 8 om mijn wekker uit te zetten en lekker te blijven liggen tot ik zelf wakker werd.
Om 9 uur besloot 1 van de kippen echter een ei te leggen (pok pok pok pohooook, pok pok pok pohoookk) Nee, daar wordt je vrolijk van

Ik wil niet zeuren, maar ik wordt er echt niet blij van. Soms krijgt midden in de nacht de haan het ineens op zijn heupen en begint vrolijk te kukelen...
We leven verder op goede voet met de buren, en dat wil ik ook graag zou houden...
Wat moet je hier nou mee?

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:56

nou,een haan mag je volgens mij binnen de bebouwde kom niet eens houden.
Ik weet niet of je kippen mag houden.
ik zou een klacht indienen op het politie bureau en gelijk even vragen of dat allemaal zo maar mag?.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 10:57

ik woon niet in de bebouwde kom Haha! Ik woon in buitengebied

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:58

Ik zou er niet gelijk de politie bij halen...

als je op goede voet staat met de buren, zou je dan niet nog een keer kunnen informeren naar de bouw van het nieuwe hok? Eventueel hulp aanbieden?

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:12

lastige situatie zeg.
Ik zou denk ik proberen te overleggen met de buren. Ik hoop dat dat helpt. Of anders zou je kunnen overwegen om in een andere kamer te gaan slapen?
sterkte!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 11:14

buiten het feit dat ik geen andere kamer heb om te gaan slapen is het toch van de zotte dat ik van slaapkamer zou moeten verhuizen omdat hun kippen naast mijn raam planten?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:15

Neem een fles wijn mee, en ga eens een avondje met ze babbelen. Bied ze desnoods je hulp aan met het bouwen van het nieuwe hok?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:16

Als je toch gewoon goed met elkaar om gaat, waarom vraag je dan niet gewoon hoe het met het nieuwe hok staat?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 11:18

"daar zijn ze mee bezig" (ja euhm, al een jaar????)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:18

Precies, leg ze jouw situatie uit,dat je niet goed slaapt met die pokkende kippen naast je bed..Ik denk dat als je al op goede voet met je buren leeft,dat ze er vast begrip voor kunnen opbrengen..

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:33

als een andere kamer geen optie is, dan blijft overleggen over. Veel succes....
Maareh... ik vind dat die kip het nog netjes doet door je pas om 9.00 uur wakker te pokken.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:04

juval schreef:
als een andere kamer geen optie is, dan blijft overleggen over. Veel succes....
Maareh... ik vind dat die kip het nog netjes doet door je pas om 9.00 uur wakker te pokken.


daar moest ik ook al aan denken!
das nog best een nette tijd Knipoog

Maar ik zou gewoon nog een keer met je buren praten en uitleggend at je er slecht door slaapt enzo..

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:09

Ik word liever wakker door het geluid van een paar kippen en een haan, dan herrie van een verkeersweg. Probeer eens oordoppen, slaap je ook lekker door de wekker Knipoog .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:15

stef schreef:
We leven verder op goede voet met de buren, en dat wil ik ook graag zou houden...
Wat moet je hier nou mee?


Haha! blij zijn dat je in een omgeving woont waar je die geluiden mag horen.
Haha!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:16

gijsenkim schreef:
Haha! blij zijn dat je in een omgeving woont waar je die geluiden mag horen.
Haha!


Helemaal mee eens! Ik zou daar heel wat voor over hebben

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:22

Ik weet niet precies hoe het met de tijden zit,
maar een kip die 's ochtends om 9 uur pokt mag volgens mij gewoon hoor...
De wet gaat er vanuit dat je dan gewoon fris en fruitig aan het werk bent Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:24

Wauw, een 9-uurskip. Waar kan je die halen? Mijn haan begon in de zomer altijd rond een uur of 4. Kijk, dat onze buren toen iets hebben gezegd (een beetje als grapje), vind ik normaal.

Wellicht kun je het er eens onder het genot van een hapje en een drankje over hebben met je buren?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 23:10

het gaat mij echt niet om de tijd, normaal gesproken ben ik er dan ook uit.
Het gaat mij erom dat het hok precies naast mijn slaapkamer raam staat, en ook de haan het soms midden in de nacht op zijn heupen krijgt....
Heb vandaag gevraagd hoe het stond met de bouw van het nieuwe hok.
Hij wees me op 2 nieuw gemetselde muurtjes. Dit moet een nieuw houthok worden en als dat klaar is kan hij aan het kippenhok beginnen (daarligt nu het hout in o.i.d.)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:47

9 uur is mooi! hier beginnen onze hanen en die van de buren en overburen rond 6 uur en dalijk in de zomer nog vroeger..... en dan gaan ze met zn allen(wij 2, buren 10, en andere buren 3 Scheve mond ) doen wie t hardste kan kraaien
dan vind ik die tokkende kippen die dan ook geluid gaan maken niet eens zo erg meer! das nix vergeleken met onze hanen
of de ganzen tijdens parings en broedseizoen, dat is een lawaai Bloos!

ach ja als ik eens lekker uit wil slapen ga ik naar mn vriend, die woont midden in een centrum in een appartement, maar ja daar hoor je de buren, of de auto's buiten dan denk heb ik altijd zoiets van nee geef mij dan maar al die geluid-makende kippen hanen vogels etc

maar kan me wel voorstellen dat je de kippen liever een stukje verder ziet dan bij je slaapkamer raam
ik zou ze er op aanspreken, zeggen dat je er steeds vaker wakker van wordt, en dan vragen wanneer ze denken dat t nieuwe hok klaar is, vragen of ze hulp nodig hebben met t hok ofzo

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:23

Ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat het zoveel verschil uitmaakt of dat die haan het naast jouw raam op zijn heupen krijgt, of aan de andere kant van het erf... Ik hoor hier de haan van een straat verder kraaien zodra het licht word...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:51

Vragen of die het hok wat op wilt schuiven?
Geen idee....ikzelf zou er geen problemen mee hebben, maar de 1 slaapt lichter dan de ander.

Mijn buurvrouw werd altidj wakker van mijn ratten, die piepte zo hard Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 00:59

Nog een kleine vraag... Kraait die haan maar sporadisch of zo? Je hoort dat op den duur toch helemaal niet meer? Ik iig niet... Ken mensen (oa familie) die aan een spoor wonen, komt 4 tot 6 keer per uur een trein voorbij denderen... 's nachts tot een uur of 1, 's ochtends vanaf 6 meen ik. Die horen zelfs de treinen niet meer...