angst voor springen wie kan me helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

angst voor springen wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 14:49

hallo,
wie kan mij helpen om mijn zelfvertrouwen terug tekrijgen?
ik had een paard weken geleden gesprongen op blacboy dat was mijn eerste x en de eerste sprongen gingen goed toen die 1 x hoger sprong dan dat de sprong was en ik schrok me dood toen viel ik er bijna van af maar ik glee naar voren toen zat ik op zijn nek en niet meer op het zadel toen ben ik weer op het zadel gaan zitten en heb ik het nog een keer geprobeerd maar er lag een balk gewoon op de grond voor de sprong en daar sprong die hoog overheen alzof het een normale stijlsprong was en daarna nog een sover die ander sprong ik dach dat die er aal over heen wast dus ik ging al weer in me zadel zitten maar hij moest nog over die sprong dus viel ik er kijhart af wie kan mij nou helpen want ik wil het heel graag weer springen wie oh wie kan mij helpen Verward

ik hoop dat er veel tips en reacties komen

bijvoorbaatdank
kelly en blackboy

~*~Dusty,,~*~Bruce,,~*~Irvin,, Me Sgatjjes(K)
(¯`·._.·[°o.O:+:Bruce:+:O.o°]·._.·´¯)
(·´¯`·.·(f) 9 Augustus 2005(f)·.·´¯`·)R.I.P (L)Bruce(L) Je blijft me Sgat 4 Life!


Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 17:14

Probeer anders eerst balkjes te draven, en als dit goed gaat, een lage sprong. Je kunt steeds hoger springen maar probeer eerst je vertrouwen terug te winnen met het gevoel dat je hebt op de sprong en met de landing!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-02 17:29

thanks ojasper zal i9k doen
-xx- kelly

~*~Dusty,,~*~Bruce,,~*~Irvin,, Me Sgatjjes(K)
(¯`·._.·[°o.O:+:Bruce:+:O.o°]·._.·´¯)
(·´¯`·.·(f) 9 Augustus 2005(f)·.·´¯`·)R.I.P (L)Bruce(L) Je blijft me Sgat 4 Life!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 19:21

ik weet niet hoe dat paard is maar als het niet het ALLERbraafste is dat je kan krijgen, zoek dan de braafste uit om meer vertrouwen te krijgen, echt een die alles springt... zo bouw je op.

Enya - Daya :-)

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:19

Ik ben ook een x gevallen met springen. Ik ging dus wel over de hindernis, maar de pony niet Knipoog Toen ben ik heel lang bang geweest en heb een tijd niet meer gesprongen. Ik ben op me andere verzorgpony rustig aan een beetje gaan springen en zo heb ik weer vertrouwen gekregen. Ik heb zelfs vorige week onderlinge meegesprongen.

Nou suc6 ermee.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 08:42

Ik zou je paard eerst gewoon laten vrijspringen. Eerst balkjes en dan steeds hoger, zodat ook hij zijn vertrouwen weer terugkrijgt en hij niet meer met een mega sprong over een balkje gaat. Verder zou ik zoals Ponyzotje voorstelde kijken of er een hele brave is, waar je op zou kunnen springen. Als je dan weer helemaal je vertrouwen terug hebt en het springen niet meer eng vind, zou ik 't weer op je eigen pony proberen. Succes!

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 09:43

bedankt allemaal!!!

En ik zal het doen little_sun
nog een keer thanks Tong uitsteken

-xxx- kelly en blackboy

~*~Dusty,,~*~Bruce,,~*~Irvin,, Me Sgatjjes(K)
(¯`·._.·[°o.O:+:Bruce:+:O.o°]·._.·´¯)
(·´¯`·.·(f) 9 Augustus 2005(f)·.·´¯`·)R.I.P (L)Bruce(L) Je blijft me Sgat 4 Life!

NaomiW
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:04

dit probleem ken ik je moet eerst met een ander paard gaan springen en daar je vertrouwen mee terug winne en dan langzaam op bouwen met je eigen zo heb ik het ook gedaan en het gaat nu heel goed we springen nu weer alles!!

suc6 ermee en balkje (verhoogd) wil ook helpen en heel laag beginnen en langzaam opbouwen en niet te veel van je zelf verw88 wordt je alleen maar zenuw8iger van ik wel iig!!

-xxx-

Le theo en daisy rule! Lovers Lovers

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:06

Ik stel voor dat je even leestekens plaatst, ik snap er geen hout van..

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:34

Leestekens=goed idee! Baduh is een 1e klas springtalent maar hij raced zo hard weg na de sprong dat ik de hele sprong niet aandurf. Ik ben zo bezig mijn evenwicht te houden dat ik 'm niet goed inhoud.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:55

en als je geen leestekens praat snapt niemand wat je begrijpt als je antwoord geeft want dat leest heel irritant

Snappie?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:59

Vraagtekens, komma's, beginnen met een hoofdletter. Punt aan het eind van een zin.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:03

In je profiel staat ook al dat je een eerste keer met hem gesprongen hebt en foto's van een (oefen)cross Verward

Laat anders eerst een ervaren ruiter Black wat springen bijleren zodat hij meer vertrouwen krijgt(met vrijspringen blijven ze vaak stormen en groot afgaan als ze dat prettig vinden) en probeer zelf eens wat lesjes te nemen op een braaf paard zodat je je vertrouwen weer terug krijgt!

Daarna kun je weer samen met je paardje aan de gang *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:32

Pluckie schreef:
Ow zo bedoel je?!
Oké fijn.
Is Bubbels jou paard?


Nee, dat was mijn favoriete manege paard. Ik heb nu een eigen paard en die heet Baduh (als in: lees mijn profiel)

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 21:54

Hallo allemaal

ik bepaal zelf wel hoe of wat ik me topic schrijf of jullie het nou snappen of niet maakt mij niets uit en de mensen die het wel snappen zou ik willen vragen om te reageren.
niemand zeg tegen mij hoe of wat ik moet doen dat bepaal ik gewoon zelf en kan mij geen hout schelen of jullie er wat van snappen want ik en andere mensen snappen het wel!

mzzl kelly

~*~Dusty,,~*~Bruce,,~*~Irvin,, Me Sgatjjes(K)
(¯`·._.·[°o.O:+:Bruce:+:O.o°]·._.·´¯)
(·´¯`·.·(f) 9 Augustus 2005(f)·.·´¯`·)R.I.P (L)Bruce(L) Je blijft me Sgat 4 Life!

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:23

Probeer eerst je paard terug te nemen. Leg twee balkjes op de grond met een flinke afstand er tussen, en laat hem er tussen stil staan (in alle gangen). Als je dit lukt dan kan je het paard dus voor de hindernis terug laten komen, zodat hij niet als een kanon erover heen springt. En wat betreft het balkjes draven: op je kont zitten, rustig laten draven en het paard niet de vrijheid geven om over een balkje te laten springen. Dus begrenzen. En verder eerst laag beginnen. Dus balkjes draven, cavaletti draven en dan een laag kruisje.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:07

Haal er iemand bij die je vertrouwt en die je kan helpen. Begin laag, net zolang tot het bij jou goed voelt. Dat kun je dan uitbouwen Lachen

Eigen pony of een andere maakt niet uit Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:48

zoals iemand al gezegd heeft is je paard laten vrijspringen een goed idee, zo gaat hij wel door hebben na een tijdje dat ne niet zo hoog moet springen.
en dan heel rustig beginnen, rustig over balkjes stappen, balkjes draven, balkjes galopperen. wanneer dat allemaal goed gaat, zonder dat hij erover gaat springen kan je een klein kruisjes springen. en zo verder opbouwen.

en speciaal voor bubbels heb ik heel veel leestekens gebruikt, hoop dat bubbels me wel kan vergeven dat ik geen hoofdletters gebruikt heb }> !!

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers