Troy; zinnige info graag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Troy; zinnige info graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 18:00

Zoals de titel al vermeld, zou ik graag wat info willen hebben over deze hengst, maar de erg negatief getinte kritieken hier op Bokt heb ik al gelezen.

Hij heeft toch niet voor niks een 9 voor de galop gekregen?

Graag wat zinvolle info over deze hengst zelf, en geen onzinnige praat over zijn huidige eigenaren a.u.b.

Als ik de bloedopbouw zie, kan ik daar nog niet echt een heel duidelijke opbouw in ontdekken? Zijn er mensen hier die daar wat meer lijn in kunnen zien?


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:15


- Offline -

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:18

Hoi

Ik heb zelf een fokmerrie uit dezelfde lijn las Troy, de merrie Tieni v Jurriaan is de moeder van mijn merrie en Troy is een Negrox Glendale x Tieni v Jurriaan.

De bekende Dieni stam is een zeer goede merrielijn waar diverse goede paarden uit zijn gekomen zowqel in de tuigpaard richting( ggk hensgt Indurain, UTV merrie Sieni e.d.
In de gelderse lijn de merrie veulenkampioen 2000, en Fidelia is een GRan Prix paard in de USA en er is nog 1 Elorianne ofzo iets.....daar kun je wel wat over vinden op gelderlanderhorses.nl oid.

In de rijpaard richting heb je Opan Nobility en nu Troy die ggk zijn, Respect was een NRPS hensgt v Rubinstein die ggk was.

Ik vind het een zeer goed fokkende merrielijn, en ik heb zeker verwachting van Troy, met z'on sterk fokkende merrielijn erachter, denk ik toch wel dat hij nog voor een verassing kan gaan zorgen volgend jaar , op z'n nakomelingen...

Iedereen zegt dat ie zo waardeloos draaft maar hoe kan het dan dat ie wel 5e word in de kampioenskeuring???

Ik weet niet of je er wat aan hebt.....ben in iede rgeval positief!!!


Groet,

Sigrid

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 18:21

Ehhhh ja, de site van de Dalhoeve, daar had ik al gekeken natuurlijk; maar dat beantwoord ook niet mijn vraag Verward

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:25

Citaat:
Moeder Lieni zag in de test haar aanleg als dressuurpaard met een 8 beloond.
Ze komt uit de bekende Noord-Hollandse Dieni stam waaruit ook de goedge-
keurde hengsten Opan,Nobility en de internationale dressuurpaarden
Elorianne en Fidelia voortkomen.


Troy is naar mijn mening een hengst die past op merries die wat te veel bloed hebben.
En onregelmatig in de basisgangen zijn.
Gezien de moederlijn en de moederlijn van Negro lijkt mij dat deze hengst mede zorg kan dragen om de basis bewegingen in de fokkerij van een merrie terug te brengen.

Noem het desnoods een veredelaar naar de andere kant van de streep.
Ik vindt zijn hals aanzet wel wat diep maar dat komt niet uit zijn moederlijn.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:51

Ik heb hem in Nijkerk gezien tijdens de hs. Tja ik weet eigenlijk niet precies wat ik er van moet zeggen. Hij heeft op zijn galop misschien een 9 gekregen, maar ik heb hem nog niet overtuigend zien draven. Hij werd ook alleen maar in de galop gereden, draven kwam er niet aan te pas.
De moederlijn is natuurlijk een bewezen lijn, maar ik zie ons hem nog niet gebruiken voor de fokkerij! Misschien dat hij z'n dag daar niet had en ergens anders wel imponeerd!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:01

Fabienne je hebt hem toch zelf vrijdagavond in Den Bosch gezien. Dus heb je zijn bewegingen zelf kunnen beoordelen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:47

Sjuimpje schreef:
Troy hebben we aan de hand en onder zadel gezien.
Weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen, vind hem te volwassen qua model, en aan de hand ging hij vooral heeeeel hard. Waarbij hij achter steeds meer ging krabbelen en voorover dook. Onder het zadel weinig beter.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:43

Bij de Dalhoeve vond ik Troy één van de betere hengsten (aan de hand dan), zeer los. Onder zadel was de draf niet zo best.
Ik denk misschien dat het wel eens een rugprobleem kan zijn of iets dergelijks dat hij onder het zadel onder de maat draaft ?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:19

Magique schreef:
Bij de Dalhoeve vond ik Troy één van de betere hengsten (aan de hand dan), zeer los. Onder zadel was de draf niet zo best.
Ik denk misschien dat het wel eens een rugprobleem kan zijn of iets dergelijks dat hij onder het zadel onder de maat draaft ?



onder het zadel onder de maat draaft

Als dat zo is .?? waarom keuren ze hem dan goed in Ermelo?
Waarom keuren ze hem uberhaupt goed als hij voor niemand deugd.??

Of zijn het daar in Ermelo maar een stel slaapzakken.??

Kan het allemaal niet goed volgen.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:31

ceasario"]
[quote="Magique schreef:
Bij de Dalhoeve vond ik Troy één van de betere hengsten (aan de hand dan), zeer los. Onder zadel was de draf niet zo best.
Ik denk misschien dat het wel eens een rugprobleem kan zijn of iets dergelijks dat hij onder het zadel onder de maat draaft ?



onder het zadel onder de maat draaft

Als dat zo is .?? waarom keuren ze hem dan goed in Ermelo?
Waarom keuren ze hem uberhaupt goed als hij voor niemand deugd.??

Of zijn het daar in Ermelo maar een stel slaapzakken.??

Kan het allemaal niet goed volgen.
[/quote]

Misschien omdat het zo is


Commentaar van Jespers tijdens HK in Den Bosch: Troy heeft tijdens verrichtingsonderzoek dagen dat hij onder de maat draaft maar zeer zeker ook dagen dat hij het wel goed doet Verward Vandaar goedkeuring .....

Misschien eerst zelf zien dan oordelen Haha! Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen Ach gut

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 22:43

sarabande schreef:
Fabienne je hebt hem toch zelf vrijdagavond in Den Bosch gezien. Dus heb je zijn bewegingen zelf kunnen beoordelen.


Volgens mij deed hij niet mee aan de hengstencompetitie Verward Dus ik kan niet zeggen dat ik hem gezien heb, in de L groep zat hij niet, en in de Z groep zeker nog niet!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:00

Hij zat in de presentatie van de groep van hengsten uit de T jaargang
Hij heeft dus weinig indruk gemaakt dat je hem niet gezien hebt Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 00:11

Saar je hebt niet goed gelezen!
We hebben de L groep gekeken en een deel van de Z groep.

Buiten die tijd zaten we niet op de tribune.
Oh ja een stukje Hexagon show wel........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:15

fabienne"]
[quote="sarabande schreef:
Fabienne je hebt hem toch zelf vrijdagavond in Den Bosch gezien. Dus heb je zijn bewegingen zelf kunnen beoordelen.


Volgens mij deed hij niet mee aan de hengstencompetitie Verward Dus ik kan niet zeggen dat ik hem gezien heb, in de L groep zat hij niet, en in de Z groep zeker nog niet!
[/quote]

Ik wil niet zeuren hoor, maar je stelt hier niet echt dat je het hele programma niet gevolgd hebt, alleen dat hij niet in de groepen zat waar hij te jong voor is en dat klopt.
Maar ja dit is ook geen zinnige info. Ik vond hem in die presentatie de minste van de hele T groep, maar dat zei ik al eerder.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:28

Lekker ontopic weer dit................

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 03:31

Citaat:
Bij de Dalhoeve vond ik Troy één van de betere hengsten (aan de hand dan), zeer los.


Zijn twee achterbeengewrichten plakken wel in de draf praktisch tegen elkaar. Maar çoit, ik ik durf er bijna niets over te zeggen, want het is snel onzinnig...

Cesario: ik geloof in het KWPN maar in dit geval hebben ze toch echt zitten slapen. Denken ze nu echt dat ik paarden met een ponydraf (notabene in dat geval met een slecht achterhandgebruik in de draf) wil fokken. Verward Verward Verward

Dit is geen vererver. Geen vader vaderdier.

Ook al heeft hij een goede moederlijn! Daarbij wil ik niet zeggen dat deze hengst een mooie sportcarrière tegemoet gaat. Maar ook dat wil ik eerst zien...

Wil je echt met Ferro bloed fokken, ik denk dat er betere keuzes zijn.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:09

Jacobien hier op bokt rijd Troy. Misschien kun je haar een pb sturen?

^&+ 20 mei 2016

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:37

Jacobien heeft hem maar een paar keer gereden, toen kocht Fam vd Zwan hem en nu rijdt Patty ermee.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:26

oh sorry, wist ik niet! Blond Haha!

Vergeet mijn antwoord maar!

^&+ 20 mei 2016


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:30

In Nijkerk vond ik hem in het rijden wat rommelig... waar het aan ligt weet ik niet. Mss was hij een beetje druk, of had hij z'n dag niet.... Heb hem helaas niet aan de hand gezien, wel jammer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LisaaSophie, Plonspony, Ubermetrics en 87 bezoekers