Wie weet welke uitzendbureaus ook Engelstaligen inschrijven?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Wie weet welke uitzendbureaus ook Engelstaligen inschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 08:27

En dan bedoel ik geen Undutchables want die weet ik dus al... Knipoog Voor bijbaantjes is Undutchable imo niet echt geschikt... maar ik weet dat er bv op schiphol (en andere plaatsen) best een hoop mensen werken die alleen Engels spreken... en stiekem hoop ik dat hier mensen zitten die dus nog meer uitzendbureaus weten die mijn Aussie wel in zouden schrijven... Haha! We zijn niet kieskeurig qua werk, als hij maar een bijbaantje kan vinden naast zijn cursus Nederlands... Haha! Want na een half jaar op zijn kont zitten heeft hij wel behoefte aan een bezigheid en wat geld. Zouden ze ook Engelstaligen aannemen om kranten te lopen? Of misschien nog iemand met andere briljante ideeen?


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:29

Postbode?
www.tpgpost.nl? Ik kan me voorstellen dat 'goede beheersing van de Nederlandse taal' daar niet heel belangrijk is. Voor de meeste uitzendbureaus is engelstalig inderdaad een probleem (uit ervaring).

edit: bericht afgemaakt, te snel op OK geragd


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:05

Heb je al eens geinformeerd bij bv Randstad of Unique? Kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat die niets hebben voor hem, vooral nu de oogst in de landbouw er weer aan zit te komen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:08

Je zit niet ver van de bollenvelden vandaan, daar boeit het ze echt niks, ook al spreek je alleen Chinees..... Haha! Gewoon aankloppen bij de bollenboeren, gaat niet via bureaus.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:09


Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 09:28

Wauw... voor die site mag ik wel een dagje uittrekken batje Lachen ... goede tip OK dan! enne Sonja... ik durf het bijna niet toe te geven... maar ik heb die bollenvelden nog niet gevonden... wellicht kan jij me vertellen waar ik ze het beste kan zoeken??? Haha! (Of als iemand bollenboeren kent die zoekende zijn dan mag dat natuurlijk ook gemeld worden... Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:29

Vikki, rondom de Keukenhof zie je ze veel.

Elk uitzendbureau neemt waarschijnlijk wel engelstaligen aan.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 09:35

Lovely"]
Vikki, rondom de Keukenhof zie je ze veel.
[/quote]

Hey, daar gaan we toch heen met zijn vrienden die nu over zijn

[quote="Lovely schreef:
Elk uitzendbureau neemt waarschijnlijk wel engelstaligen aan.


...dat valt dus nog tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:44

Probeer het eens bij www.duynborgh.nl Zit in Lisse.
Bart heeft wel wat contacten op Schiphol, misschien kan hij wat voor jullie betekenen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 09:45

Bart wie? Want we willen nou wel eens een (bij)baantje voor Simon vinden... Haha! Helemaal na de blunder die mijn werk gemaakt heeft die me even 500 eurootjes gaat kosten... Huilen

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:48

Heeft hij Sykes al geprobeerd? Dat is een callcenter bij Sloterdijk. Ze nemen je wel alleen aan als je fulltime wil werken (al zeggen ze ook part time banen te hebben)

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 09:51

Hij wil het liefst fulltime werken, maar hij moet zijn uren wel om zijn cursus heen kunnen draaien... Haha! Hij moet 20 uur per week naar school voor Nederlandse les en 'maatschappijleer'... Hoef je daar dan geen Nederlands voor te spreken batje? Wat is sykes als ik vragen mag?

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:57

vikki schreef:
Hij wil het liefst fulltime werken, maar hij moet zijn uren wel om zijn cursus heen kunnen draaien... Haha! Hij moet 20 uur per week naar school voor Nederlandse les en 'maatschappijleer'... Hoef je daar dan geen Nederlands voor te spreken batje? Wat is sykes als ik vragen mag?

Sykes is een callcenter dat heel veel voor internationale bedrijven zoals Nike enz werkt. Ook doen ze technisch support, dus als hij een beetje technisch is, is dat mooi meegenomen.
Ik ben afgewezen omdat ik parttime wilde werken terwijl ik zowel op mijn engelse test als de technische op een score boven de 90% kwam. Solliciteren heeft dus echt alleen zin als je fulltime wil werken Lachen
Ik kan even naar het tel nr enz zoeken als je wil, maar kan even duren..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 10:04

Graag batje, ik houd het topic of mijn pb box) wel in de gaten. Niet geschoten is altijd mis niet waar... hoeveel uur had jij dan willen werken? Best vreemd dat ze dan zeggen wel parttimers aan te nemen... Verward

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:15

vikki schreef:
Graag batje, ik houd het topic of mijn pb box) wel in de gaten. Niet geschoten is altijd mis niet waar... hoeveel uur had jij dan willen werken? Best vreemd dat ze dan zeggen wel parttimers aan te nemen... Verward

20 uur.. baalde er ook nogal van, was echt een supergesprek enz
Ik ga even zoeken voor je!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:20

Randstad? Is behoorlijk groot, heb ik goeie ervaringen mee.
Adecco? Internationaal bedrijf, heeft mij erg goed geholpen in 't buitenland met tijdelijk werk (waar ik dus de taal niet sprak, alleen Engels)
Ik zou het als ik jou was bij de grotere bedrijven proberen, die hebben de contacten meestal wel om iemand die geen Nederlands spreekt werk te bieden.
Ik denk overigens dat hij altijd in de spoelkeukens kan gaan staan. Is niet aan te raden overigens, maar 't is werk Knipoog (en 't verdient ook niet helemaal geweldig Knipoog )
Via Randstad heb ik overigens bij de La Place gewerkt, bij beurzen e.d. verzorgen ze dan de catering. Daar is Engels op zich wel een pré. Heb het daar echt super naar m'n zin gehad. Gemiddelde leeftijd is daar wel 20 ofzo, dus dat moet je ook maar leuk vinden Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:27

Je kunt het ook gewoon proberen bij grote multinationals. Ik weet dat in het kantoor van bijvoorbeeld IBM de voertaal Engels is.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 08:06

Vandaag is Simon naar het CWI voor een test voor zijn taalcursus die hij gaat krijgen... heb ik gisteren mooi zijn CV met aangepaste adresgegevens uitgeprint omdat daar uitzendbureaus in de buurt zitten vergeet hij het mee te nemen... Scheve mond Nou ja, ik hoop maar dat hij toch bij de uitzendbureaus die hij tegen komt langs gaat, dan mailt hij zijn CV later maar. Haha! Sind gisteren hebben we ook thuis internet...whoohooo!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:47

Je hebt in aalsmeer een paar uitzend bureau's zitten: Ranstad, Vedior, en in Uithoorn zit ook nog creyf.
Ik weet zeker dat hun Simon aan werk kunnen helpen mop!
Hoe gaat het met jullie, en het nieuwe huisje, wanneer mag ik langskomen Bloos Lachen
with a lot of love to Vikki and Simon.

Extensions voor paarden!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:37

Toch denk ik niet dat hij er zo verkeerd aan doet om even langs Randstad te wandelen... Vedior neemt meen ik ook buitenlanders aan...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 10:51

Randstad schrijft dus niet in... Maar ach, Simon's CV gaat van het weekend iig met de partner van een bokker mee, dat is vast een begin... duimen jullie allemaal even mee dat het een goed begin is??? Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:54

Randstad schrijft niet in? Waarom niet? Omdat ie engelstalig is? Gosj... Wist dat Randstad goed is in mieren-neuken, maar zo erg...
Ik duim met je mee hoor...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 10:59

Idd omdat hij Engelstalig is... en wat helemaal leuk is... hij moest gisteren naar het CWI voor een test voor de cursus Nederlands die hij gaat krijgen... test van 5 minuten (hadden ze imo dus ook wel bij de eerste afspraak af kunnen nemen...) en vervolgens krijgt hij te horen dat er pas in september weer plaats is... Verward (Zijn eerste gesprek had hij overigens met iemand die amper Engels sprak en ook nu begonnen ze in het Nederlands...hallo!!! Hij komt daar om Nederlands te leren, niet omdat hij het al spreekt... Verward ) Iig, heb je iemand met goodwill die wil leren en werken en dan nog wordt het allemaal tegen gewerkt... *zucht* Ik ga me toch bijna afvragen of ze wel echt willen dat iemand (snel) inburgert... tegen de tijd dat het september is moeten we weer een nieuwe verblijfsvergunning aanvragen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:05

Cursus Nederlands bij bv de Loi oid, is dat niets?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:13

Tsja... de taalcursus die we krijgen is gratis...dwz, we hebben de IND 430 euro betaald en dan krijgen we ook een cursus... deze cursus duurt een jaar, 20 uur per week of 4 jaar en dan 2 avonden per week... aan het eind van de cursus komt een test en voor die test moet je slagen... het komt er dus op neer dat de cursus die we krijgen heel veel pluspunten heeft... aangezien hij nu ook niet kan werken heb ik eerlijk gezegd geen geld om nog even een andere cursus te betalen terwijl dit als het ware al betaald is... snappie? Ik moet van mijn inkomen alle rekeningen betalen en in het onderhoud van mij, Simon en mijn 2 knollies voorzien... dat lukt maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Ik denk dat ik tot er wel plaats is maar gewoon in het nederlands ga praten tegen hem. En misschien moeten we kijken of er iets van kwekerijen zijn die wel Engelstaligen aannemen voor het pluk en knipwerk ofzo... Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Afanaisa91, Esplen, Facebook, Fair, Ginny135, IASCrawler, Jasia, journee, Kaetibangsi, leo_nore, MalaQ, moOby, Moonfight, ontherun, Prairy, Relserk, secricible, sunshine, Switch2016, Zwerte en 59 bezoekers

cron