Keuren trailer: lange wachtlijsten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Keuren trailer: lange wachtlijsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 08:42

Nou, ik heb een trailer gekocht die niet overgeschreven is voor 1 september vorig jaar, dus nu moet ie gekeurd. Dus ik bel de RDW, blijkt de wachttijd naar schatting 6 (!!!) weken te zijn. Echt belachelijk! Koop je een trailer voor direct gebruik en dan krijg je dit Boos! Die man zei dat het kwam doordat veel mensen hun aanhangwagen dus toch niet overgeschreven hebben voor 1 september (de oude eigenaren van deze trailer dus ook niet ) en dat er nu een massale toeloop op die keuring is. Nou ja, hoe dom kun je zijn? Kost een hoop meer geld ook nu, dus nou ja....ben er gewoon een beetje geïrriteerd over....die bureaucratische overheidsinstellingen ook altijd.... Boos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:23

Dat had je toch in kunnen calculeren toen je die trailer kocht? De kosten van die keuring zijn toch wel van de prijs af gegaan he?!
Ik snap dat het heel vervelend is en een grote teleurstelling als je 'm direct wilt gebruiken, maar een beetje naief vind ik het wel hoor....

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:02

Even verplaatst naar PP Lachen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:05

Misschien was het slimmer geweest van te voren te informeren naar de voorwaarde van keuring!
Ik weet niet of je de trailer al in je bezit hebt,maar wat er als er van alles blijkt te mankeren?
Misschien een beetje bot gezegt,maar een auto koop je ook niet zonder een geldig keuringsrapport!
Overal hebben hebben waarschuwingen gestaan dat iedere aanhangwagen vanaf september een eigen kentekenbewijs dient te hebben!
Succes ermee Lundi

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:08

Wij brengen de trailer in de ochtend heen en kunnen hem in de middag weer ophalen! Vantevoren gewoon een afspraakje maken. Misschien komt het wel omdat wij in het Noorden zitten.... het zal hier wat rustiger zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:12

Ik heb vorig jaar july braaf een aanvraag gedaan voor mijn trailer omdat deze een nieuw kenteken moest hebben. Dit moest voor augustus gebeuren.

Mooi dat ik nog steeds geen kenteken heb. Iemand anders schijnt in mei namelijk ook al een kenteken te hebben gevraagd voor een trailer met hetzelfde merk en hetzelfde kenteken. Mogelijk diefstal, waarschijnlijk is dat de fabrikant 2 trailers heeft uitgegeven met dezelfde gegevens. Dit komt namelijk vaker voor. Nu is het april en ik heb nog altijd niets gehoord. Ik heb dus maar gebeld, en degene die in mei al een aanvraag heeft gedaan is al opgeroepen op een keuring. Als daar niets uit voortvloeit, moet ook mijn trailer gekeurd worden. We zullen zien....

Gelukkig mag ik er wel mee rijden. Ik moet alleen het forumlier waarop de aanvraag aan het RDW voor een kenteken voor de trailer wel bij me hebben als ik met de trailer rij.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:40


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:38

Desiree schreef:
Ik heb vorig jaar july braaf een aanvraag gedaan voor mijn trailer omdat deze een nieuw kenteken moest hebben. Dit moest voor augustus gebeuren.

Mooi dat ik nog steeds geen kenteken heb. Iemand anders schijnt in mei namelijk ook al een kenteken te hebben gevraagd voor een trailer met hetzelfde merk en hetzelfde kenteken. Mogelijk diefstal, waarschijnlijk is dat de fabrikant 2 trailers heeft uitgegeven met dezelfde gegevens. Dit komt namelijk vaker voor. Nu is het april en ik heb nog altijd niets gehoord. Ik heb dus maar gebeld, en degene die in mei al een aanvraag heeft gedaan is al opgeroepen op een keuring. Als daar niets uit voortvloeit, moet ook mijn trailer gekeurd worden. We zullen zien....

Gelukkig mag ik er wel mee rijden. Ik moet alleen het forumlier waarop de aanvraag aan het RDW voor een kenteken voor de trailer wel bij me hebben als ik met de trailer rij.




Wat sterk!
Ik heb precies hetzelfde!!!!
Ik he er verder maar vanaf gezien, omdat dat nakijken alles bij elkaar wel 500 ging kosten.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 23:42

lundi schreef:
Misschien was het slimmer geweest van te voren te informeren naar de voorwaarde van keuring!
Ik weet niet of je de trailer al in je bezit hebt,maar wat er als er van alles blijkt te mankeren?
Misschien een beetje bot gezegt,maar een auto koop je ook niet zonder een geldig keuringsrapport!
Overal hebben hebben waarschuwingen gestaan dat iedere aanhangwagen vanaf september een eigen kentekenbewijs dient te hebben!


Och ben je gek, daar maak ik me niet druk over hoor. En natuurlijk weet ik dat aanhangwagens vanaf 1 september vorig jaar een eigen kenteken moesten hebben; onze andere trailer en aanhangwagen hebben er al lang een die we tijdig aangevraagd hebben. Deze trailer wilde ik hebben en die keuring nou ja, dat kan er nog wel bij hoor.

Goh wat is iedereen meteen negatief hier, ik weet heus wel wat de regels zijn en ben absoluut niet naïef, hooguit impulsief en gepikeerd dat het zo'n tijd gaat duren.