tintelende voet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

tintelende voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 23:29

Sinds 2 dagen heb ik last van een tintelende voet. Het ontstaat precies onder mijn 2e, 3e en 4e teen en straalt uit naar de tenen en mijn hiel. Het voelt aan alsof ik in het zand sta, of alsof je net een paar strakke schoenen uittrekt.

Dit is ontstaan sinds ik 's nachts een keer wakker werd en geen gevoel meer had in mijn been (slapend been?). Ik legde hem anders en voelde langzaam weer dat ik er kracht in kreeg. Hierna heb ik dus dagelijks last van bovengenoemde klacht.

Zou er misschien een zenuw klem zitten?

Hebben jullie hier ervaring mee?

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:41

Hmm ja dat ken ik wel.. Maar ik heb er op meerdere plaatsen last van..en al jaren ! Soort storing in de zenuwen. Ik heb het uitvoerig laten onderzoeken door een neuroloog, maar die kon na 3 MRI-scans en een zenuwonderzoekje nog steeds niks vinden.

Ach, wie weet trekt het bij jou wel heel snel weg hoor..maar het zou kunnen dat er een zenuw een tikkie bekneld zit ofzo. Wacht het eventjes af, en ga daarna eventueel eens langs een arts..

Succes ! Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 23:44

Het is zooo vreselijk storend. Ik wordt er heel de dag op gewezen vanwege dat zeurderige gevoel. Ik hoop inderdaad dat het gauw weg is.

Zou het de leeftijd zijn? Ik dacht gisteren ook al een kraaienpootje te ontdekken... Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:46

klinkt idd als een stukje zenuw wat 'bekneld' zit.
Klinkt ernstiger dan het is.
Mijn nicht heeft het ook gehad (in haar arm) die is toen 1 x naar een fysio/kraker geweest en het is daarna nooit meer terug geweest.
Ik heb het wel als ik een poos in een verkeerde houding zit (kleermakerszit), dan komt het van een slechte doorbloeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:47

ohw jah dit heb ik ook....ook in voet... en in m'n vingers/handen....vreselijk irritant....
vaak heb ik het al ik wakker word in m'n voet en m'n handen gaan ook overdag tintelen....heel vaag...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 23:49

En dat gevoel als je een slapende voet hebt: aargh! Niet kunnen bewegen anders het gevoel hebben dat ie eraf valt Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:52

Ik ben vroeger een keer helemaal in paniek geraakt. Ik had zitten spelen (was een jaar of 10) op mijn knieen. En toen ik op stond viel ik om en voelde niks meer in mijn been.
Toen heb ik helemaal in paniek de moeder van mijn vriendin gebeld (ma was ff boodschapjes doen).
Was dus ook 'gewoon' een slapend been. Bloos *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:33

Tyrza schreef:
Sinds 2 dagen heb ik last van een tintelende voet. Het ontstaat precies onder mijn 2e, 3e en 4e teen en straalt uit naar de tenen en mijn hiel. Het voelt aan alsof ik in het zand sta, of alsof je net een paar strakke schoenen uittrekt.

Dit is ontstaan sinds ik 's nachts een keer wakker werd en geen gevoel meer had in mijn been (slapend been?). Ik legde hem anders en voelde langzaam weer dat ik er kracht in kreeg. Hierna heb ik dus dagelijks last van bovengenoemde klacht.

Zou er misschien een zenuw klem zitten?

Hebben jullie hier ervaring mee?

Dat heb ik standaard, een gevoel in een van mijn benen alsof die in slaap gaat vallen en dat tintelen dus, soms voel ik zelfs scherpe steken in mijn voet. Heel af en toe verlies ik functie en ben ik dus even tijdelijk verlamd, dat is erg vervelend. De aanleiding is bij mij vrij simpel en niks aan te doen. Als je hier accuut last van hebt zonder een direct aanwijsbare aanleiding (hoofdtrauma bijvoorbeeld), dan zou ik er zeker even naar laten kijken, wellicht dat goed losmaken gewoon helpt.