Vervelende nek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Vervelende nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 19:03

Pffff, ik wordt er heel moe van.
3 maanden geleden heb ik een ongeluk gehad. 1,5 week flink last gehad van m'n nek, maar daarna eigenlijk niet meer. Tot 3 weken terug. Het deed verselijk zeer, was heel stijf, ik kreeg er hoofdpijn van, enz. Alleen als ik paard reed had ik er geen last van.

Ik naar de dokter, ja hoor, fysio. Maar goed, er wordt dus wat aan gedaan. Masseren, oefeningen en vooral paardrijden. Dat is goed voor m'n houding en beweging. Zolang ik er op blijf zitten natuurlijk.

Gister ging het weer helemaal mis. Te lang tv gekeken, met als gevolg dat ik vanacht niet heb kunnen slapen, vandaag naar huis ben gegaan halverwege, en verselijke hoofdpijn heb.

Ik word er niet goed van.
Sorry, ik moest het even kwijt.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:02

Whiplash?

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:08

even naar de doc
of gewoon de hele tijd paard rijde n:)

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:11

dat heb ik ook gehad
is helemaal niet fijn
ik had iedere dag hoofdpijn
ben toen maar naar de huisarts geweest en die constateerde een wiplash
waarmee ik dus mooi naar de fysiotherapeut moest, veel oefeningen gedaan, nog meer pijn gehad, maar het hielp daarna wel
nu heb ik veel minder hoofdpijn, maar nog altijd wel een beetje last van mijn nek Boos!
hoop dat het bij jou snel over gaat

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:22

ja inderdaad dokter. Want zo kan het in ieder geval niet verder.. sterkte Lachen

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 22:29

Amanda schreef:


Ik naar de dokter, ja hoor, fysio
. Maar goed, er wordt dus wat aan gedaan. Masseren, oefeningen en vooral paardrijden. Dat is goed voor m'n houding en beweging. Zolang ik er op blijf zitten natuurlijk.



Ben ik dus al geweest Haha!. Het is geen whiplash. De rechterspier is helemaal opgerekt. De linker ook wel, maar die is goed herstelt. Die rechterspier is altijd al zwak geweest en dus niet goed hersteld.
Beetje moeilijk om uit te leggen.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:41

maw, de spieren die normaal steun moeten geven, daarvan valt de rechter "weg", en geeft geen steun meer, waardoor de wervels teveel belast worden en je pijn krijgt die uitstraalt naar je hoofd
of heb ik het mis?
het enige dat ik dan kan bedenken is dat je door middel van oef de spieren versterkt,of zon band draagt tot de spier herstelt is

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 22:51

Klopt helemaal. Een band werd afgeraden, omdat de linkerspier dan teveel zou verslappen. Oefeningen heb ik gekregen en doe ik trouw. Verder ga ik nu 2x in de week naar de fysio. Daar krijg een massage.

Het is gewoon zo irritant. Zo gaat het een dag goed en vervolgens weer 3 dagen niet.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:53

tsja, dat is wel moeilijk
je kunt nog altijd als de pijn te erg wordt aan de pijnstillers gaan
maar dat geeft ook zijn nodige problemen...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 01:22

Ik had ook weleens hoofdpijn wat vanuit mijn nek en rug "doorgestraalt" werd.
Bij mij werd de pijn altijd wat minder als ik mijn handen om mijn nek heen lag en even lekker heen en weer wreef....moeilijk uit te leggen.
Dus aan beide kanten van je nek je hand neerleggen en dan alletwee tegelijekrtijd van voor naar achteren wrijven terwijl je een soort van kneed.....voelt heel verlichtend aan....beetje achter je oren kneden en dan even flink over je hoofd heen wrijven.
Gewoon je vingers door je haar halen en flinke kracht zetten met je toppen terwijl je heen en weer schuift Verward

Jees dit is moeilijker uit leggen dan het lijkt....

Bij mij voelde het altijd meteen beter aan, volgens een kennis van me klopte dit ook wel omdat je hiermee de doorbloeding hielp, en het werkt ontspannend....dus een permanente oplossing is het niet...maar voor even is het verschrikkelijk zalig...eff een paar minuten dat strakke rotgevoel weg.