Komen er geinteresseerden, ga je twijfelen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Komen er geinteresseerden, ga je twijfelen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 09:24

Mijn paardje staat te koop.
Nu komen er eindelijk eens mensen kijken en nu lig ik de hele nacht wakker en te twijfelen..
Ik heb 6 andere paarden waarmee ik kan rijden en met de KWPNer van mijn vriend rij ik wedstrijden en ga ik iedere week naar les.
Maar nu twijfel ik dus, wat is het beste? Het is een hele mooie merrie en ik heb haar net zelf ingereden, het gaat prima verder het rijden.
Mijn argumenten om haar te verkopen waren tijdgebrek en dat het niet klikt. Maar ik weet niet of ik haar nou wel voldoende kans heb gegeven. Tijd kan je altijd maken, dan maar wat minder de paarden van een ander rijden..
Hmm moeilijk hoor. Vanmiddag om half 2 komen ze, ik heb nog een paar uur om na te denken.
Ik was niet van plan een nieuw paard te kopen, ik ga verder met het paard van mijn vriend. Van het geld kan ik mooi mijn huisje opknappen Knipoog maar dan heb ik wel geen eigen paard meer....
Wie weet er raad? Of is dit gevoel altijd normaal als je een paardje verkoopt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:50

Moeilijk, moeilijk. Knipoog

Ik zou kijken of het met de eventuele koper en het paard wel klikt. Misschien gaat dat wel geweldig! Het zou dan ook veel leuker zijn voor het paard.
En stel dat het niet klikt met de eventuele koper, dan houd je haar eerst nog even zelf totdat er eventueel wél een geschikt iemand langskomt. In die tussentijd kun je dan kijken of jullie toch niet wat beter op elkaar kunnen inspelen. Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 09:53

Sammm schreef:
Moeilijk, moeilijk. Knipoog

Ik zou kijken of het met de eventuele koper en het paard wel klikt. Misschien gaat dat wel geweldig! Het zou dan ook veel leuker zijn voor het paard.
En stel dat het niet klikt met de eventuele koper, dan houd je haar eerst nog even zelf totdat er eventueel wél een geschikt iemand langskomt. In die tussentijd kun je dan kijken of jullie toch niet wat beter op elkaar kunnen inspelen. Lachen


Ja ja moeilijk, ik twijfel me een ongeluk hier...
Inderdaad, voor het paard zou het leuker zijn. Ze krijgt meer aandacht misschien ook meer weidegang als bij ons...
Maar opzich is het een leuk paard voor mij, mooie maat en lekker pittig...

Scheve mond

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:28

Tja met jouw klikt het niet zeg je...Hoelang heb je haar al?
Je zit in elk geval niet zonder paarden...

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 10:38

Ik heb haar 1,5 geleden gekocht.
Tsja, en dat het niet klikt ligt misschien ook aan mij. Mijn eigen paard is 1,5 jaar geleden overleden en misschien heb ik niet eens de moeite genomen om aan een nieuw paard te wenen...
Ik ga steeds meer twijfelen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:03

Ik heb hetzelfde gehad. Maar na heel lang goed nagedacht te hebben heb ik toch besloten hem te houden. Ik heb het nog een kans gegeven en het gaat nu super en wil hem echt nooit meer kwijt. Maar wel met de nodige ups en downs! Hij heeft een periode gehad dat ik er bijna elke keer half naast lag als ik reed. Maar daar zijn we samen doorheen gekomen!

Sterkte ermee Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:23

Lastig hoor! Ik zou in ieder geval de kopers wel laten komen vanmiddag, je merkt dan wel aan je gevoel, wel of niet verkopen aan deze persoon, of aan iemand anders verkopen eventueel, of je wil haar niet meer verkopen. Het is altijd wel een moeilijke beslissing wat te doen als het om een paard verkopen gaat vaak. Succes!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:23

Ik denk dat je het beter niet kan doen tot je het echt zeker weet..
Als die kopers echt geinteresseert zijn zit je dalijk weer op je vingers te bijten dat je het toch liever niet had gewild en krijg je mss zelfs nog spijt.

Maar aan de andere kant, mss zijn de kopers hele lieve mensen waarmee het gelijk klikt met het paardje..

heel erg veel sterkte en succes met je beslissing!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:19

Ze zijn geweest. Hele aardige mensen natuurlijk.... Ze waren erg geintereseerd en bellen mij vanavond wat ze willen.
Ze krijgt daar een mooi leven met veel weidegang zeggen ze, en ik geloof ze wel.
Ik heb er nog geen vrede mee, maar als deze mensen haar willen hebben dan krijgen ze haar ook....
En ik heb haar al best een tijd te koop staan, dus eigenlijk zou ik blij moeten zijn. Het blijft moeilijk....

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:46

Ik denk dat je altijd blijft twijfelen. Het is toch een levend dier wat je verkoopt. Je paard zal het daar goed krijgen, want zij hebben meer te bieden dan jij.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:48

Je kan toch een keertje komen kijken als ze bij haar nieuwe mensen staat?

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:50

Manda schreef:
Ze zijn geweest. Hele aardige mensen natuurlijk.... Ze waren erg geintereseerd en bellen mij vanavond wat ze willen.
Ze krijgt daar een mooi leven met veel weidegang zeggen ze, en ik geloof ze wel.
Ik heb er nog geen vrede mee, maar als deze mensen haar willen hebben dan krijgen ze haar ook....
En ik heb haar al best een tijd te koop staan, dus eigenlijk zou ik blij moeten zijn. Het blijft moeilijk....


Als ze daarheen gaat, kan je misschien vragen of je nog een paar keer kan komen kijken. Of is het heel ver weg. Maar zo weet je in ieder geval waar ze terecht komt, en of ze het goed zal hebben...

Zeggen ze dat je niet mag langskomen dan zou ik het niet doen... Want dan weet je niet waar ze terecht komt. En of ze het daar goed zal hebben

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:53

Inguhh"]
[quote="Manda schreef:
Ze zijn geweest. Hele aardige mensen natuurlijk.... Ze waren erg geintereseerd en bellen mij vanavond wat ze willen.
Ze krijgt daar een mooi leven met veel weidegang zeggen ze, en ik geloof ze wel.
Ik heb er nog geen vrede mee, maar als deze mensen haar willen hebben dan krijgen ze haar ook....
En ik heb haar al best een tijd te koop staan, dus eigenlijk zou ik blij moeten zijn. Het blijft moeilijk....


Als ze daarheen gaat, kan je misschien vragen of je nog een paar keer kan komen kijken. Of is het heel ver weg. Maar zo weet je in ieder geval waar ze terecht komt, en of ze het goed zal hebben...

Zeggen ze dat je niet mag langskomen dan zou ik het niet doen... Want dan weet je niet waar ze terecht komt. En of ze het daar goed zal hebben
[/quote]

Ik mag komen kijken wanneer ik wil, dus dat is ideaal. Ik zou het echter niet willen doen, ja alleen 1x en daarna niet meer. Dat zou ik te moeilijk vinden.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:15

Wie gaat er offtopic?

Succes met de verkoop, spannend telefoontje vanavond dus!!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:22

Ik ken het, ook ik heb een pony te koop staan. Zo'n lieverd, maar ik kan hem niet houden. Toch kan ik heel goed eraan twijfelen. Krijgt hij het wel goed, wil ik dit wel, kan ik dit wel. Ik zeg ook wel eens ik hou hem gewoon, maar goed dan komen daar ook weer dingen bij kijken omdat hij zo klein is. Ik zoek dus ook naar een prima plek, maar voor je gevoel is dat moeilijk, wat is een goede plek?
Ik denk dat het belangrijk is dat je goed bespreekt met de mensen wat je wil weten. Heb je een idee dat je het niet moet doen omdat het niet past bij je paard, dan moet je het niet doen. Past het wel en zou je hem daar in het plaatje kunnen zien, dan is het moeilijk, maar komt het vanzelf goed. Afscheid is het grootste probleem, niet het nieuwe huis.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:36

Ze is verkocht, zaterdag wordt ze gehaald.
Ik heb het er toch flink moeilijk mee. Nooit gedacht eigenlijk.
Maar het is wel beter zo denk ik.... Ze krijgt 2 lieve baasjes (zo op het eerste gezicht) en een leuke stal (ik geloof ze wel).

Afscheid nemen is niet mijn sterkste punt Verdrietig

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:23

Nou, je hebt dus wel al een beslissing genomen.

Sterkte, hopelijk was dit de juiste beslissing.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:44

sterkte ermee!

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:55

Ik ben benieuwd of je nog eens langs geweest bent bij je verkochtte paard, Manda. En hoe het gaat met haar?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:23

Moeilijk hoor! Sterkte er mee.

Ik zag trouwens in je profiel dat jullie Kroonjuweel ruin in juli naar de keuring gaat? Ik ben erg benieuwd hoe hij het doet!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:25

je hebt volgensmij de juiste beslissing gemaakt
dat je twijfeld en jezelf rot voelt is heel logisch, maar dat slijt langzaam. ga gewoon een keer kijken ( niet te vaak!! ) hoe ie erbij staat Lachen
sterkte!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:15

Ik denk ook dat een klik niet meer komt na 1,5 jaar. Sterkte!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:02

Manda schreef:
Ze is verkocht, zaterdag wordt ze gehaald.
Ik heb het er toch flink moeilijk mee. Nooit gedacht eigenlijk.
Maar het is wel beter zo denk ik.... Ze krijgt 2 lieve baasjes (zo op het eerste gezicht) en een leuke stal (ik geloof ze wel).

Afscheid nemen is niet mijn sterkste punt Verdrietig


ik weet preies wat je nu doormaakt. heb het pas ook gehad, alleen de pony staat nog bij ons. ik krijg het er ook steeds moeilijker mee, ondanks dat ik een goed gevoel heb bij de kopers.

net als bij jou, het afscheid he....

heel veel sterkte toegewenst in iedeer geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:17

Ik herken het precies hoor. Ik verkocht mijn pony toen omdat ik niet het hele jaar weidegang kon bieden en hij op stal gek werd en het niet echt klikte. Toen kwamen er een paar kijkers en tsja...dan twijfel je toch weer. he.. Maar ik zou zeggen als je je beslissing hebt gemaakt verkoop het paard dan gewoon. Het gevoel zal niet voor niks zijn en ik heb een heleboel mensen gezien waarvoor het te laat was het paard op een relaxte manier te verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:00

Heel veel sterkte!! Je heb er vast goed aan gedaan!!