Spider voor het eerst weer helemaal opgetuigd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Spider voor het eerst weer helemaal opgetuigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 20:07

Vandaag was het dan zover, Spider kreeg het zadel op. Hij heeft er ook netjes mee aan de longe gelopen, voor me uit en achter/naast me. Voor hem is dit echt al werk, toen het zadel eraf ging was hij ook helemaal bezweet en warm Haha!
Hij vind alles nog een beetje eng, al zou je dat vanaf de foto's niet echt zeggen.
Ik doe alles heel rustig en lief met hem en laat hem overal aan wennen zodat hij nergens bang van wordt.

Sorry voor de grote hoeveelheid foto's, sommigen zijn als kleine foto weergegeven, klik je hierop dan zie je hem groot.


Nadat ik hem wat gepoetst had en voetjes opgetilt had was het tijd voor wat zwaarder werk. Alles wat wapperd is een beetje eng, dus wapper ik hier op de foto boven zijn rug met het touw. (als je goed kijkt zie je dat hij niet ontspannen is)
Afbeelding

Eventjes nog wat tijd voor ontspanning na het touw ook tussen zijn achterbenen gewapperd te hebben
Afbeelding

Ook het hoofstel is eng, dus ook daar raak ik hem eerst mee aan
Afbeelding

Hoofdstel in en stappen aan de hand
Afbeelding
Afbeelding

Netjes naast me stoppen
Afbeelding

Voor me uit sturen, dit vind ik vooral leuk Lachen Hij ook wel, alleen is hij vooral nog onwennig (alles wat achter hem staat is ook een beetje eng)
(mijn moeder vroeg of ik hem zo ook kon sturen, voordat Bokkers het gaan vragen: 'Ja dat kan ik' Ik kan hem ook naar rechts sturen zo Lachen )
Afbeelding

'Spider kom maar'
Afbeelding

Annetje cap op, omdat ik hem het zadel op ging doen en niet wist hoe hij daarop zou reageren. Hier laat ik zien dat ik ook met een zwart hoofd niet eng ben Haha!
Afbeelding

'Kijk Spider, dit heet een zadel'
Afbeelding

Laten wennen aan het zadel en gerust stellen
Afbeelding

En toen....: Het zadel erop! Hyper!
Afbeelding

Spider totaal niet onder de indruk nu het zadel eenmaal erop ligt.
Afbeelding Afbeelding

En na een lange tijd! Eindelijk weer een helemaal opgetuigde Spider!
Afbeelding

'Longeren' met het zadel op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen was hij klaar en mocht alles er weer af
Afbeelding

Zoals te zien is, was hij erg braaf. Hij heeft niet echt raar gedaan en was op het laatst ook net zo ontspannen als zonder het tuig op.
Hij heeft een keer een rare bokkesprong gemaakt, toen ik aansingelde. Maar daar is geen foto van Haha! Mijn moeder had het toen te druk met kijken of ik wel heel bleef Tong uitsteken

Als iemand tips of iets dergelijks heeft, dan hoor ik het graag!



IrmaatjeJarig

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:31

leuke foto's anne Haha!:D
leuk dat spider zo lief deed
hij heeft echt een schattig koppie Tong uitsteken

HO HO HO, and a bottle of rum!

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:32

Leuke foto's!
Fijn dat hij zo braaf was zeg!
Hij ziet er erg lief uit

Voor een fotoshoot van uw paard of hond:
www.RianneFotografie.tk

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 08:48

IndyLover schreef:
Fijn dat hij zo braaf was zeg!
Hij ziet er erg lief uit

Hij is ook erg lief Hij heeft nog nooit écht iets verkeerd gedaan (kan nog komen natuurlijk) Ik stond er zelf versteld van hoe braaf hij was! Hij stond na een tijdje al lekker te suffen met alles op.

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:32

haai
netjes gedaan hoor! netjes rustig! ook heel goed dat je eerst lekker met het hoofdstel werkt. Uiteraard ka je je paard sturen, vanuit iedere positie moet dat kunnen. Je bent niet voor niets de leider toch? =) Goed gedaan!
Baai,MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:19

Ziet er goed uit. Had hij al eens een zadel opgehad of was dit echt de eerste keer??

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

loeskim
Berichten: 749
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:39

leuk paardje..maar het lijken wel foto's uit de jaren 80...jouw outfit en het zadel

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 14:17

Amanda schreef:
Had hij al eens een zadel opgehad of was dit echt de eerste keer??

Hij had het al vaker opgehad. Toen hij 2 was is hij ingereden Boos!
Nu is hij al meer dan een half jaar gewoon in het weiland gelaten zonder dat er ook maar iets met hem gedaan is (niet poetsen, niet aanhalen, laat staan een zadel erop)

Loeskim: Hoezo? Mijn outfit is nog niet zo oud hoor Die van het paard wel, het zadel is al meer dan 10 jaar oud denk ik.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:22

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Heb je er ook al opgezeten of gaat dat binnenkort gebeuren??

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:34

Leuke fotoos Anne...
fijn dat hij zo braaf was

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 14:35

Dat gebeurd binnenkort pas, eerst nog wat vaker het zadel en hoofdstel omdoen en leren wat hij moet doen wanneer er druk op het bit komt.
Dan moet Karen (iwayalover) een keertje tijd hebben, zodat zij me kan helpen en ga ik erop. Lachen
Ik moet eerst alleen nog een neusriem Scheve mond bij druk op zijn bit gooit hij zijn tong er namelijk overheen of doet zijn mond open.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:41

Je kunt daar het beste gewoon rustig aan mee doen.. goed oefenen met zadel en hoofstel omdoen, en dan erop..
ik ben benieuwd hoe het verder gaat!!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:39

zo wat een leuk beestje, zn hoofdje lijkt erg op het hoofd van een pony die ik heb ingereden. wat voor ras is het?

ga zo door! ziet er heel goed uit!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 17:05

Het is voor de helft tinker, zijn moeder was namelijk tinker, zijn vader weet ik niet. Het is trouwens wel een paard (ook maar net Haha!) Hij is ongeveer 1.60 meter.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:09

hey anne!!! Ziet er goed uit hoor! weet je alleen wel zeker dat het zadel goed past want het lijkt van voor niet helemaal goed te liggen, maar dat lijkt misschien ook zo omdat hij nog geen bespiering heeft.
Ik ben iig erg blij voor jou en misschien ook wel voor mezelf Tong uitsteken als ik straks moet gaan helpen dat hij zo braaf was. Dat scheelt al een stuk. ik denk ook niet dat hij het in zijn bloed heeft om erg hard aan de kletter te gaan of zich druk te maken maar je weet maar nooit.
Ik hoop dat als je een neusriem hebt we idd een keer kunnen beginnen met hem. Dan word het misschien nog wel eens een een "echt" paard met een beetje spieren Tong uitsteken
Ik ga je wel helpen dus als je wil dan pb maar

owja.... Vond je moeder het niet eng in de wei Verward Omdat ze het op de manege altijd wel een beetje eng vind...
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 14-04-04 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:12

Leuke foto's *LOL*

Ziet er netjes uit. Goed van je dat je hem zo rustig hebt laten snuffelen/wennen aan de nieuwe spullen/dingen !!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 08:25

Leuk hoor! Lekker rustig aan doen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:18

iwayalover schreef:
weet je alleen wel zeker dat het zadel goed past want het lijkt van voor niet helemaal goed te liggen, maar dat lijkt misschien ook zo omdat hij nog geen bespiering heeft.

Het ligt niet perfect, het zadel zou eigenlijk opgevuld moeten worden dan past het precies. Maar het ligt beter op hem dan op Wendy.

Citaat:
ik denk ook niet dat hij het in zijn bloed heeft om erg hard aan de kletter te gaan of zich druk te maken maar je weet maar nooit.

De laatste keer dat erop 'gereden werd' was het een rodeo Tong uitsteken dus laat je niet misleiden door die droge tinker-kop


Citaat:
owja.... Vond je moeder het niet eng in de wei Verward Omdat ze het op de manege altijd wel een beetje eng vind...
Nee, ze vond het zelf ook heel raar maar ze vond het niet eng. Alleen Wendy, omdat ik allemaal enge verhalen erover had verteld zei ze Haha! Maar ze stond tijdens het foto's maken ook achter de draad.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:55

nou, het doet hem niet echt veel he? Haha!. Echt een braaf dier. Ziet er heel rustig uit :J.

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers