Mama is ziek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Mama is ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:21

Het begon allemaal een week of 3 geleden, van de een op de andere dag storte mijn moeder in en had last van hevige duizeligheid. Dat ging echter maar niet over, en ze kreeg gehoorproblemen erbij en een 'suis' in haar oor. Nu blijkt dit dus de ziekte van menière te zijn, en ik weet ook nog niet precies wat het allemaal inhoud, maar het is heel zeldzaam en heel ernstig Verdrietig Je wordt er in ieder geval op den duur doof van en kunt altijd een aanval van duizligheid krijgen enzo....

Ik ben er kapot van....ik vind het zo erg voor haar en er is niets dat ik voor haar kan doen, wat een heel machteloos gevoel geeft Verdrietig Ik ben ook al ziek en het lijkt wel of iedereen in ons gezin iets heeft het laatste jaar. Ik wil er verder niet op ingaan, maar neem maar aan dat er meerdere gezinsleden met grote problemen zijn. En dat is zo rot Verdrietig

Ik weet het gewoon allemaal even niet, de ene tegenslag volgt de andere op de laatste tijd en er lijkt maar geen zonnetje te schijnen achter die wolken Verdrietig


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:22

Ze zeggen het inderdaad altijd... alle slechte dingen komen in drieen....
Heel veel sterkte, en dat zonnetje komt echtwel!!
Ach gut

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:23

ziekte van meniere....valt wel mee met die doofheid hoor, zo snel gaat het niet.
mijn moeder heeft er ook wel eens last van.
zon inval is inderdaad erg beroerd.....


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:24

zon aanval lijkt trouwens op een flinke griepaanval en mijn moeder heeft het misschien 1x per jaar.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:43

Heel vervelend, die ziekte. Mijn peettante heeft het ook en bij mijn moeder vermoeden ze Menière.

Het is een ziekte van het evenwichtsorgaan, waardoor je ineens heel dol wordt. Bij mijn moeder en tante gaat dat gepaard met overgeven, enorme hoofdpijn en duizelingen.
Naar wat ik ervan weet, zijn er ook geen medicijnen voor.

Sterkte.... Ach gut

Toos paardloos

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:46

jeetje..

heel veel sterkte ermee Ach gut

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:51

Jeetje wat erg , ik bezorg door de weeks medicijnen , en een opaatje waar ik het bezorg heeft het ook , hij slikt er iets speciaals voor zodat ie in evenwicht kan blijven omdat die ziekte iets met je evenwichtsorgaan te maken heeft , en doofheid hoeft er niet uit voor te komen....

Sterkte meis , het zit jullie ook niet echt me he ? Ach gut

    S p o t.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:59

Goh, wat vervelend...heel veel sterkte meis!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:54

bah wat een rotziekte sterkte....

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:58

Heeel veel sterkte...
Mag ik vragen wat heb jij dan?

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:02

het valt gelukkig wel mee met de doofheid mijn opa heeft `t toch zeker wel 12 jaar gehad en werd uiteindelijk lichtelijk slechthorend (dat was door ouderdom) en je kan er wel medicijnen voor slikken zodat het evenwicht beter in orde blijft je kan verder ook nog gewoon alles doen ...
dus jezelf er niet te druk om maken ...

voldoende rust en regelmatig de medicijnen in nemen doet wonderen !!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 21:05

Dank jullie voor het medeleven...ik hoop ook dat het uiteindelijk wel mee zal vallen, maar vooralsnog ziet het er best slecht uit...ze heeft steeds last van pieken en dalen (waarbij ze duizelig wordt bij de dalen) en sinds 2 dagen heeft ze ook last van een verslechtering van het gehoor aan één kant en van 'suizen' in de oren, dus nou ja....ik ben er niet echt gerust op.... Scheve mond

Ik heb iets chronisch King_Camaro, volgens de neuroloog is het overwerktheid en dat uit zich in vaagheid in m'n koppie, dus dat is ook al niet lekker

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:11

he lekker, ze moeten jou wel hebben de laatste tijd zeg...

Sterkte!

Dag lieve mama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:07

Heel veel sterkte ermee. Ik heb zelf ook last van tinnitus (zo noem je dat suizen en gefluit, ik "hoor" meer het fluiten eigenlijk) kan je helemaal van doordraaien op bepaalde momenten. Maar echt, heel veel sterkte, en dat nu je 7 vette jaren mogen aanbreken he Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:14

Jemig dat méééén je niet! Sterkte, ook voor je moeder!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:17

Dat is schrikken.. hopelijk valt het allemaal een beetje mee en gaat het met jullie wat beter nu de zomer lekker aanbreekt!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:34

Mij pa heeft ook de ziekt van meniere... Gelukkig heeft hij niet veel van die aanvallen meer maar zijn gehoor is inmiddels niet zo erg goed meer, en dat is vooral voor hem heel vervelend, en wij moeten steeds alles wat we zeggen herhalen, maar hij heeft het ook al jaren.

We heel veel sterkte toegewenst. Na al jullie pech kunnen jullie nu toch eindelijk wel eens wat geluk gebruiken! Ach gut

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:00

Mijn oma heeft het ook al heel lang, het is gelukkig niet iets mega-schokkends hoor. Als ze d'r medicijnen gewoon braaf inneemt (en dat doet ze niet, alleen als ze een aanval voelt opkomen) is er nix aan 't handje. En als ze het toch krijgt, is ze d'r een paar uur flink beroerd van, en dan is 't over.

Qua dovigheid... Tja. M'n oma heeft een gehoorapparaatje, alleen ligt dat ding al 15 jaar in de kast.
Toen m'n opa nog leefde, liep ie vaak naar de kast, en ging dan tegen het apparaatje staan praten, heel lollig *LOL*
Ik moet dus dingen zeer regelmatig herhalen- voor mij heel irri, m'n oma interesseert het dus geen biet. Schijnheilig (en believe me, kan heel vervelend zijn aangezien ik bij mn oma woon)
Laatst had ze dat ding wel een x in. Toen liep ze de hele tijd op me te bekken dat ik niet zo moest schreeuwen. Jaaaa, halloooo Clown

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:06

jeetje,dat is echt K*T nieuws zeg.veel sterkte voor jou en je familie..

Karaat_the_newforest op Instagram

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 18:04

Concorde schreef:
Ik moet dus dingen zeer regelmatig herhalen- voor mij heel irri, m'n oma interesseert het dus geen biet. Schijnheilig (en believe me, kan heel vervelend zijn aangezien ik bij mn oma woon)
Laatst had ze dat ding wel een x in. Toen liep ze de hele tijd op me te bekken dat ik niet zo moest schreeuwen. Jaaaa, halloooo Clown


Dat herken ik wel ja Lachen Mijn oma woont naast ons en dat is precies hetzelfde verhaal.

Nou ja we zien wel wat de ziekte ons allemaal nog brengt, ik probeer me maar niet al teveel zorgen te maken en als ik de verhalen hier hoor dan is er best mee te leven....

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:08

Jee, dat is niet leuk zeg. Heel veel sterkte Ach gut

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:13

Mijn moeder heeft die ziekte ook gehad. Het begon bij haar toen ze op het paard zat. Ze werd duizelig en wist niet meer waar ze was of wat ze deed. De doofheid viel bij haar gelukkig ook heel erg mee!

Heel veel sterkte voor jou en voor je moeder!!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:30

Ik wens je veel geluk! Ach gut

iedereen vind mij raar omdat ik anders ben,
ik vind anderen raar omdat ze hetzelfde zijn.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 20:36

Nou, ze is vandaag naar de KNO arts geweest en hoewel we het dachten, blijkt het geen menière te zijn. Wat het wel is weten ze niet, er lopen onderzoeken nu... Er is geconstateerd dat ze doof is aan de linkerkant en het is maar de vraag of dit ooit nog goed komt.... Verdrietig

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:36

peeky schreef:
Nou, ze is vandaag naar de KNO arts geweest en hoewel we het dachten, blijkt het geen menière te zijn. Wat het wel is weten ze niet, er lopen onderzoeken nu... Er is geconstateerd dat ze doof is aan de linkerkant en het is maar de vraag of dit ooit nog goed komt.... Verdrietig

jee meid dat is toch wat zeg ik hoop maar dat het niet al te ernstig is! Ach gut

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Larislaatje, robbie88, Saaams, Sting, Titsia, Unit en 46 bezoekers