Met drank op rijden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Als ik moet rijden dan

drink ik helemaal geen alcohol
98 (82%)
neem ik de toegestane hoeveelheid
19 (15%)
drink ik gewoon door
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 119


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Met drank op rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 18:15

Bij ons in de buurt is in de nacht van vrijdag op zaterdag een ernstig ongeluk gebeurd. Er is namelijk een auto met zeven inzittenden tegen een boom gereden. De bestuurder en een inzittende zijn om het leven gekomen! Waarschijnlijk was de bestuurder erg dronken. Hij had namelijk net zijn verjaardag gevierd!

maar nou doet het me denken aan. Wat zijn jullie principe's

Geen drank/ 2 alcoholische versnaperingen of geen limiet!

Leg even uit waarom je deze keuze heb genomen

Euh,...?? Tsjah,...


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:17

Geen drank op als je nog achter het stuur kruipt, maar dan ook geen druppel.
En daar ben ik keihard in, iemand die dan achter het stuur kruipt weet wat de gevolgen kunnen zijn. Rijdt zo'n persoon alsnog en hij veroorzaakt een ongeluk met of zonder ernstige/dodelijke afloop, mag zo'n persoon van mij levenslang in de bak.

- Offline -

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:17

ik heb mijn rijbewijs nog niet, maar weet wel dat ik geen druppel alcohol zal drinken als ik nog moet gaan rijden....
ook stap ik niet bij iemand in de auto waarvan ik weet dat hij/zij (bestuurder) alcohol heeft genuttigd

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

lies

Berichten: 9621
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:19

Altijd alcoholvrij. Ik heb eenmaal met twee biertjes op achter het stuur gezeten. Ik voelde me ontzettend stom, ook al was het binnen de limiet. Ik weet nu dus dat ik dat niet weer zal doen.

זכור

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 18:20

Inderdaad DeesDeBest daar ben ik het mee eens! Hij reed "Gelukkig"tegen een boom an zodat er geen andere bestuurder bij betrokken was!

Maar het is bij mij altijd als ik BOB ben drink ik absoluut geen druppel alcohol

Euh,...?? Tsjah,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:22

Ik drink dan niet.
Beginnen ze net lekker te worden, moet je stoppen.
dan ga ik liever meteen aan het fris, hoef ik mezelf ook niet te plagen Lachen
En zo doet mijn vriend het ook.

Gaan we met de motor is niet alleen de bestuurder alcohol vrij, maar ik als passagier ook, want een beetje heel erg teut tegen gaan hangen in de bochten en van de motor afvallen is ook niet grappig Haha!

tamary

Berichten: 29130
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:25

Aangezien de eerste slok al verkeerd kan vallen: Niet. En sowiezo drink ik niet want ik vindt drank niet lekker.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:33

Nee nooit. Omdat ik het gewoon super gevaarlijk vind, ik weet dat als hij verkeerd valt ik de klos ben.
Wat ik weleens gedaan heb is om 9 uur na mijn werk een biertje drinken, daarna uit waarbij een vriendin reed en ik om 3 uur 's nachts terug gereden. Dat vond ik wel kunnen.
Daarnaast pakt mijn vader mijn auto af als ik het ooit doe Schijnheilig
Wat nmij opvalt is dat de jongeren in mijn omgeving niets drinken, maar juist de wat oudere mensen met een te grote hoeveelheid nog gaan rijden, ik kan daar zo link om worden! Ze denken altijd alleen maar aan zichzelf, niet dat ze ook een ander aan kunnen rijden!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:44

Ik ben 1 keer na een paar slokken port toch gaan rijden - m'n broer moest plotseling opgehaalt worden. Het was binnen de legale limiet maar ik vond het doodeng, heb supergeconcentreerd en voorzichtig gereden, en doe het nooit meer.
Zelfde als rijden onder zware pijnstillers trouwens. Laatst moest het een keer, maar alleen als het heel rustig is en liever helemaal niet.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:49

Ik drink helemaal niet.... en helemaal onverantwoordt als je moet autorijden....
Niet dat ik nooit heb gedronken.... kon een aardig kratje bier wegstouwen... maar ik heb er geen behoefte meer aan.....

Dat je jezelf klem zuipt oke.... maar dat je door dat gezuip een ander ermee de dood in kan helpen..... zou je met dat idee verder kunnen leven????

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:50

Ik drink geen druppel als ik moet rijden, zonder alcohol gaat het al net Haha!
Nee, mij niet gezien, wil graag mijn koppie erbij hebben en ben tenslotte ook verantwoordelijk voor degenen die ik thuisbreng na een avondje stappen. Daarbij hoef ik niet te drinken om lol te hebben, dus een avondje fris vind ik dan ook geen probleem.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:53

Helemaal niks! En mijn vriend gelukkig ook niet. Ik drink sowieso nooit dus ik ben altijd Bobette Tong uitsteken

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:54

Ik mag alleen nog maar in een lesauto rijden maar als ik dalijk mijn rijbewijs heb drink ik zeker te weten ook echt niks! Ik wil ook graag mijn koppie erbij houden en als ik bijvoorbeeld 1 glasje wijn op heb kan dat al gewoon niet meer. Ik vind het gewoon onverantwoord, en vooral als je meerdere personen in je auto hebt zitten.


Marjolein

Berichten: 11632
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:55

Ik drink ook geen druppel. Kan net zoveel lol hebben zonder alcohol als met.
Ik heb een keer de volgende ochtend wel met de auto gereden dat was in mijn ogen ook niet helemaal veilig, was blij dat ik ook zo weer thuis was maar dat doe ik ook niet meer. dan maar wat later naar huis.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:56

Net vandaag m'n rijbewijsje op zak Haha! Haha! Haha!

En ik ga nooit drinken als ik moet rijden!!!!! Heb helaas genoeg nare ervaringen daarin mee gemaakt!

Yessy

Berichten: 23020
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:56

ik mag nog niet autorijden maar ik zou nooit ervoor alcohol drinken. im wordt echt niet snel dronken ofzo, maar ik merk duidelijk van mezelf dat mn reactievermogen minder wordt, en dat is echt een risico wat ik nooit zou durven nemen. en al helemaal niet als ik zou rijden met andere inzittenden, stel je voor dat jij het overleeft maar een of meer inzittenden niet, of dat je iemand doodrijdt...

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 18:58

LuvdaTossa schreef:
Net vandaag m'n rijbewijsje op zak Haha! Haha! Haha!


Gefeliciteerd

ik heb met een glaasje cassis of cola meer energie dan met een biertje of een mixie!! Ik ben weleens aangehouden door de politie omdat ik zo maf deed. Maar gewoon cola ophad en dat wilde hij niet geloven. En toen moest ik blazen. Kreeg geeneens een BOB sleutelhanger toen Boos!

Euh,...?? Tsjah,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:24

Ik heb nog geen rijbewijs, maar als ik zou moeten rijden nam ik geen alcohol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:31

Ik drink geen druppel als ik moet rijden.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:34

Ik drink absoluut geen alcohol als ik moet rijden
Ten eerste rijd ik in de auto van mijn ouders en hebben zij gezegd: als jij ook maar met 1 glas drank op achter het stuur gaat zitten dan mag je nooit meer in onze auto rijden.
Ten tweede: Ik ben dan verantwoordelijk voor degenen die met mij mee rijden. Ik zou er niet aan moeten denken dat omdat ik zo nodig met drank op zou moeten rijden en ik een ongeluk veroorzaak en iemand die met mij meerijd dan verongelukt of invalide raakt. Ik zou mezelf dan nooit meer recht in de ogen kunnen kijken
En ik heb afgelopen zaterdag gemerkt dat zelfs 2 wijntjes al verkeerd kunnen vallen. Dus ik drink absoluut geen slok alcohol als ik moet rijden. Zonder drank kan ik ook een super avond hebben

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Liselot

Berichten: 32186
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:37

ik drink helemaal niet als ik met de scooter ben. rijbewijs heb ik nog niet, maar ook in de auto zou ik dat niet doen.
stel je voor dat je 2 drankjes ophebt en dan een ongeluk veroorzaakt. je zal je de rest van je leven blijven afvragen of dat ook was gebeurd als je die 2 drankjes niet had genuttigd.
en ik drink zowiezo nauwelijks alcohol, meestal redbull en water en heeeeel af en toe een wodka redbull.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:40

Ik drink eigenlijk ook nooit. Vermaak me best zonder alcohol. En ik mag nog geen auto rijden maar heb ook veel dingen zien gebeuren met dronken mensen op de fiets hoor Knipoog

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Liselot

Berichten: 32186
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:43

officieel mag je dus ook niet fietsen met alcohol op, zelf niet lopend over straat!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:44

Wij hebben altijd een van tevoren afgesproken BOB als we gaan stappen (en vaak gaan we trouwens met de fiets of te voet, OF taxi Knipoog ). Ik vind het doodeng als mensen achter het stuur stappen als ze gedronken hebben. Vroeger reed ik wel eens met mensen mee terug die echt teveel gedronken hadden, nooit zo bij nagedacht, tot ik wat ouder en verstandiger werd. Nu heb ik een bloedhekel aan die mensen. No thanx, dan ga ik liever lopen.

Ik heb zelf één keer met iets teveel alcohol op noodgedwongen een kleine honderd meter moeten rijden, doodeng. Gelukkig wel begrip van de politie, die vanwege de situatie snel ter plaatse was. Maar verder: NO WAY.. Als ik graag mijn leven wil riskeren doe ik dat wel zonder anderen in gevaar te brengen. Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:07

Als ik met meerdere mensen in de auto zit drink ik nooit. Als ik alleen zit drink ik soms 1 smirnoff of breezer. 1x per jaar Knipoog meestal ben ik dan bij mijn zus en ben ik binnen 2 min thuis. Als ik verder moet rijden dan drink ik ook niets als ik alleen zit...

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, Anna_Amy, axel_1997, gonniee, GrapeshotBot, Ies_, Kieffertje, Loreke2, moonfish13, Mutsie93, N_B_N, Polarize, Pommier, Room_Soesje, Sanne_zepp, SentiBot, xSalina en 141 bezoekers