wandelen met bijna twenter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

wandelen met bijna twenter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:22

ik heb n haffie die 15 julie 2 jaar word,ik ben zowat elke dag met d'r aan het wandelen,wandelingetjes van ongeveer 'n half uurtje,en gewoon rustig stappen,doe ik hier wel goed aan?om me heen hoor ik van wel,maar ben toch benieud naar jullie reacties.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:27

ik weet niet....ik denk niet dat het goed is...als je het echt elke dag doet bedoel ik dus...
zelf heb ik niet zo veel ervaring met jonge paarden...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:39

ja gewoon doen hoor.
rustig opbouwen, eerst eens een kwartiertje, als dat goed gaat vaker/meer.
daar wordt ie mooi vast verkeersmak van, en voor hem ook wat afwisseling ipv altijd in het land.
en je geeft je haf gewoon lekker aandacht, ze genieten daar echt van

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:41

Gewoon wandelen kan geen kwaad hoor, iedere dag naar mijn idee ook niet, je vraagt immers verders niets belastends aan haar neem ik aan.

Het heeft niet mijn voorkeur maar als je dan iets moet doen lijkt dat me wel een "veilig" iets.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 21:00

Ik ben al n tijdje met d'r aan t wandelen,en ik heb t ook echt opgebouwd hoor,in t begin wou ze niet echt meewerken,steeds hangen aan t touw,niet willen lopen,of bijna ervandoor gaan ik heb dr eerst leren meelopen,en halthouden ,eerst elke dag 5 min. lang geoefend in de bak,en toen steeds wat langer,en nu loop ik dus sinds n paar dagen langs de hoofdweg,en dat gaat super,ze loopt mooi naast me,en ze stopt als ik ook stop,en gaat draven als ik ook harder ga,ik hoef eigelijk niks meer te zeggen OK dan! ,en nu loop ik bijna elke dag,soms om de dag 'n half uurtje met d'r Knipoog

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 21:03

hey sily,mag ik vragen hoe groot jou haffie is?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:15

lijkt me neit verkeerd dat wandelen went ie gelijk ana t verkeer en aan t lopen...

zolang je maar niet elke dag een wandeling maakt van eenur ofzow
kijk ene jong paard meot nog de ruimt e hebben om te groeien dus een half jaartje lekker ind e wei en niets doen is ok niet verkeerd

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:41

Tuurlijk mag dat, Par is 1.40 zonder ijzers Haha!
Met ijzers wel een hele cm hoger Knipoog

Gelukkig oogt ze groter.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:52

Iedere dag lijkt me een beetje overdreven, maar om de dag een half uurtje wandelen moet best kunnen en daarna gewoon weer terug bij haar maatjes.

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:46

haai
lekker wandelen in prima, deed ik met mn jonge shetje ook =) Het heeft voor mij veel voordelen gehad: mijn pony vertrouwd me volledig, ik kan nu echt alles met m doen, en daarbij istie ook nog eens nergens bang voor. Wandelen verbetert de band met je paardje, dus... GEwoon doen!!
Baai, MinX

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:46

oww ennuh... ik wandelde al met m met 9 maanden =) (toen uiteraard geen half uur!!)
Baai, MinX

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:58

Toen Indian Summer 10 maanden was heb ik voor het eerst gewandeld met haar, eerst samen met een oudere merrie. Maar niet dat ik het elke dag deed, zo'n 1 keer in de week en de rest van de tijd op het land.
Ik ben niet zo "wandelig" Haha!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:43

Wandelen is niet erg maar veel op de straat wandelen kan er wel voor zorgen dat de hoeven te kort worden. Dat moet je het paard laten beslaan en dat is natuurlijk een beetje onzin voor een 2-jarige.