wie rijd er 2 paarden en gaat ook nog naar school?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

wie rijd er 2 paarden en gaat ook nog naar school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 17:25

Hallo
Wie hier op bokt rijd 2 verschillende paarden op 2 verschillende stallen? en doet hierbij ook nog school? lukt dit met combineren?
Ik doe nu examenjaar en hoef dus niet meer naar school en pas eind mei examens.
Nu rijd ik al een paard van iemand anders, die rijd ik 5x per week
Nu heb ik een aanbod gehad om nog een paard erbij te rijden, ook ongeveer 5x per week.
Nu vroeg ik me af of dit te combineren is en of er dus mensen zijn die dat doen?
Groetjes chantal


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:27

Vooropgesteld ik was geen voorbeeldige leering (wel mavo examen gehaald)
En ik reed in dit tijd 4 paarden door de week en 6 in het weekend op 3 verschillende plaatsen.
het ergste was nog het fietsen Scheve mond
Maar wel druk plannen, maar het is te doen Lachen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 17:31

oke Lachen ik heb gelukkig wel een brommer Lachen en de afstand ertusse is maar 5 km dus ik denk dat t wel te doen is, met druk plannen haha

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:33

Ik heb het ook een lange tijd gedaan, 2 of 3 paarden per dag naast mijn studie, maar nu ben ik daarme gestopt omdat ik er écht geen tijd meer voor heb. Het is te doen, alleen is het wel druk.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:30

Ik zit op het moment niet op school, maar op stage(komt kwa tijden zowat op het zelfde uit).
Ik rijd er niet 2 per dag, maar werk er wel met 2 á 3 per dag. Ik heb Dennis die ik regelmatig wil rijden/longeren/LL. En ik heb nu 2 jonge merries staat. Beide moeten ze in het tuig en die ander ook onder het zadel. Die merrie die alleen voor de kar moet werk ik nu iedere dag mee, daar heb ik een maand voor dus daar werk ik liever iedere dag maar kort mee dan om de dag wat langer. Dennis en die andere merrie(blijft de hele zomer) doe ik om de dag. Als ik meer tijd heb(een keer een dagje vrij/weekeind/een half dagje) doe ik ze alle 3.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:41

ik rijd nu 2 pony wel bij dezelfde eigenaar,maar de 1 staat bij haar thuis en de ander komt binne kort bij haar te staan.verder ga ik ook elke dag naar school.maar op maandag en dinsdag ben ik vroeg thuis en in het weekend rijd ik!!!!

[o]

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:44

Ik rijd me eigen pony en ik reed tot vorige week nog een andere pony 2 keer per week doordeweeks op een andere stal. Was wel te doen hoor. Nu ga ik een andere rijden, een keer per week.

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:20

ik deed in de derde en vierde van me vwo ook 2 paarden per dag. de ene stond een half uur fietsen van me huis. daar reed ik dan 5 keer per week op. (lange conditie ritten) daarna ging ik terug naar huis om nog eens met me pony te rijden en hem te vrezorgen.
nu rij ik 2 of 3 paarden per dag. maar wel een stuk dichter bij me huis. ik doe nu 5 vwo.
het is wel te doen, het hangt er eigelijk vanaf hoe het op school gaat denk ik. goed je best doen tijdens de lessen, op tijd naar bed.
nog een goede tip: zorg dat je geen hw hoeft te done na het rijden, dan ben je moe! Haha!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:32

Ik zit op school (HBO derdejaars), werk daarbij ook minstens 3 dagen in de week, loop 2 verschillende stages en heb 4 paarden staan op 2 verschillende stallen...afstand is ongeveer 6 kilometer! Op beide stallen kom ik elke dag....past allemaal precies in dagschema! daarnaast loop ik ook nog eens 3 dagen per week in het ziekenhuis en heb tot nu toe nog geen last gehad van tijd te kort.....ik heb wel het nadeel dat ik altijd bezig moet zijn, dus dat zal het wel zijn *grijnz*

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:47

Het is met een goede planning absoluut wel te combineren, maar als ik jou was zou ik het niet "experimenteren" vlak voor de examens. Ik zou eerst mijn examens halen. Daarna heb je iets van 3 maanden vrij, dus tijd zat...

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:50

Hey,
Ik rij er 4 en doe HBO.
Ik loop nu stage, 4 dagen per week 8 uur per dag en 1x in de 2 weken die vrije dag naar school doe.
Is te doen maar je moet idd wel goed plannen!!

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:51

Ik rijd zelf 2 pony's (alle 2 van mij) en staan dus ook op dezelfde plaats, ben blij dat het nu examentijd is, want anders had ik dat dus echt niet gehaald.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:53

Ik rij maar 2 keer in de week Tong uitsteken
Een vriendin van mij rijd dus soms wel 2x per dag...
Er was eens een vakantie dat ze 4/5x op 1 dag reed Scheve mond (allemaal verzorgpaarden)

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:54

momenteel rijd ik er 2, gelukkig is het voor mij maar 5 min. met de scooter naar de andere stal.
ik doe een HBO opleiding en de heen en terugreis bij elkaar kost mij 3 uur! Haha! ik heb dan ook neit altijd even veel tijd en zin om beide te rijden, maar ze krijgen genoeg beweging, staan de hele dag buiten

maar moet er niet aan denken om er mee te rijden, niet met deze opleiding en dan ook nog weekends op wedstrijd..
het moet wel leuk blijven

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:11

ik reed op een stal 4 paarden....bijn elke dag...heb 4 havo niet gehaald en verder altijd met de hakken over de sloot. irij u ook afwisselend meerdere paarden, en les op een andere stal, het is wel een beetje lastig volhouden....naast m'n opleiding

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:15

Rijd 2 pony's (en 1x per week een paard) maar die staan gewoon bij ons thuis. Wel moet je goed plannen, moet voor school werken (5vwo), ponytjes rijden en speel ook nog klarinet.
Maar met goed plannen lukt het wel!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:30

Ik ga naar school (examenjaar) heb thuis 2 paarden staan die ik 6x per week rij. Ik rij er nog 1 bij die ik 1x per week spring.
Vanaf 15 juni (dat alleen her nog, dat scheelt!) heb ik nog er nog 2 bij....

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:36

ik verzorg een 5 pony's en ik redde het aardig. maar ik begin het nu toch wel een beetje durk te krijgen. het doen van het paard is geen probleem, het is vooral het fietsen ernaartoe en de stal uitmesten. daarom ga ik ook met 1 paard stoppen, om zo wat meer tijd te krijgen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:39

Ik, ik red het eigenlijk als ik eerlijk ben niet, daarom rijd ik vaak 1 paard per dag. Ik ga binnenkort naar een andere school en daar is het met paarden te doen

So close,
no matter how far.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:19

Vanaf de brugklas van het VWO tot en met de vierde had ik ook altijd twee paarden te rijden. Ik moest er op een gegeven moment mee stoppen omdat ik echt te gestresst werd. Op zich kon ik het wel plannen, maar ik vond dan altijd dat ik te weinig tijd had voor mijn huiswerk. Ik wil namelijk alleen maar tienen halen, en zat dus echt uren (tot midden in de nacht) te studeren.
Nu ik op de universiteit zit heb ik ook een tijdje twee paarden gedaan, en dat was op zich wel te doen. Ik heb maar weinig colleges en dus voldoende tijd. Alhoewel ik wel merk dat er dan steeds meer tijd bij de paarden gaat zitten en steeds minder bij mijn studie. Op het moment heb ik even geen paarden te rijden, want ik moet nu even heel hard werken om nog af te studeren voor september. Ook nu wil ik alleen voor een tien gaan, en studeer ik dus eigenlijk constant. Als ik met een zeven tevreden zou zijn, zou ik waarschijnlijk wel zijn blijven rijden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:23

Yo me!

Tosca pak ik deze week weer op, ze heeft haar veulen gehad twee weken terug en Syta heeft maandag een veulen gekregen en pak ik weer op. Ik doe ze nu om de dag en Urlando rijd ik elke dag, hem ben ik aan het beleren. Ik leer voornamelijk in de bus (2 uur per dag kwijt aan bussen) en verder goede afspraken maken met de fokker! Hij maakt de eerste paarden bv klaar en haalt ze uit het land.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:38

Zolang het in de avond nog licht buiten was (ivm met gebrek aan licht was het in het donker niet mogelijk) deed ik mijn eigen pony en daarna nog een aantal verzorgpony's (waarvan ik dan minimaal 1 bereed). Eén winter heb ik 2 pony's gedaan, maar daarvan reed ik één niet (was met die pony 1,5 uur bezig) en dan was ik ongeveer 7 uur klaar.
IMO is het dus wel te doen mits je verlichting heb op stal en in de bak in de winter.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:12

Ik rij soms nog wel meer paarden per dag, met school en stage erbij. Met school heb ik een afspraak dat ik maar halve dagen hoef, zodat ik meer tijd in de paarden kan stoppen OK dan! op mijn stage ben ik ook de hele dag bezig met paarden en om half 6 ben ik dan thuis en kan ik meteen beginnen aan de paarden hier. Ze staan wel aan huis dus dat scheelt, maar het blijft hard werken. Er gaat veel tijd in zitten. Maar het valt in mijn geval iig wel te combineren.

Waarom kijk je het niet een tijdje aan, hoe het gaat?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, monsera, xSuuzerd en 141 bezoekers