Hoe verwijder ik verantwoord teer van een bles?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Hoe verwijder ik verantwoord teer van een bles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 14:43

Ozep had afgelopen Paasweekeinde de zomer in zijn bol en is weer een op de uitbreektoer gegaan,
nou heeft hij ergens langs een omheining zijn hoofd gekriebeld, daar moet iets van teer/caarboleum/bruinoleum oid opgezeten hebben wat nu op zijn bles zit. Hij heeft echt een soort Appalossa aftekening Scheve mond

Hoe zou zijn haar eronder blijven als ik een stuk keukenrol bevochting met iets van wasbenzine of nagellakremover? Zou zijn huid daar gevoelig op kunnen reageren?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:44

Met Wetties - citroen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:44

Denk niet dat het echt kwaad kan eigenlijk. Zelf gebruik je het ook als je iets op je huid hebt, denk niet dat de paardenhuid erg anders reageert.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:45

Zonnebloem of olijfolie wil ook heel goed helpen.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:45

Zo'n blok zadelzeep helpt ook, ik had het op een borstel zitten en mijn rijbroek, en met die zadelzeep heb ik het eraf gekregen, gewoon zo'n blok gele zeep heb je ook voor in het huishouden en om vlekken uit kleding te halen. En ik denk niet dat dat schadelijk is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 14:47

Ik heb al babyolie geprobeert, daar reageert het niet op, alleen blijft er wel stof en zand aan plakken wat het totaal plaatje geen goed heeft gedaan Haha!


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:48

probeer is met boter, ik weet uit ervaring dat je daarmee pek/teer van je huid krijgt. Misschien lukt het ook op haar.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:48

Ik denk dat de huid geen probleem zal zijn, de ogen misschien wel... dat spul walmt, als hij die damp bij z'n ogen voelt zal hij dat waarschijnlijk niet echt super vinden...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:49

scrubben met groene zeep?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:50

ideaal dat het nu gebeurt.

nu is ie in de rui.
m'n paard had vorig jaar ook een teerplek. ( stalhoudster had stallen geteerd maar de paddock niet dichtgedaan, tja, wat doen curieuze paarden dan denk je...)

en gelukkig was dit ook rond deze tijd.

dus met een lavasteentje/poetsblokje over aan het wrijven geweest, en als het ruifhaar eruit is, is meteen de plek weg. een wondermiddel heb ik niet gevonden.
succes met je appaloosa!!!

als het echt niet weggaat , kan je mss stippen over heel z'n lijf zetten? heb je een speciale leopard! hihi Ach gut

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:20

Dat wordt kaalscheren Haha! Nee grapje, volgens mij moet dat wel gaan, en als je er daarna een beetje talkpoeder over doet blijft er ook niks aan plakken volgens mij..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:36

Ik heb ok wel eens gehoord dat je het met tandpasta eraf kan halen. Of het werkt weet ik niet.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:46

dat gaat een smeerboel worden sjuim, mss dat alles bij elkaar werkt? Haha!
(sorry , een paard met teer is niet om te lachen , i know)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:00

Met azijn moet het wel lukken, gok ik zo. Anders met citroensap uit zo'n flesje van de supermarkt.

Toos paardloos

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:02

foto Haha!
heb je al eens zo'n poetsblokje geprobeerd?
Ik had toen we net hier kwamen wonen de stallen geverft en Lot had met zijn dikke kont tegen een plek gestaan die niet helemaal droog was. Uit zijn staart kreeg ik het niet maar met zo'n poets blokje wel uit zijn vacht

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:18

Dennis heeft een keer groene en witte verf spetters op z'n neus gehad omdat hij te nieuwsgierig was. Dat was ook rond deze tijd. Een poetsblokje deed wonderen Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:48

Volgens mij kan wasbenzine geen kwaad als je t daarna heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed afwast! En als je t niet met iets minder agressiefs dr af krijgt!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:56

gewoon paard in de peut duwen *LOL*

Morrie had vorig jaar tegen een afgevende groen deur staan schuren met z'n witte kont, was een heel charmant gezicht het is eraf gesleten, heeft weken geduurd.....dus.... ten zij je op moet treden met hem, slijt het er vanzelf af Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:00

Epilady Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 20:01

Ik heb inderdaad wat optredens staan en dan nog, ik moet het wit altijd spierwit hebben, vind ik mooi Haha!

Maar het is eruit hoor, toch nog een keer die babyolie geprobeerd, even een punt van een oude handdoek goed nat gemaakt met echte Zwitsal en boenen maar... Daarna flink gereden en pas gestopt toen zijn onderleggertje van zijn neusriem (schuimpje omlegd met badstof) droop van het zweet Bloos Nog even de betadineshampo erop, afspuiten met warm water en de bles was weer als nieuw! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Isab123 en 33 bezoekers