Wat kan dit zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 11:08

Scheve mond Ik geloof dat ik gek wordt. Ik heb al 4 dagen vreselijk gemene steken in mijn linkerborst, het is duidelijk geen spier voor mijn gevoel, het zit zo diep dat je het niet aan kan raken... Ik ben dus gister naar de huisartsenpost gegaan (pasen) en dat was toch zo'n rare dokter, hij begon keihard bij mijn sleutelbeen te drukken en toen vroeg hij nog of dat pijn deed ook Rolleyes Hij kwam tot de conclusie dat het mijn longen niet waren want hij hoorde niks en zei dat het wel een spiertje zal zijn Ach gut

Vervolgens heb ik vannacht weer de hele nacht wakker gelegen omdat ik zo benauwt was en de steken zo hevig waren. Vanochtend dus weer een afspraak gemaakt bij mijn eigen dokter. Hij kon ook niks bijzonders vinden maar was er niet gerust op omdat ik verhoogde kans heb op een longembolie. Nu dus bloedprikken... ik hoop echt van harte dat daar wat uitkomt, niet weten wat het is kan ik niet tegen.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:12

Nee niet weten wat het is maakt je ongerust,en dat is terecht.
Hoop dat je de uitslag van je bloed gauw hebt,kan het geen stress zijn?

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:13

ik heb dat ook gehad! Dat kwam dan doordat ik me erg inspande en omdat ik er toen nog bij rookte... Het lijkt soms wel of t mn hart is, maar als ik rustig aan doe en me er niet te druk om maakt zakt t wel weer weg. Dat is voor jou ook mijn advies: maak je niet te druk. Als het wel een spiertje is, span je het alleen maar aan en dan wordt de pijn dus ook erger!
Succes met bloedprikken in ieder geval! Hou je taai Ach gut

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:19

dat heb ik ook wel eens,
het zijn steken in je zij, net alsof er een mes in je lichaam prikt, ik kan dan meestal ook niet normaal ademen,
maar ik heb het niet zo heel erg vaak
ik hoop dat het bij jou snel over is Lachen Ach gut

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 11:22

Nee ik heb geen steken in mijn zij, dat heb ik wel vaker gehad, maar dit nog nooit. Dit is echt heel gemeen aan de linkerkant van mijn linkerborst, ik kan dan ook even niet ademen. Ik heb btw ook sinds gister een slapende linkerarm... Verward

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:23

Als het steken in je zij zijn, moet je voordat je je in gaat spannen even wat buikspieroefeningen doen. Meestal worden de steken veroorzaakt door gas in je darmen en als je buikspieroefeningen doet dan gaat dat gas er zeg maar uit (maar dus op een goede manier, niet als een wind zeg maar Bloos) Dus dat is dé tip van vandaag: voor inspanning even de buikspiertjes trainen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:58

flair schreef:
Nee ik heb geen steken in mijn zij, dat heb ik wel vaker gehad, maar dit nog nooit. Dit is echt heel gemeen aan de linkerkant van mijn linkerborst, ik kan dan ook even niet ademen. Ik heb btw ook sinds gister een slapende linkerarm... Verward


Wil je niet ongerust maken maar dit kan ook wijzen op hartfalen..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:23

Steken in je zij, zijn vervelend vooral als je moet rennen, dat heeft te maken met het rond pompen van je bloed.

Bel je met links? Slaap je met opgetrokke armen? Zit je vaak met je hand onder je hoofd? Het kan allemaal ermee te maken hebben dat je arm slaapt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 13:00

Nee, ik denk dat mijn linkerarm door mijn rug komt, er zit daar wel vaker een spiertje vast waardoor mijn arm even niet meewerkt, ik heb zo fysio dus dat vraag ik nog wel even na.

Heb net bloedgeprikt... nog maar ff afwachten wat daaruit komt.

Ja, steken in je zij zijn inderdaad vervelend, maar vind ik niks vergeleken bij deze steken in mijn borst...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:29

youngster"]
[quote="flair schreef:
Nee ik heb geen steken in mijn zij, dat heb ik wel vaker gehad, maar dit nog nooit. Dit is echt heel gemeen aan de linkerkant van mijn linkerborst, ik kan dan ook even niet ademen. Ik heb btw ook sinds gister een slapende linkerarm... Verward


Wil je niet ongerust maken maar dit kan ook wijzen op hartfalen..
[/quote]

was ook mijn gedachte. Zou een cardiogram laten maken door je huisarts.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 13:31

Ik neem aan dat hij dat wel aangedragen had als hij het vermoeden had dat het mijn hart was. Hij heeft overal geluisterd en bloeddruk gemeten...

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:15

Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn maar veel succes, een meisje van mij op school is vorige week overleden aan longembolie, hopelijk is het da niet voor jou!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:38

Dan zou de huisarts dat wel gecontroleerd hebben, alstie dat uit de anamnese haalde.

Het kan zeer goed dat er een zenuw beknelt zit, dat kan ook tintelingen veroorzaken (nog even over je arm)

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:08

Met een longembolie zou je waarschijnlijk geen 4 dagen mee rond kunnen lopen.(uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Mijn vriend heeft ook een verhoogte kans op een embolie (proteine S-Defficientie). Hij heeft een paar jaar geleden ook echt een embolie gehad.

Het leek alsof er een spier over zijn rib zat alleen veel erger. Het was echt een onophoudelijke pijn dus geen steken. Op het moment dat hij in beweging was viel de pijn mee, maar zodra hij ging liggen kwam hij bijna niet meer overeind. Toen hij naar de huisarts ging is hij gelijk naar het ziekenhuis verwezen, en daar gelijk aan de heperine gezet. Een aantal mensen in zijn familie hebben het ook gehad en hebben het verloop hetzelfde meegemaakt. Dit betekend natuurlijk niet dat het bij iedereen gelijk verloopt, maar misschien heb je er wat aan.

Veel succes iig..

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:13

Ik heb iets gehad dat er op leek. Vooral bij paardrijden kreeg ik het. Een uur rijden in de les hield ik niet vol, kreeg ik vreselijke steken op mijn borst. Hoog, aan de kant van mijn hart. Ook bij het rennen had ik het. Dan kon ik amper ademen, en moest ik echt doodstil blijven.
Soms kwam het opeens, deed het zo'n pijn met ademen, dat ik op mijn hurken in een ging zitten, met mijn adem in. En dan vloog het snel voorbij. (zta ik daar in de winkel opeens ineen gekropen Tong uitsteken)

Mijn huisarts constateerde een ontstoken spier, en ik moest rustig aan doen.
Na een tijdje is het vanzelf over gegaan, maar die steken waren echt gigantisch vervelend en pijnlijk. Gelukkig vaak maar van korte duur (die erge pijnen dat ik mijn adem in moest houden, omdat het anders zoveel pijn deed). Het is in verloop van tijd vanzelf over gegaan, maar moest wel rustig aan doen.
Ik heb toen een tijdje niet meer echt gereden. Ging wel naar les, maar stopte een aantal keer om even tot rust te komen, voordat de steken terug zouden komen.

Ik hoop dat het bij jou ook zoiets is, en het snel over gaat Lachen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:15

Het zou eventueel ook kunnen wijzen op chronische hyperventilatie, relaxatie- en ademhalingsoefeningen (eventueel onder begeleiding van een fysiotherapeut) zouden je dan moeten kunnen helpen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 18:48

Robyn, mijn moeder heeft het ook daadwerkelijk gehad en zij had precies hetzelfde als ik nu. In beweging en liggend erger en zitten het minst erg. De dokter is er toch ook niet gerust op, ik moet morgen voor de 3e keer terug... dan krijg ik ook gelijk de uitslag van de bloedtest.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:54

flair schreef:
Robyn, mijn moeder heeft het ook daadwerkelijk gehad en zij had precies hetzelfde als ik nu. In beweging en liggend erger en zitten het minst erg. De dokter is er toch ook niet gerust op, ik moet morgen voor de 3e keer terug... dan krijg ik ook gelijk de uitslag van de bloedtest.


Ik heb zoiets een tijd terug gehad, Begon acuut. De dokter stuurde me meteen door naar de EHBO met een vermoedelijke klaplong. Allerlei onderzoeken, cardioloog erbij, longarts, foto's, bloedonderzoek hier en daar. Ik lag al gillend op de EHBO in het ziekenhuis, aan een hartbewakingsding. Mocht ook niet naar huis toe, tot ik zelf rechtop kon gaan zitten en zelfstandig naar de plee kon (zo hevig was het). Na ettelijke uren mocht ik naar huis, niks gevonden. De uitslag volgde later: mijn zwevende rib was verschoven Scheve mond Verward Vermoedelijk door een (door mij onopgemerkte) knal in mijn zij / schouder..

Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is.. Mijn arts neemt trouwens met dit soort klachten nooit een risico: je wordt meteen door naar de EHBO gestuurd met hevige steken. Als je het niet vertrouwt (en dat voel je zelf het beste!!!): meteen naar de HP of EHBO en daar op je strepen gaan staan! Jij kent je lichaam als geen ander!

Sterkte!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:24

Ik vertrouw het niet, het voelt te hevig om een spierpijntje te zijn en het zit ook te diep. Maar omdat geen constante pijn is kan ik ermee leven... Morgen wordt iig de longembolie uitgesloten (of bevestigt maar daar ga ik niet vanuit)

Oh ja, mijn fysio heeft mijn ribben daarom dus nagekeken, omdat deze klachten ook vaak voorkomen bij vastzittende ribben. Er zaten bij mij idd 3 ribben vast, degene die dit zou kunnen veroorzaken heeft ze losgekregen maar ik heb het nog steeds...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:59

Ik kan maar èèn ding zeggen...
Luister goed naar je lichaam. Als je gevoel zegt dat het je hart/ longen of wat dan ook is, zeg het dan gewoon. Je voelt het zelf het beste.
(Ik heb 4 mnd met een ingeklapte long rondgelopen omdat de dokter ook niets hoorde. Hij dacht dat het mijn spieren waren. Terwijl ik zelf al die tijd zei:'Nee, het zijn geen spieren, het zit veel dieper!!').
Klinkt misschien een beetje zweverig maar ik weet wel dat ik nooit meer zomaar iets aanneem als mijn gevoel iets anders zegt.
Succes ermee, en sterkte. Hopelijk valt het allemaal mee!!! Ik duim hoor!

Veel van de dingen die jij beschrijft lijken wel op een ingeklapte long...ze komen mij in ieder geval heel bekend voor Scheve mond

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 01:37

Ik heb ooit ook eens heel vervelende steken aan de linkerkant van mijn borst gehad, dicht in de buurt van mijn hart dus.

En daar lig je dan op de bank, alleen nog maar drukker makend omdat je niet weet wat het is.
Toen mijn mams weer kwam, toch maar naar de dokter geweest (was al laat in de avond, tegen de nacht aan, dus vervangende arts).
Die ging dus ook overal drukken ed en vroeg of het pijn deed Boos! .
Uh nee, dat zie je toch?
Duidelijk wel dus.

Bleek ik een gekneusde rib te hebben, en geloof me, pijn dat het deed.
Midden in de nacht naar de apotheek.
Maargoed, op dat moment is er dus niemand.
Daar dus op een belletje drukken en dan komt diegeen die nachtdienst heeft naar de apotheek.
Na een tijdje kwam diegeen er dus dan ook aan.
Wachten tot ze de medicijnen klaar had en toen naar huis.
Moest eerst wat eten voordat ik het spul mocht innemen.

Sjonge, dan duurt wachten lang en had je gewild dat je wat eten en drinken bij je had.
En dan als je totaal geen honger hebt, ook nog eens een broodje naar binnen moet werken.
Maargoed, allemaal wel gelukt, duurde alleen nog tot midden in de nacht tot het begon te werken.
Als ik ze te laat (of niet) innam, merkte ik dat meteen weer, met ging wel goed.

En ik had geen val gemaakt of klap gehad of wat dan ook, ik was alleen vrij zwaar aan het hoesten (en dan echt vrij zwaar, tot overgeven aan toe), maargoed, dat kan dus al gekneusde ribben teweeg brengen.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:23

flair schreef:
Ik vertrouw het niet, het voelt te hevig om een spierpijntje te zijn en het zit ook te diep. Maar omdat geen constante pijn is kan ik ermee leven... Morgen wordt iig de longembolie uitgesloten (of bevestigt maar daar ga ik niet vanuit.)



Wat ik alleen niet begrijp is dat ze je niet gelijk doorgestuurd hebben om foto's van je longen te maken. Je zegt dat je aanleg heb voor trombose. Toen mijn vriend zei dat hij aanleg had wisten ze niet hoe snel ze hem in het ziekenhuis moesten krijgen, en binnen een half uurtje hadden ze uitslag.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 10:37

Ik heb vanaf gisteravond geen last meer gehad van steken, mijn bloed was goed en het was waarschijnlijk toch de vastzittende rib.

Wat ik alleen nog even ga navragen bij de fysio is hoe dat nou mogelijk is, er zit een rib rechtsachter muurvast en linksvoor had ik steken Verward En hoe kunnen die steken dan zo diep zitten en hoe kan ik er benauwt van zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:49

Het deed mij in eerste instantie denken aan een soort stresspijn. Ik heb die steken ook wel ineens, en heb het dan zo benauwd en kramp dat ademen ook zeer pijnijk gaat... Maar blijkbaar is het iets anders, mooi dat het opgelost is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:46

beterschap ik hoop dat je er geen last meer van zult hebben!