"Waar denk je aan?" ...Mannen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

"Waar denk je aan?" ...Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 10:14

Ik weet niet hoe het komt, maar schijnbaar tref ik steeds vriendjes die geen gedachten hebben?!

Na een goed gesprek, na een ruzie, na een vrijpartij. Ik wil wel eens weten wat hij denkt in de stiltes die dan wel eens vallen. De stiltes waarin ik mijn gedachten laat gaan over vanalles en nog wat. Maar meestal denkt hij aan niets.

Ben ik één van de weinige mensen die eigenlijk nooit gedachtenloos is? Of is het typisch mannelijk?

Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:15

Ik zelf zit altijd vol met gedachtes, soms zo erg dat ik met mezelf in de knoop kom Haha!
Ik weet niet of het typisch iets is voor mannen, mijn vriend is iig niet gedachtenloos

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:18

Ik heb 't ook wel eens gehad hoor... (of ze willen het gewoon niet zeggen natuurlijk Schijnheilig )
Wat ik ook verschrikkelijk vind is als ze compleet ergens anders aan denken... Scheve mond

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:18

Ik denk ook niet altijd ergens aan hoor, vaak ben ik gewoon wat aan het ronddromen over niets Lachen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:21

heb ik ook erg vaak, gedachtes die de moeite niet waard zijn en als er naar gevraagd word ben ik alweer kwijt wat het was.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:21

Het is niet omdat hij zegt 'aan niets' dat hij ook nergens aan denkt...
Ik heb het ook vaak, als ze me vragen waar ik aan aan het denken ben, dat ik zeg 'niets speciaals' omdat m'n gedachten een beetje ronddwalen...

Negen kansen op tien dat hij zegt dat hij nergens aan denkt omdat hij het niet vermeldenswaardig genoeg vindt...

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:45

Ik denk altijd, echt heel erg veel. Mijn vriend zegt vaker dat ik stil ben, maar in mijn hoofd is het dan echt ontzettend druk hoor, ik ben gewoon een denker. Mijn vriend is ook wel een denk-typje, maar er komt vaak voor dat we tegen elkaar aan liggen op de bank en het even stil is, en als ik dan vraag: Wat denk je aan, dat je de reactie krijg: Nergens... Of voetbal Rolleyes haha.

Maar als we goed gepraat hebben en er vallen stiltes en ik zou het dan vragen, dan zit hij meestal wel een stuk dieper over het onderwerp na te denken wat we net besproken hebben ofzo. Ik denk dat het verschilt per jongen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:47

'waar denk je aan'
'nergens aan'
'dan ben je dood' Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:51

De meeste mannen hebben vaak even een leegte in hun hoofd hoor, kan een uurtje duren of de hele dag. Maar zodra ze zeggen dat ze aan "niets" denken, dan moet je een passende vertaling voor dat niets gaan zoeken, als in "welke babe?".

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:53

Ik ben ook een echte denker. Het kan soms uren malen in mijn hoofd, zeker als er iets vervelends is gebeurd. Het valt mij op dat mijn mannetje dat soort dingen sneller vergeet, of gewoon de 'moeite' niet neemt om er over na te blijven denken. T lijkt mij wel eens dat de meeste mannen dingen (emoties) sneller verwerken dan vrouwen...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:56

Volgens mij denk je ALTIJD ergens aan.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:04

Ik denk ook wel eens niet bewust ergens aan hoor. Mn vriendje ook trouwens... Maakt me niets. Ik ben er alleen wel achter dat je het niet te vaak moet vragen... als je elke keer in een stilte vraagt waar hij aan denkt, wordt hij je helemaal zat en zegt niets meer (is mijn ervaring). Ik vraag het alleen als hij stil is op een zeg maar onlogisch moment en meestal zit hij dan ook ergens mee Lachen

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:09

Jellie schreef:
Ik ben ook een echte denker. Het kan soms uren malen in mijn hoofd, zeker als er iets vervelends is gebeurd. Het valt mij op dat mijn mannetje dat soort dingen sneller vergeet, of gewoon de 'moeite' niet neemt om er over na te blijven denken. T lijkt mij wel eens dat de meeste mannen dingen (emoties) sneller verwerken dan vrouwen...


Ik deel deze mening,mannen leggen problemen makkelijker naast zich neer dan vrouwen [in ieder geval dan dit vrouwtje persoonlijk Haha! ]
Als er iets vervelends is gebeurd kan dat dagen en zelfs nachten [zo gauw ik wakker word]door mijn hoofd spoken.
Maar eigenlijk denk ik altijd wel iets,soms word ik er ook echt moe van!
Dan moet ik me eigen echt toespreken:Nu even niet!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:11

Niet iedereen is een denker je hebt mensen die alleen van het visuele en auditieve uitgaan, dus wat ze horen en zien, je hebt ook mensen die innerlijk gesprekken voeren (met zichzelf dus Haha! ) Ik hoor bij de laatste...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:17

Lovely schreef:
De meeste mannen hebben vaak even een leegte in hun hoofd hoor, kan een uurtje duren of de hele dag. Maar zodra ze zeggen dat ze aan "niets" denken, dan moet je een passende vertaling voor dat niets gaan zoeken, als in "welke babe?".

Ik weet niet sinds wanneer jij van het mannelijke geslaccht bent en dit soort dingen weet Verward

Ik zie ook niet in waarom die geslachtsspecifiek moet zijn. Volgens mij lopen er sowieso veel mensen rond die niet al te diep nadenken. Onkunde of onwil, dat laat ik in het midden Knipoog

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:40

Volgens mij is het typisch vrouwelijk dat te willen weten Haha! ( waar ie aan denkt)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:43

Ellende schreef:
'waar denk je aan'
'nergens aan'
'dan ben je dood' Knipoog

Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:44

Dat denk ik ook. Wij willen volgens mij altijd weten wat de ander denkt. (zo ook ik Haha! ) Uit onzekerheid misschien? Was bij mij een aantal jaren terug wel zo.
Nu maakt het me niet meer uit wat ie denkt. Als het iets belangrijks is, meld ie het wel. Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:47

Mijn vriend zegt dan altijd: 'It's either not interesting, or something you don't want to know'
Volgens mij heeft hij wel gelijk, dat soort vragen moet je gewoon niet aan mannen stellen Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:47

Oh néé! Dat is zo'n typische vrouwen-vraag... las het laatst nog in zo'n man/vrouw-boek... volgens mij vinden mannen het gruwelijk irritant als je dat vraagt. En ik kan het weten, want ondanks het feit dat ik toch *echt* een vrouw ben, had ik ook zo'n vriendje die dat telkens vroeg, en ik vond het héél erg irritant. Natuurlijk denk ik wel ergens aan, maar a. dat gaat het niks aan en b. het is nutteloos het uit te leggen.... Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 12:56

Het is inderdaad een standaard vrouwen-vraag en een standaard mannen-antwoord (nergens aan, weet ik niet, huh?)... Het is ook niet zo dat ik continue loop te zeuren, of dat hij de zwijgzaamste persoon op de wereld is... Ik vroeg me alleen af of het een mannenkwaal is of dat ook vrouwen geen gedachten hebben... Haha!

Waarschijnlijk ligt het in mijn geval nog anders: ik ben erg gebekt (heb altjd overal een antwoord op en ben een snelle prater zeg maar). Vriendje (en ook ex-vriendjes) hebben wat meer moeite om hun gedachten onder woorden te brengen...

Ach... Blijf toch wel in love Knipoog

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:45

Ellende schreef:
'waar denk je aan'
'nergens aan'
'dan ben je dood' Knipoog



Dit klopt helemaal!
Zowel mannen als VROUWEN denken de hele dag door.
Je bent er jezelf alleen niet bewust van. Maar onbewust ben je voortdurend bezig met denken, zelfs als je praat.
Heeft dus niks met je geslacht te maken!
Sterker nog, iedere keer dat je slaapt, dan ben je aan het dromen. De ene droom is sterker dan de andere, daarom weet je het de volgende morgen. Dat is hetzelfde met je gedachten.

Probeer jezelf maar eens bewust te worden van je onderbewustzijn.
Leuke uitdaging.

Nobby

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:46

Er zijn maar weinig mensen die de gave hebben om helemaal nergens aan te kunnen denken. Deze mensen kunnen imo heel veel dingen controleren en misschien zelfs wel manipuleren.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:47

Ik ben het ook met Ellende en Nobby eens Lachen

Bij mij is het niet alleen denken, maar ook constant dagdromen Bloos

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:56

Sypheron schreef:
Er zijn maar weinig mensen die de gave hebben om helemaal nergens aan te kunnen denken. Deze mensen kunnen imo heel veel dingen controleren en misschien zelfs wel manipuleren.


Dat bedoel ik ook met het jezelf bewust worden van je onderbewustzijn.
Er zijn maar bar weinig mensen die dat kunnen.
Je hebt een enorme concentratie nodig, en als je die eenmaal hebt, dan kost het je ook nog eens veel energie.

Nobby