springen met sya 1 mtr (tinker)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

springen met sya 1 mtr (tinker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 09:31

ik was gisteren met mijn vriendje en hond nar het bos geweest, en ik had zoiets van zullen we gelijk ff naar sya gaan. Dat deden we dus, daar aangekomen ik had helemaal geen rijkleding aan maar ik wou er toch nog wel ff op. Ik erop en ik zag de cavaletties staan gemaakt door iemand bij mij op stal dus ik dacht springen!
en heel erg fout ik weet het (dus daar liever geen commentaar op) zonder cap zonder rij kleding (wel kisten dus geen probleem met mijn beugels) en ik had ook niet mijn spring zadel op. normaal heb ik dat dus echt wel... (mijn stal genoten kunnen getuigen :D )


eerste even laag beginnen natuurlijk dit is ong 60/70cm


90cm


haha deze moest ik er gewoon ff bij zetten :D


ook weer 90cm


en nu de meter


commentaar mag zeker maar liever niet op mijn kleding en cap (dat staat al uitgelegd hier boven)
liever over mijn rijkunsten (ahum :D ) en de techniek van mijn pony en hoe ik dat evt. kan verbeteren.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:34

ik vind het gewoon een geweldig gezicht! leuke tinker Lachen

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:08

Je Tinker heeft inderdaad wel spring talent. Maar ik mis dat leuke bruine zadeltje dat je van mij gekocht hebt. Bloos

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:11

De cavaletti's op elkaar...gevaarlijk...
Maar je houding is opzich wel goed, alleen je tenen en benen wat meer bijhouden Knipoog
Voor de rest ziet het er leuk uit!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:11

leuke tink
vouwt, vooral op de laatste foto, z'n benen mooi Lachen
lijkt op de laatste foto wel dat je je tenen naar buiten steekt, maar ik kan het nie zo heel goed zien.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:16

Leuke tink idd!!!
springt lekker hoor!!
Wat een fel dekje heb je zeg Knipoog Wel gaaf!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 10:17

loulou"]
leuke tink
vouwt, vooral op de laatste foto, z'n benen mooi Lachen
lijkt op de laatste foto wel dat je je tenen naar buiten steekt, maar ik kan het nie zo heel goed zien.
[/quote]

dank je wel!
en m'n tenen ja haha ik weet het... ik probeer der aan te werken!


[quote="xxappiexx"]
De cavaletti's op elkaar...gevaarlijk...
Maar je houding is opzich wel goed, alleen je tenen en benen wat meer bijhouden Knipoog
Voor de rest ziet het er leuk uit!
[/quote]

hoezo gevaarlijk? we springen eigenlijk altijd zo...
m'n benen en m'n tenen het ziet er niet uit hier he! met m'n sprinzadel is het al n stuk minder

[quote="Lientje"]
Je Tinker heeft inderdaad wel spring talent. Maar ik mis dat leuke bruine zadeltje dat je van mij gekocht hebt. Bloos
[/quote]


ja die had ik dus niet opgedaan omdat ik niet wist dat ik ging springen... maar ik heb hem nog hoor!


[quote="Marrie schreef:
Leuke tink idd!!!
springt lekker hoor!!
Wat een fel dekje heb je zeg Knipoog Wel gaaf!


dankje!
en opvallend dekje he! Haha!
Laatst bijgewerkt door Thirza op 13-04-04 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:17

supper zeg, mooie tinkie ook zeg!!
cool dekje idd ook

www.joureimage.nl mijn nieuwe bedrijf sind 1 mei Fotografie / Visagie

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:23

Thirza"]


[quote="xxappiexx schreef:
De cavaletti's op elkaar...gevaarlijk...
Maar je houding is opzich wel goed, alleen je tenen en benen wat meer bijhouden Knipoog
Voor de rest ziet het er leuk uit!


hoezo gevaarlijk? we springen eigenlijk altijd zo...
m'n benen en m'n tenen het ziet er niet uit hier he! met m'n sprinzadel is het al n stuk minder
[/quote]

Ik heb het wel eens helemaal fout zien gaan met zulke hindernissen, het paard raakt de bovenste cavaletti met z'n voorbenen dat ding valt eraf maar blijft haken achter de andere zodat er een hele gekke stappel cavaletti's onstond. paard springt er van de schrik middenin. Ziek resultaat: paard dat de komende tijd bang is voor hindernissen Rolleyes

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 10:26

xxappiexx"]
[quote="Thirza"]


[quote="xxappiexx schreef:
De cavaletti's op elkaar...gevaarlijk...
Maar je houding is opzich wel goed, alleen je tenen en benen wat meer bijhouden Knipoog
Voor de rest ziet het er leuk uit!


hoezo gevaarlijk? we springen eigenlijk altijd zo...
m'n benen en m'n tenen het ziet er niet uit hier he! met m'n sprinzadel is het al n stuk minder
[/quote]

Ik heb het wel eens helemaal fout zien gaan met zulke hindernissen, het paard raakt de bovenste cavaletti met z'n voorbenen dat ding valt eraf maar blijft haken achter de andere zodat er een hele gekke stappel cavaletti's onstond. paard springt er van de schrik middenin. Ziek resultaat: paard dat de komende tijd bang is voor hindernissen Rolleyes
[/quote]


ohw... dat is idd niet echt fijn nee... maar ze zitten niet op elkaar vast ze liggen gewoon op elkaar is het dan ook gevaarlijk?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:34

de kruizen aan de uiteinden zitten aan de balk vast (bij ons tenminste) en als zo'n cavaletti dan valt heb je kans dat hij met het kruis aan het uiteinde aan de onderliggende cavaletti blijft hangen. Maar da's maar een kleine kans hoor, meestal valt hij d'r gewoon normaal vanaf zodat ie op de grond valt.

Ik spring altijd met gewone hindernissen omdat ik kiever geen ongelukken krijg die te voorkomen waren.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:46

ik vind de fotos er erg leuk uitzien!
springen doe ik zelf niet..slechte ervaring met ander paard gehad!!
bij ons op stal hebben ze alleen altijd bescherming om,om te voorkomen dat de hoeven niet beschadigen.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 11:02

essieintown"]
ik vind de fotos er erg leuk uitzien!
springen doe ik zelf niet..slechte ervaring met ander paard gehad!!
bij ons op stal hebben ze alleen altijd bescherming om,om te voorkomen dat de hoeven niet beschadigen.
[/quote]

misschien ben ik dan nog fouter bezig maar ik doe sya nooit bescherming om... dat vind ze absoluut niet fijn, dat merk ik door haar manier van lopen (dat doet ze niet omdat ze het niet gewend is hoor ze heeft al heel vaak bescherming omgehad)
ik heb wel naar spring schoenen gekeken maar die zijn vrij lastig om te doen met haar sokken...



[quote="xxappiexx schreef:
de kruizen aan de uiteinden zitten aan de balk vast (bij ons tenminste) en als zo'n cavaletti dan valt heb je kans dat hij met het kruis aan het uiteinde aan de onderliggende cavaletti blijft hangen. Maar da's maar een kleine kans hoor, meestal valt hij d'r gewoon normaal vanaf zodat ie op de grond valt.

Ik spring altijd met gewone hindernissen omdat ik kiever geen ongelukken krijg die te voorkomen waren.


die kruizen zitten idd vast ja.
we hebben helaas geen gewone hindernissen op deze stal... ze komen er nog wel hoor! maar ik hou dit wel in mijn gedachte wat je zei...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:53

Leuke foto's Thirza!
De middelste foto's vind ik het leukst Tong uitsteken
Dat Sya goed kan springen wist ik lekker al Tong uitsteken Ik vind het er erg cool uitzien! Ik denk dat veel tinkers haar dit niet na zullen doen Tong uitsteken

xxappiexx--------> Er is en kleine kans dat die cavaletjes aan elkaar blijven steken! Ze staan heel wankel op elkaar! (is expres zo gemaakt)
Maar binnekort hebben we echte hindernissen Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 13:06

INkie schreef:
Leuke foto's Thirza!
De middelste foto's vind ik het leukst Tong uitsteken
Dat Sya goed kan springen wist ik lekker al Tong uitsteken Ik vind het er erg cool uitzien! Ik denk dat veel tinkers haar dit niet na zullen doen Tong uitsteken

xxappiexx--------> Er is en kleine kans dat die cavaletjes aan elkaar blijven steken! Ze staan heel wankel op elkaar! (is expres zo gemaakt)
Maar binnekort hebben we echte hindernissen Haha!


tuurlijk vind je die foto het leukste Haha! zo ben jij wel ja Tong uitsteken
eigenlijk moeten er ook nog eens foto's komen als jij aan het springen bent Haha!
ik weet niet of veel tinkers het haar na doen...

die cavaletti's zijn idd heel erg wankel

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:09

wauw ruig hoor !!
hij kan echt netjes springen voor een tinker ( zoals ik al vaker zei Schijnheilig )
misschien dat je wel iets meer grondlijn kunt geven bij de hogere sprongen, dan maakt hij een betere parabool Knipoog

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 13:11

crossmonster schreef:
wauw ruig hoor !!
hij kan echt netjes springen voor een tinker ( zoals ik al vaker zei Schijnheilig )
misschien dat je wel iets meer grondlijn kunt geven bij de hogere sprongen, dan maakt hij een betere parabool Knipoog


en nu in het nederlands? haha ik snap echt niet wat je nu zegt Blond

maar dankje wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:14

Goh, waarom heb je je cap niet op Tong uitsteken Knipoog Clown

grapje,

het ziet er lekker uit.
Paard springt erg netjes
En die omgevallen foto is ook grappig Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:15

hihi, blonde d00s Tong uitsteken

de grondbalk ( de balluk die op de garond licht Knipoog ) die moet je 20 a 30 cm verder van de sprong af rollen
dan word de parabool minder steil, oftwel ze maakt dan een rondere, vloeierende sprong Knipoog
nederlands genoeg zo?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:22

leuke tinker!
springt goed, maar voor zover ik heb opgezocht kunnen tinkers juist reuze goed springen....
dus waarom zouden weinig tinkers haar dit na doen?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:28

pharagirlke schreef:
leuke tinker!
springt goed, maar voor zover ik heb opgezocht kunnen tinkers juist reuze goed springen....
dus waarom zouden weinig tinkers haar dit na doen?


nee het valt tegen, tinkers zijn nu eenmaal niet de beste sportpaarden. Net als alle koudbloedpaarden als haflingers en fjorden. De luxe gebouwdere paarden kunnen vaak wat makkelijker (en hoger) springen en zijn iest beter in dressuur dan de zwaardere types.
wat niet wil zeggen dat tinkers geen sprongetje kunnen maken en geen dressuur kunnen, maar de meeste leggen het af tegen bloedpaarden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:34

pharagirlke schreef:
leuke tinker!
springt goed, maar voor zover ik heb opgezocht kunnen tinkers juist reuze goed springen....
dus waarom zouden weinig tinkers haar dit na doen?



haha als dat waar was,
dan zou dat wel wat meer kleur geven in de springsport Haha!

jihaaa jos lansink goes tinker ! OK dan!

nee maar zonder dollen, idd staan koudbloeden juist niet om hun sprintalenten bekend !
ze lopen en springen een stuk zwaarmoediger als de warmbloeden,
en zijn minder snel in de wendingen dus al met al kunnen ze het idd niet winnen van de bloedjes Knipoog

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:34

missnynke"]
[quote="pharagirlke schreef:
leuke tinker!
springt goed, maar voor zover ik heb opgezocht kunnen tinkers juist reuze goed springen....
dus waarom zouden weinig tinkers haar dit na doen?


nee het valt tegen, tinkers zijn nu eenmaal niet de beste sportpaarden. Net als alle koudbloedpaarden als haflingers en fjorden. De luxe gebouwdere paarden kunnen vaak wat makkelijker (en hoger) springen en zijn iest beter in dressuur dan de zwaardere types.
wat niet wil zeggen dat tinkers geen sprongetje kunnen maken en geen dressuur kunnen, maar de meeste leggen het af tegen bloedpaarden.
[/quote]

In principe waar, maar toch zie ik regelmatig foto's van leuk springende tinkers (op recreatie basis, dat wel, je zal uiteraard nooit een Tinker op de spelen zien Tong uitsteken) Ook mijn eigen tinker deed in de springles niet onder voor 'gewone' elegantere pony's.

Zo op bokt weet ik dat ook Mikado (van *Tequila*) super springt, Jordy (van Supertje) en ook Tiko (van mij Tong uitsteken) Kan best een leuk sprongetje maken Lachen

Dus op meer amateuristisch niveau kunnen ze redelijk meedraaien. Natuurlijk zijn het geen top springpaarden, maar ze komen naar mijn idee beter over de hindernissen dan de meeste fjorden bijv.
Laatst bijgewerkt door Tiko op 13-04-04 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:35

ik denk dat het allemaal van je eigen paard afhangt...
der zijn shires die hoger springen dan deze tinkers, en er zijn volbloeden die schrik hebben van hindernissen...dus
maar, dat is even of topic Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:36

ik heb een tinkermerrie maar die is nog maar twee.
ik heb een haflingerruin die makkelijk de meter haalt, maar mijn hafmerrie heeft weer erg moeite met springen.
Ik ben ervan overtuigd dat alle paarden met wat oefening en balans en plezier wel een leuk sprongetje kunnen maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 29 bezoekers