Alexander OX

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Alexander OX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 21:25

Hoi,

Vandaag heb ik te horen gekregen dat Igor (papieren spoorloos) waarschijnlijk Alexander OX als vader heeft.
Nu ben ik opzoek naar informatie over deze hengst, maar kan bar weinig vinden op het internet. Ik weet dat hier mensen zijn die hem wel kennen, doordat ik wat oude topics heb doorgelezen. Vandaar dat ik het even hier vraag...

Ik heb ook te horen gekregen dat je voortaan DNA kunt laten natrekken waardoor je precies weet van wie je paardje afstamt. Kan iemand mij daar meer info over geven?

Thanx...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=



griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 09:12

Oh ja, een foto zou ik ook heel fijn vinden... Bloos

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:41

Ik vind Alexander -als ik de goede voor ogen heb maar dat denk ik wel- een mooi paard. ik zal vanavond thuis eens in mijn hengstenspecial van het AVS kijken, volgens mij staat hij daar in... inclusief foto en kleine stamboomversie.

*Edit* Toen Eclipse geboren was is er wat haar afgenomen bij zowel hem als zijn moeder voor DNA onderzoek om aan te tonen dat hij idd het veulen was van Escala en Krimh. Omdat Krimh een erkende dekhengst is is het DNA van hem bij het stamboek bekend, ik neem dat dat bij Alexander ook het geval is. Je kan het AVS bellen om te vragen of je idd DNA onderzoek uit kan laten voeren op jouw paard... bij mij kostte het destijds Fl 100,- per paard... het zou me niets verbazen als dat inmiddels wat duurder is geworden... Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 21:33

Ja dat heb ik ook gehoord. Heb je me miss het nr van het AVS? Dan ga ik het daar navragen?
Alvast bedankt

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:12

Oke... hier ben ik weer... het telefoonnummer van het AVS is 030 241 0001 . Ik heb net op de AVS website gelezen dat Alexander (een vos van 1.56m, v. Procent, v.m. Mufaq <--- kwijl, mooi paard Haha! ) een definitieve 1e premie heeft. De eigenaar in 1999 (misschien nog steeds maar dat weet ik niet) staat in mijn hengstenspecial, als je wil kan ik je de gegevens per pb sturen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 09:27

Ja graag... Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:35


De hond is de betere mens

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:33

DNA testen doen ze alleen als je een vermoedelijke vader hebt. De test is dan alleen om zeker te zijn of jouw paard wel of niet van die hengst afstamt, als dat niet zo is moet je verder zoeken.
Het is niet zo dat ze dan precies weten van welke hengst jouw paard afstamt.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 13:20

Desiree: Ja dat kan ik dus niet zien, want om een of andere reden krijg ik die foto niet te zien.

Missouri: Oh, wat ik heb gehoord is dat ze dat wel na kunnen gaan... Ik ga ze maar eens bellen om zekerheid te hebben... Heb het telefoonnr inmiddels gekregen.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:01

[FA] Gilly en Brigitte Arab

Alexander was dus van GB arabians en in het topic van de link lees je dat zij gescheiden zijn... ik weet dus niet waar Alexander nu staat, maar weet wel dat het telefoonnummer en adres in mijn pb dus niet meer kloppen... helaas. Ik hoop dat Carmen van het AVS secretariaat je heeft kunnen helpen!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:47

Alexander is een paar maanden geleden als het goed is geveild omdat Giel falliet was. Maar waar hij nu is. Heb geen is idee

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:54

ALEXANDER...

Deze hengst is bij vele bekend van zowel de showring als in de sport als wel door z'n nakomelingen. Zijn vader is de hengst Aron van Procent dit is een volle broer van Palas.
Z'n moeder Musri is een dochter van Mufag uit de merrie Mariba die weer van de nederlands kampioene Lekbira afstamt.
Alexander begon z'n carriere als showpaard hij
scoorde altijd hoge punten voor type en bewegingen, hier een aantal belangrijke resultaten van z'n show carriere.... 4e pl WK Parijs.....5e pl EK Den Bosch.....Res kamp Liberty Lebach (D)....Res kamp Breukelen....4x 1e premie op de hengstenkeuring.....2e pl Kauberplatte (D) met maar liefst een 20 voor type....2e pl Langenfeld (D)....2e pl Munster (B) enz enz.
Alexander gaf deze gave ook door aan vele kinderen o.a Amalaristides Jeugdkampioen Exloo 98'...1e pl Tilburg.....1e pl NK Beesd 2000....Top 5 Kauberplatte (D)....en ook onder het zadel in de dressuur schreef deze zoon van Alexander de 1e plaats op z'n naam......Amalbotwin, Res kamp Kootwijk 99'.....Kampioen Kootwijk 2000....2e pl Tilburg 99'.....Malus Domestica, Res kamp Exloo 99'....2e pl Exloo 2000....Amalbalder, 1e pl Exloo 2000.....GB Lexus Res kamp hengstveulens Exloo 2000.....FHJ Nilesjha, Kampioen merrieveulens Kootwijk 2000....4e pl NK Beesd 2000.....Alexis, 1e pl Kootwijk....1e pl NK Den Bilt..2e pl Breukelen...en ook onder het zadel won deze merrie de L dressuur op de tersk sale 2000.
Azaz, 4e pl Exloo 96'.. ook won deze ruin verschillende dressuur wedstrijden in de klasse B tussen de paarden.

Alexander is zelf ook zeer goed in de sport o.a won hij verschillende bestgaand rijpaard hengsten rubrieken... Nederhort den Berg NK 98'....Tilburg 98' + 2000....
Alexander is M dressuur en zal deze zomer in de klasse Z starten, op dit moment start hij Z springen bij de paarden dit onder Alice Naber-Lozeman. Deze combinatie schreef in de klasse L en M springen een aantal titels op hun naam. Ook deed Alexander mee aan de Arabissimo 2000 hier werd hij 3e overall onder Linda Veer deze combinatie won het onderdeel cross. Dit jaar zal Alexander onder Alice Naber Lozeman uitkomen op het hoogste niveau bij de Arabissimo.
Wij hopen dat Alexander eind deze zomer zijn prestatie predikaten Dressuuur en Springen in ontvangst kan nemen en dat op 14 jarige leeftijd.
Alexander is ook zeer bekend in de halfbloed fokkerij verscheinende nakomelingen kregen een premie op de NRPS keuringen.
Alexander is klinisch en rontgenologisch goedgekeurd en is SCID vrij en heeft een zeer goed sperma rapport.
Voor info kunt u bellen of mailen met Gilly & Brigitte Arabian Training Stables 033-2458796 of info@gbarabians.nl
Kijk voor foto's van Alexander en nakomelingen op www.gbarabians.nl

Dit is een aantal jaar geleden door brigitte of giel geschreven. Dus het is niet helemaal actueel

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 21:26

Bedankt voor deze informatie... Helaas doet de site het niet meer, dus het emailadres zal het ook wel niet meer doen ben ik bang.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

marjannh
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:45

Myn pony is van Alexander Ox.
Hy heeft jaren met hem op de manege in Exloo gestaan.
Sander Naber sprong er nog een tyd mee,
ook shows, door vuur, over paraplu's alles.
Alexanders geniet nu van zn oude dag,
maakt soms nog wat bosritjes enzo,
Verder is hy helemaal met pensioen!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Alexander OX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:50

Slotje. Topic is 5 jaar oud.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers