Landing buitenaards wezen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Landing buitenaards wezen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 00:06

Nou, vandaag was ik dus net op tijd met de paarden binnen zetten.
Ik weet zeker dat ze een rolberoerte of een hartverzakking hadden gekregen bij het aanschouwen van een groot geel ding met een gigantische zonnebril op en wat tot overmaat van ramp ook nog eens een sissend en zuchtend geluid maakte! Een LUCHTBALLON!!! Haha!

Nou zijn de paarden wel wat gewend, maar als ze zo'n ding in de verte zien dan zijn ze al over de rooie, laat staan dat ze in het weiland hadden gelopen toen dat ding met grote "ogen" nog even iets meer de kant van hun weide opstuiterde!

Ik vraag me af of zulke mensen weleens rekening houden met dieren die er toevallig in de directe omgeving lopen. Blij dat ik er op tijd bij was.
Moet er niet aan denken dat ze over de rooie op de loop gaan terwijl je er niet bent! Die mensen pakken zo'n ding in en vertrekken, terwijl jij je later zou afvragen wat er met je paard is gebeurd... Verward


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:10

ohw bah idd die domme mensen snappen nog steeds niet dat paarden er helemaal van over de zeik raken en zichzelf lelijk of zelfs dodelijk kunnen bezeren Boos!:(:(:(:(
trauma's houden de paarden eraan over
en ook koeien reageren er slecht op
okay ik kan begrijpen dat ze niet kunnen sturen welke kant ze opvliegen , maar ik vind wel dat de 'ophaalwagen' die de ballon volgt ( alleen dan op de weg ) een geschikt weiland moet zoeken ZONDER paarden of ander vee!!!!!
geen leeg weiland? dan maar verder vliegen hoor!
hadden ze maar een andere hobby moeten nemen Haha!

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:10

Zullen ze er echt zo bang van zijn? Mijn paarden vreten altijd rustig door terwijl een luchtballon over vliegt...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:13

als zo'n wreed ding land, dan zien ze pas hoe groot ie daadwerkelijk is, en dat hetelucht kanon maakt van dichtbij ook vreselijk veel meer herrie Knipoog

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 00:19

Afbeelding

Dat is 'm dus...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:22

je had er stiekum een gaatje in kunnen prikken Tong uitsteken

wij zijn er goed op voorbereid, wij planten paardenbloemen in de wei, en als je dus in de lucht bent, dan lezen die bloemen :

NIET IN DEZE WEI LANDEN !


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:31

Valt wel mee toch ? Lachen Er komen hier in de zomer enorm veel balonnen overvaren. Doorgaans geeft dat geen problemen bij de pony's. Wel eens wat nerveus bij laagvliegen en een plots sissende brander maar dat is het dan ook wel. Ze landen ook wel eens in de buurt, zelfs een keer meegemaakt vlak naast de wei. Geen problemen gehad; bovendien doen ze dat niet zo snel als het anders kan want die mensen houden normaal gesproken wel degelijk rekening met vee in de wei en doen hun uiterste best om wat dat aan gaat overlast te vermijden. Als het goed is tenminste Lachen want ook in die wereld zullen er wel onbenullen rondlopen Haha! maar dat is in het algemeen niet mijn ervaring.

Ik heb zelf ooit ook eens een balonvaart gedaan en heb gemerkt dat die mensen net zo serieus met hun hobby/werk bezig zijn als wij paardenmensen en wel degelijk zoveel mogelijk rekening houden met de eventuele overlast die ze kunnen veroorzaken.

Een opmerking als "hadden ze maar een andere hobby moeten nemen" vind ik dan ook wel heel erg ongepast.
Kan met het zelfde recht omgedraaid worden. Ieder zijn hobby... leven en laten leven, en rekening houden met elkaar voor zover dat kan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:35

Bij ons land er ook gemiddeld 1 ballon in het jaar en tot nog toe was ik er altijd bij,
de paarden raken stuk voor stuk allemaal opgewonden en gaan wel lopen. Echt ongecontroleerd rennen hebben ze nog nooit gedaan tot nog toe, terwijl wij er echt wel een paar zeikerds tussen hebben zitten.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:02

Bovendien is een luchtballon-piloot VERPLICHT te melden waar hij landt en welke schade dit eventueel heeft gegeven. Piloten zijn ook verzekerd voor deze schade.
Bovendien zijn ze ook verplicht om een speciale vee-brander te gebruiken als ze laag over weilanden vliegen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:19

Bij ons komen ze ook regelmatig over, ze stijgen vaak op midden in de woonwijk een klein stukje van stal gelegen. Ze zijn nog nooit bij ons geland Haha! Dan zouden ze niet echt ver gekomen zijn.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:30

vee-brander??
wat moet ik mij daarbij voorstellen Verward

- Offline -

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:32

Is onlangs bij een kennis ook gebeurd, waarna 2 paarden in de sloot beland zijn. En een trammelant om de schade vergoed te krijgen!!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:42

Ze zijn hier ook geland, niet in onze wei, maar in die van de buren.
Toen stond ukkie er nog, samen met sabine, en ja die beesten waren helemaal over de zeik natuurlijk. Dus ukkie was over het hek gesprongen, met als gevolg dat sabine helemaal flipte...

Ik ukkie gaan vangen (mn broertje kwam binnengerend met de mededeling dat ukkie over straat liep) en die verdomde rotzakken hebben niet eens sorry gezegt! ook niet tegen ukkie's eigenaar die natuurlijk nog veel kwaaier was toen ze dat hoorde.
En ik begrijp niet waarom, waarom in die wei landen terwijl er aan 2 kanten van die wei veeeeeel grotere stukken land liggen zonder zelfs ook maar gras erop (boer liet het een jaar rusten) dus waarom dan ukkie's wei...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:46

xtostarlight schreef:
.....En ik begrijp niet waarom, waarom in die wei landen terwijl er aan 2 kanten van die wei veeeeeel grotere stukken land liggen zonder zelfs ook maar gras erop (boer liet het een jaar rusten) dus waarom dan ukkie's wei...


Dat is waarschijnlijk ook wel de bedoeling geweest, maar helaas hebben ze dat soms niet precies in de hand en dan is het "nood breekt wet" Lachen

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 16:00

Ik ben er zeker van dat ze door de draden waren gegaan als ze die grote gele kop met zwarte ogen naast hun wei hadden gezien! Ze raken al over hun toeren als er in de verte 1 passeert. Even daarvoor liepen ze nog voor de struiken waar de ballon naast landde.
Tja, het ene paard kijkt er nu eenmaal wel van op en de andere niet! De paarden van de buren doen er ook niet moeilijk over... Cool

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:35

er is bij ons ook eens een luchtballon geland, nouja, neergestort zal maar zeggen... het was nog niet eens op 75 meter afstand, en mijn pony stond nog buiten, ze ging volledig door het lint! gelukkig haalde ze het niet in haar hoofd om over de bedrading te springen, maar ze bleef maar rennen en hard hinniken. de ballon landde om een uur of zeven, en 's avonds om een uur of tien lukte het me pas haar binnen te brengen. er kwam iemand van de crew kijken, en die zei dat 'ze zich niet zo aan moest stellen'...
ja, kom op! t komt nou niet elke dag voor dat er zo'n groot ding land, en dan ook nog eens zo dichtbij! terwijl ze genoeg gelegenheid hadden ergens anders te landen, aangezien er een stuk of drie grote weilanden en zelfs een speciaal ballonveld in de buurt is...

antics

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:46

Oplossing die enkele boeren in het waasland (regio Sint Niklaas- Beveren, België) enkele jaren terug hebben gehanteerd nadat enkele ballongekken die regio hadden ontdekt en door te laag te vliegen enkele koeien in de sloot hadden gejaagd (beesten waren verdronken): gewoon als ze willen landen in weiden met dieren erin, erop schieten met het jachtgeweer. Is lang in het nieuws geweest en de ballonvaarders meden die streek als de pest.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 17:04

Hé, mag dat op eigen erf? Tong uitsteken
Ik denk dat ik die paardebloemen maar ga proberen volgend jaar! Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, maitestar23, Renkle, vikawiek en 110 bezoekers