Wie rijden met het Duitse systeem?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Wie rijden met het Duitse systeem?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 11:15

Ik ben benieuwd wie ook met het Duitse stysteem rijden/lessen. Ik weet niet goed waar ik het neer moet zetten, aangezien dit een rijtechnisch forumpje is, zet ik het hier maar neer!

In de vakantie ga ik naar een nieuwe instructrice, die via Coby van Balen en Johan Hinneman, lest met het Duitse systeem. Dus eerst de gewenningsfase --> belangrijk dus de takt en ontspanning (Lossgelassenheid).

Wie weet nog site's waar ik meer hierover kan vinden? Ik reed altijd in een los systeem zonder echte punten voor houvast. Omdat ik een drifkikkertje rijd stap ik meer over naar de ontspanning en zo ben ik dus in dat systeem gerold!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:25

Heej ik denk dat heel veel mensen rijden via het Duitse systeem. Aan je onderschrift te zien ben je al bekend met 'de eenvoud van dressuur' het boek van Coby en Johan. Nou dat is eigenlijk de beste verwijzing die ik je kan geven.
Verder is het steeds terug naar de basis, takt en ontspanning en het laten uitkauwen van het bit, voorwaarts neerwaarts...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:58

ja ik rijd ook vooral via dat systeem, maar dat wist je al.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:05

Ik rij ook met dit systeem, hoewel ik op bepaalde punten toch afwijk. een schitterend voorbeeld van de Duitse stijl in de springsport vind ik Wim schroder, als je een keer de kans krijgt, goed kijken hoe hij een paard een parcour door laat gaan; heel veel op vermogen, strak maar ontspannen werken, veel achterhand gebruik.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:29

He ik heb er een dik boek over, over dat systeem. Ik ga hier niet vertellen over wat er allemaal in staat enzo, maar als je er eventueel vragen over hebt stuur dan maar een PB

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:51

Ik ben vorig jaar zomer 'overgestapt' op het Duitse systeem omdat ik bij Marlies van Baalen ben gaan trainen.
Het was voor mij erg wennen en als ik alleen was, schakelde ik al snel terug naar mijn oude systeem.
Wat voor mij erg wennen was was dat ik de neus voor de loodlijn moest houden tijdens het losrijden. Ik was het hele ronde gewend.
Wel merk ik dat als Nistria een beetje drammerig is, dat ik moet terug schakelen naar het rondere.
Thuis ligt het dus meer aan Nistria hoe ik train.