homeopatrische DA's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

homeopatrische DA's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 21:26

heey

geloven jullie in van die 'homeopatische dierenartsen'? Ik neem als voorbeeld:

reikitherapeuten
Accenpunturisten
auralezers
enz.

(sorry voor de spellingsfouten)

Geloven jullie daar in?

      If I had a heart I could love you, if I had a voice I would sing
      after the night when I wake up, I'll see what tomorrow brings


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:45

als er wat met mijn paard zou zijn,zou ik als eerste toch altijd mijn da laten komen.
zou er iets zijn waarvan hij het echt niet meer weet,dan pas zou ik erover gaan nadeken om zoiets te laten komen wat jij hierboven opnoemde.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:19

Ik heb een DA die zowel klassiek als alternatief (denk dan aan accupunctuur) behandeld, naargelang het probleem. Ik vertrouw hem helemaal Lachen Het klinkt logisch wat hij zegt, en het belangrijkste is: het helpt!

Terwijl ik bij menselijke geneeskunde homeopathie de grootste onzin vind Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:49

Iemand die zichzelf arts noemt, maar geen (dier)geneeskunde heeft gestudeerd, vind ik bij voorbaat al verdacht...
Een echte dierenarts die zoiets er bij doet is wat mij betreft welkom, maar wel NA de reguliere behandeling. De rest hoef ik er niet bij, ook met het oog op eventueel mogen spuiten.

Nulla tenaci invia est via

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:35

Homeopathie kan soms heel goed uitpakken,een andere keer helpt niets...Ikzelf laat altijd een 'normale' da komen (mocht dat nodig zijn) daarnaast eventueel nog een homeopatische.Mocht ik denken dat dat kan helpen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:43

een advies van een arts(deze arts is zowel regulier als homeopathisch arts)
bij acute dingen altijd eerst een gewone arts
bij chronisch en langdurige is alternatief altijd welkom (mits je dus een goede alternatieve hebt)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:06

bij ons is er zo'n 1 geweest, omdat een paard em er is gemeen afgegoid had en precies er zelf van onder de indruk was! dus viavia zo ieman dbij ons gehad die heeft zo met een stokje haar 'golven' gemeten, en zo met zo buisjes met geuren in bv. pijn of zo dan zegt ie dat ze een kaakontsteking had en 3weken niet mocht rijden. ok na d e3weken weer terug ze deed weer nomaal. nu 6 maanden later heeft ze me er weer zo afgebokt! ze moet om de tij dis al aar energie eruit denk ik, want de dag erachter deed ze weer normaal

F

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:08

en idd, iemand is alleen een arts als hij dat ook is (dus de bijbehorende diploma's)
anders is het een ???? therapeut, genezer of weet ik het hoe je het noemt
en homeopathie is iets anders als reiki , acupunctuur en fythotherapie etc

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:12

Ik zou sowieso niemand aan mijn paard laten zitten die (ook) geen klassiek geschoolde DA is. Homeopatisch is iets anders dan reiki e.d. maar je bedoelt ws natuurgenezers ?

Persoonlijk heb ik daar weinig vertrouwen in, behalve misschien acupunctuur. De keren dat ik uit wanhoop (voor 2 van mijn katten) een homeopaat ingeschakeld heb heeft het me alleen maar veel geld gekost.

Toevallig was er vorige week (ik dacht ned. 1 Netwerk) een uitgebreide discussie over homeopathie. De documentaire beschreef het process van het maken van H. geneesmiddelen, de theorie erachter is de stof zoeken wat eigenlijk de "kwaal"is, bv pollen allergie, dan neem je het sap van die pollen en blijf je het verdunnen met water. Het wordt zo vaak verdund dat je het kunt vergelijken met een druppel pollensap in de atlantische oceaan....verondersteld werd dat water (waarmee het dus verdund wordt) een "geheugen"heeft.... dit is door een franse wetenschapper in Science gepubliceerd, toen ze de proef herhaalden, bleek het geen steek te houden. Vervolgens heeft een bepaald persoon een miljoen dollar als beloning in het vooruitzicht gesteld (via het blad "Nature" een van de meest toonaangevende wetenschappelijke bladen) tot nu toe hebben diverse onderzoeksinstituten het geprobeerd, maar niemand heeft wetenschapplelijk aan kunnen tonen dat homeopathie werkt. Aangenomen wordt dat het werkt via het "placebo" effect, dwz, je krijgt een medicijn, je hebt daar vertrouwen in, door deze positieve instelling verbetert je "kwaal


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:20

meeste homeopathische middelen bevatten geen verdunning op water maar op alcohol
maar idd een hele grote verdunning
ik weet zelf niet echt wat ik ervan moet denken
weet wel dat verschillende H smeersel wel werken zoals spitoflor etc

tja acupunctuur, daar heb ik geen ervaring mee
fythotherapie wel , werkt vaak ook wel (kruiden/planten geneeskunde)

reiki ook geen ervaring mee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:24

ik loop stage op een bedrijf waar opleidingen geven in natuurlijk diergeneeskunde dus allemaal met kruiden e.d hier geloof ik wel degelijk in..

Maar dat andere, ik weet niet wat ik ervan moet denken..

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:31

Ik heb een heel boek over alternatieve geneeswijze voor paarden, en er staan ook voorbeelden bij waar je echt supergrote ogen van krijgt! ik geloof er zelf wel in...

      If I had a heart I could love you, if I had a voice I would sing
      after the night when I wake up, I'll see what tomorrow brings

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:36

Dierenartsen kun je het niet noemen vind ik.
Als er iets is met mn pony haal ik er een dierenarts bij. Je hebt DA's die aanraden aan accupunctuur e.d te doen, dan zou ik dat opvolgen mocht dat ten goede van mijn paard gaan.
Met Reiki heb ik goede ervaring, meer als 'bij-ding' dan als geneeswijze.
Ik kan dat niet een geneeswijze noemen maar wel een versterking.
Eerst altijd DA erbij halen en dan verder kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:00



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Bloemetje75, c_alsemgeest, desi92, Hawkeye, jitskenienke, joyce83, MallyBelly, MariekeR, Mira283, nikkipeeters, Pellelilly, Pova, Tieme, Vagabondo, W1ckedWitch en 139 bezoekers