knarsetandend karakterpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

knarsetandend karakterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 16:36

Ik heb een jonge die sinds dec onder het zadel is, nergens bang voor is, altijd werklustig begint. maar als het hem weer genoeg is geweest na 15min, begint hij te draken en te knarsentanden!! Ik weet wel dat het bozigheid is en een tikkeltje stress maar wat kan je er tegen doen?
Please reacties als, van de stress af zien te komen en het werk is te moeilijk, zou ik graag niet willen horen, want dat is het niet. Het paard heeft nergens pijn heeft gewoon een erg sterk karakter dat zijn eigen zinnetje wil behouden,,, eu misschien een aardje naar zijn baasje

You hear what you wanna hear, just say what you wanna say...


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:48

Ik heb twee paarden gereden die dit ook deden.
De een was een jong paard, waarbij het eigenlijk vanzelf over gegaan is. De ander was een 13-jarige pony, en die bleef het doen..... van mijn instructrice moest ik destijds even wat extra been geven als ie er weer mee begon. Maar dit was geen succes Zeep op het bit schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd.

Ik heb dus helaas niet de tip voor je.....
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:18

Ik ken er ook een die dit doet, ook een echt karakterpaard en zodra die iets meer aan het werk wordt gezet begint ie! Heel irritant, maar zou niet weten wat je er aan kan doen! Ja ze beweren dat zand en zeep helpen, maar daar begin je toch niet aan??

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:37

Mijn paard deed het ook, door mijn hand meer te ontspannen is het overgegaan. Een milimetertje, meer niet, maar het was genoeg.


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:10

mijn paard doet het wel eens als ze geen zin heeft om na te geven, maar het wel doet... dus als ze wel aan de teugel loopt, maar mij wil laten merken dat ze daar eigenlijk geen zin in heeft. Bij haar werkt het dan om flink te drijven en vooral niet vast houden in je handen. Dan komt ze erdoorheen en loopt ze weer super ontspannen. Zijn uiteindelijk meestal mijn fijnste rij-uurtjes.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:12

Mijn paard krarsetand ook. Ik ben er alleen nog steeds niet achter wanneer en waarom. Hij doet het ook als hij stilstaat en als hij een lange teugel krijgt. Maar het kan ook maar zo zijn dat hij het dagen achter elkaar niet doet. Ik negeer het altijd en ga gewoon lekker aan het werk.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:52

Morrie knarsetand ook, altijd op de terugweg, op hetzelfde punt begint ie ermee (ik rijd alleen maar buiten).
Hij heeft het niet altijd gedaan, pas een paar maanden, maar hij is erg inventief met dit soort dingen, dus misschien houdt ie er vanzelf wel weer mee op.

Ik ben wel benieuwd of iemand de oplossing heeft!

Ik rijd altijd met lange teugel en stress heeft ie bepaald niet en knellend zadel ook niet (hij doet het ook zonder zadel en aan de fiets), dus die oorzaken kan ik uitsluiten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers