Tips om geld te verdienen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Tips om geld te verdienen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 17:19

Verward Hoi,uh ik ben net een jaar aan het sparen (voor een paard natuurlijk) en binnenkort ga ik een krantenwijkje zoeken,maar ik wou vragen of iemand nog een tip heeft om mij te helpen om geld te verdienen?!
Please als je iets weet zeg het effen!!!
Liefs Elfje

[edit:Chica]titel aangepast[/edit]

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:24

Misschien krijg je wat meer tips binnen als je de titel even veranderd?

En ik denk niet dat je zoveel geld bij elkaar kunt sparen/verdienen om een eigen paard te kopen! Ga naar iemand in de buurt ofzo, heb ik ook gedaan. Ik rijd nu paarden voor anderen en dat is voor mij veel beter. Ook omdat mijn ouders me niet met paarden kunnen helpen! Zij vinden het wel leuk maar verder niets! Je kunt beter even in de buurt kijken, een eigen paard is ook niet altijd alles!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:27

ik zie in je profiel dat je 12 bent, en ik denk niet dat het op die leeftijd mogelijk is genoeg geld te verdienen voor een eigen paard, zonder sponsoring van je ouders.
maar voor ideeen naast een krantenwijk, je kan bijvoorbeeld aan je ouders/buren/familie/vrienden vragen of je klusjes voor hen kunt doen, bijv auto's wassen, ramen lappen, hond uitlaten en nog veel meer Lachen

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:32

En wat als je genoeg geld hebt voor een paard?
Hoe wil je de spullen, het voer, de stalling, dierenarts, hoefsmid, ... betalen?
Dat haal je niet met een krantenwijkje!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:33

Yessy schreef:
ik zie in je profiel dat je 12 bent, en ik denk niet dat het op die leeftijd mogelijk is genoeg geld te verdienen voor een eigen paard, zonder sponsoring van je ouders.
maar voor ideeen naast een krantenwijk, je kan bijvoorbeeld aan je ouders/buren/familie/vrienden vragen of je klusjes voor hen kunt doen, bijv auto's wassen, ramen lappen, hond uitlaten en nog veel meer Lachen

Dat zijn idd de baantjes die je kan gaan doen voor geld
Dit is niet onaardig bedoeld maar als je dan eenmaal het geld heb om een paard te kopen wat ga je dan doen. Dan is je spaargeld op en waar ga je dan zijn voer, stalling enz enz van betalen?
Een paard kopen is niet moeilijk maar er komt veel meer bij kijken als alleen de aankoop

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:35

_Nadine_ schreef:
En wat als je genoeg geld hebt voor een paard?
Hoe wil je de spullen, het voer, de stalling, dierenarts, hoefsmid, ... betalen?
Dat haal je niet met een krantenwijkje!


Mee eens, zonder hulp van je ouders, financieel gezien maar ook in de hulp bij de verzorging enz. van je paard, red je het nooit helaas..

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:19

ja ik vrees hetzelfde als hierboven...ik droomde (nu nog Schijnheilig ) ook altijd van een eigen paard kopen, en spaarde hard. nu heb ik dat opgegeven en rij bij de manege en op verzorgponies, een eigen paard stel ik uit tot ik een goede baan e.d. heb! dus heb geduld en zoek een leuke verzorgpony, en koop later een paard! heb geduld, dat paard komt er wel later Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:20

Ben het met de rest eens, helaas..

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 11:45

Ja, dat is wel waar,maar uh,mijn ouders hebben gezegd dat als ik het geld voor een paard bij elkaar heb en een krantenwijkje ofzo. kan krijgen dat zij dan wel ongeveer de rest betalen (met het geld van mijn krantenwijkje er natuurlijk bij).
Liefs Elfje

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:48

Met 12 jarige leeftijd kan je bijna niets... behalve een krantenwijkje, maar dan ook op je ouders naam schrijven want je meot er geloof ik 13 voor zijn.. zo was ik ook begonnen...

En een apard red je echt niet van een wijkje hoor

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:33

Op die leeftijd kan je beter opzoek gaan naar een verzorgpaardje denk dat dat veel beter uitkomt.

Er zijn natuurlijk wel kinderen die op die leeftijd al een pony hebben maar dat betalen hun ouders, ik bedoel een kind van 12 red het niet hoor met een krantenwijkje.


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:51

En een verzorgpony hoef je niet perse iedere dag heen. Een eigen pony heeft elke dag jouw verzorging nodig en je kan niet zomaar zeggen: Vandaag heb ik geen zin hoor, ik doe het morgen wel.
En wie weet stop je met je 16e wel met paarden (oke iedereen van die leeftijd zegt: Nee ik stop nooit met paardrijden) maar dan komt het uitgaan en de jongens in je leven en dan is er vaak geen plek meer voor een paard. En wat gebeurt er dan met het paardje Verward

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:54

Wat idd de rest al zegt, ga op zoek naar een vz-paard.

Je kan het beste nu gewoon een krantenwijkje nemen, over een paar jaar een weekendbaantje zoeken. Ondertussen sparen, maar martel jezelf niet. Zet iedere maand een vast bedrag op je spraarrekening en houd een deel voor eigen besteding over. Dat maakt het allemaal makkelijker.

Als je eenmaal een leuk bedrag hebt zorg dan eerst dat je een aardig vast inkomen per maand hebt, dan sta je nooit voor verassingen....

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:59

Ik sluit me bij bovenstaande ideeen aan maar als je toch nog verder wilt proberen dan zou je eens kunnen kijken wat alles kost. Dan kan jij je ouders, in het geval ze je financieel willen helpen, ook vertellen hoe duur een eigen paard worden gaat. Denk aan:
-stalling >150 euro
-hoefsmid 35
-wormenkuur 7,50
-dierenarts
-lessen
-tuig nieuw en vervanging
-rijkleding
-evt ook wedstrijden en alles wat er bij komt kijken. Best duur dus al met al.

En dit is nog maar een idee. Als je een pensionstal/manege vinden kan waar je paard voor 150 euro per maand staan kan ben je al erg goedkoop uit. Je kan dus al gauw rekenen op minstens 200 euro per maand.
Maar sparen kan geen kwaad. Stel dat je het geld op je 16e bij elkaar hebt dan kan je dan met bijbaantjes ook beter het onderhoud betalen. Maar ga eerst maar op zoek naar een verzorgpaard, dat is net zo leuk (of misschien nog wel leuker) dan een eigen en wel zo goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:28

Haha, tis een leuke droom, maar zonder heeeeeeele lieve ouders kom je er niet (ben blij dat ik ze heb Lovers Bloos , haha)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:29

bij ons zijn we gemiddeld 400 a 450 euro in de maand kwijt, alles inc.
dat red je echt niet van je krantenwijkje(s) Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:49

Yessy schreef:
bij ons zijn we gemiddeld 400 a 450 euro in de maand kwijt, alles inc.
dat red je echt niet van je krantenwijkje(s) Knipoog

jewel hoor als je je hele dag kwijt wild zijn aan 1500a2000 folder ongeveer Knipoog

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:51

Als je een eigen paard wilt bekostigen, zal je denk ik minstens 15 of 16 moeten zijn. Dan kan je in ieder geval een weekend baantje nemen.
Zwart schoonmaken kan al op jongere leeftijd, maar of 12 jarigen hier ook voor in aanmerking komen.... weet ik niet. Het ligt er ook een beetje aan hoe oud je overkomt. Succes in ieder geval en zoek anders een leuk verzorgpaard en spaar een aantal jaartjes en wacht totdat je echt geld kan verdienen

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:33

Je bent nog te jong om te gaan werken dus misschien kan je verzorgpaarden zoeken. Een paard is zowieso iets duurs. Dat redt je echt niet van je krantenwijk, denk aan stalling, voer, stro, zadel en dekens. Dierenarts en hoefsmid....

Let love shine so bright

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:40

idd, je bent gewoon nog te jong om een paardje te kopen zonder de steun van je ouders.
een verzorgpaard lijkt me ook wel een goed idee, ben ook zo begonnen, en heb nu al sponsorpaarden.
en kijk nu uit om een paardje te kopen samen met de hulp van mn ouders.
maar als je jong bent weet je nog niet echt wat je rijstijl gaat zijn, je kan mss later kiezen voor western en dan heb je daar je eigen springpaard staan.
dus je kan het beste nog wachten om een paard te kopen, tenzij je hulp van buitenaf krijgt natuurlijk Haha!

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:38

misschien kun je heel veel zeuren bij je ouders en laten zien dat je het echt volhoudt het rijden, zo is het bij mij ook gelukt

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:17

Serieus, met n krantenwijk kom je max aan de 150 euro in de maand. Nou een leuk beestje kost toch wel 2500 euro, dus dan 17 maanden verder kan j miss een leuk paardje kopen. Dan nog alle troep er omheen, tel daar nog maar een paar duizend euro bovenop. Zeg zon 3 jaar in de toekomst kan jij n paard kopen met spullen. Maar dan moet je hem nog onderhouden. En dan zeg j dat je ouders de rest bij leggen, maar jij loopt wel elke dag je krantenwijkje, of n paar dagen waardoor je minder tijd hebt voor je paard. En dan zit je ook nog op school, wat nog wel ff gaat duren aangezien je 12 bent, en dat kost ook een hoop tijd.
Gem ben je zon 450 euro in de maand kwijt, leggen jou ouders 300 euro bij?

Ga op zoek naar n leuke verzorgpony, of wees blij met je lessen. Miss denk je er over n jaar wel anders over.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:38

Bij veel stallen betaal je al rond de €300.- per maand aan stalling alleen, dan komt daar nog eens een heleboel bij aan andere onkosten per maand, hebben je ouders er wel een idee van hoeveel dat per maand gaat kosten?

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:55

El_vis schreef:
Ja, dat is wel waar,maar uh,mijn ouders hebben gezegd dat als ik het geld voor een paard bij elkaar heb en een krantenwijkje ofzo. kan krijgen dat zij dan wel ongeveer de rest betalen (met het geld van mijn krantenwijkje er natuurlijk bij).
Liefs Elfje


Citaat:
Er zijn natuurlijk wel kinderen die op die leeftijd al een pony hebben maar dat betalen hun ouders, ik bedoel een kind van 12 red het niet hoor met een krantenwijkje.


Iemand misschien het idee dat ze inderdaad heeeele lieve ouders heeft die het gewoon wel voor haar willen en kunnen betalen, maar haar duidelijk willen maken dat je het niet zomaar krijgt, en dus zelf willen laten sparen en ervoor werken?
Dan gaat het niet om HOEVEEL geld ze precies verdient maar DAT ze geld verdient.

Sorry hoor, jullie oordelen er nu al over, terwijl ze om tips vraagt om geld te verdienen!

Enne elvis: Aangezien je officieel nog niet mag werken, zou ik klusjes gaan doen. Hang briefjes op in de supermarkt. Misschien kan je iemands gras maaien, auto wassen, hond uitlaten enz enz...
Laat zo veel mogelijk mensen weten dat je geld wilt verdienen, dat helpt altijd!
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:08

oppassen? misschien voor oudere mensen boodschappen doen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Jennifer_S en 109 bezoekers