1 balkje-alle vertrouwen weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

1 balkje-alle vertrouwen weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 09:39

Ik heb sinds 3 maanden 2 x inde maand springles. FF rekenen kom je uit op 6 springlessen Haha! . Sinds ik 3 jaar terug een ongeluk heb gehad met springen, ben ik echt bang, waardoor ik Pom heel erg tegenwerk en haar in de afgelopen jaren ook erg onzeker heb gemaakt, terwijl we vroeger 1.20 sprongen. Maar ik had van dezelfde insructrice dressuurles, dus kon het altijd eens proberen.
De eerste les was echt een drama , maar toch doorgezet en begon het steeds leuker te vinden. Bijv 5 kruisjes achter elkaar vond ik echt superleuk, en terwijl ik eigenlijk nooit hoger dan 40 cm durfde langzaam aan toegetraind dat ik laatst al over 90 cm heen ging OK dan! . En dat in 6 lesjes *LOL* .

Maargoed, had dus zaterdag weer les. Eerst ff balkjes lopen en daarna werd er een laag kruisje achtergezet. Dus wij komen aandraven, en ik denk dat Pom op het balkje afzette waardoor ze bijna viel en dus ook krabbelend over de hindernis heenging, waarna nog een keer half door der benen te zakken Bloos! . Eigenlijk gebeurde er weinig want ze stond nog wel maar alles was gewoon weg. Mede dankzij mij heeft ze elke sprong die nieuw opgezet werd geweigerd, waardoor mijn vertrouwen steeds meer achteruit ging Verdrietig . Op een gegeven moment stond de sprong op 60 en ik durfde gewoon niet . Maar ik moest gelukkig van me instructrice die heeft Pom er zo'n beetje overheen geschreeuwd. Maar daarna was ik echt klaar, was er gewoon ziek van.
Het is toch ook niet normaal dat 1 zo'n stom foutje al jou en het paard zijn vertrouwen kost. Boos! Pom sprong de laatste tijd alles wat ik wou, en nu ging ze niet eens over een laag kruisje Huilen . Gingen we net de goede kant op. Hopen dat het de volgende keer weer beter gaat, want we geven niet op. Clown

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:34

Nou veel sucses. Ik weet dat het moeilijk is om je vertrouwen te zoeken als je dat kwijt bent. Maar toch ff doorzetten!!! Lachen

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:07

Pff ja ik ken dat. Ben ook met paard en al in de hinderins terecht gekomen, en het was gelijk helemaal over!
Ik vind het heel dapper dat je toch doorzet OK dan!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:16

Knap dat je toch door wilt gaan!

Zo heel raar is het niet hoor, dat de moed je na zo'n klein iets weer even helemaal in de schoenen zakt. Om echt over angst heen te komen heb je wat meer tijd nodig dan 6 lessen. Aan de ene kant wel prettig dat dit niet in je eerste springles gebeurde, nu kun je terug kijken en weten dat het gewoon stomme pech was. Rationeel dan, emotioneel werkt het vaak wat anders.

Succes bij je volgende springles!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:19

In de loop der jaren heb ik meerdere mensen gezien die bang waren met springen en inderdaad wat jij ook al zegt die overbrengen op hun paarden.

Het allerbelanrijkste is dan gewoon vertrouwen. Vertrouwen in je paard zodat hij/zij jou kan vertrouwen.
Als ik dan hoor dat je instructrice je paardje er zo'n beetje overheen heeft geschreeuwd denk ik dat je beter van deze mevrouw alleen dressuurles moet blijven nemen.
Op deze manier komt zal het echt niet beter gaan met jou en je paardje.

Zo heeft de instructrice van mijn zus vroeger eerst ons paard gereden, die weer vertrouwen gegeven en gelijk aan mijn zus laten zien hoe goed het paard kan springen en dat ze echt niet bang hoeft te zijn.
Daarna ging mijn zus erop. Wilde ze niet hoger dan 60cm dan hoefde dit niet!
De hoogte is niet belangrijk, vertrouwen wel...

Op deze manier heb ik het vaker gezien en het werkt echt! Misschien toch beter iemand anders vinden die je kan helpen met springen?