achteruit leren lopen + leren wijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

achteruit leren lopen + leren wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 21:33

Ik heb ff wat vraagjes:

1: hoe kun je een pony het beste achteruit leren lopen, ik doe het nu aan de hand.

2: Hoe kun je een pony het beste leren wijken?(En dan enit van: neem les ofsu, maar gewoon algemeen, want wij wijken neit zoveel in de les.)

-Maaike-

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:57

wij leren het achteruit lopen altijd door een ding te zeggen aan de hand dus iedere keer achteruit en dan onder het zadel ook met je stem achteruit ..lukt het niet vraag dan of iemand met een zweepje zachte tikjes geeft tegen de benen van je paard.. en dan ook met stemhulp:achteruit.. verwacht niet dat het meteen lukt.. duurt effe... succes ermee Haha!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 23:07

Ja wat je doet aan de hand is er goed met dat achterwaards
aleen het beste is dat je zegmaar ook zecht:terug
en als die dat helemaal onder controle kan doen dan kan je dat ook op je paard gaan proberen met dat zelfde comando en dan de goede hulpen en steeds wat mee bij gebruiken en als je het goed doet werkt het echt bij mij tenminste maar ja er zijn nutuulijk eigenweise paarden...

en ook wat ze hiervoor ook al zeiden met een zweepje tegen de benen aantikken en dan dat je zelf de hulpen geeft is ook een heelg goed alternatief

veel suc 6 er mee

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-01 15:21

ja ik zeg ook terug, ik tikte nu gewon emt me handen tegen dr borst dan deed ze het ook (met moeite)

smirrnof
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-12-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 15:46

Daar ben ik nu zelf ook mee bezig. Ik leer het wel veelal in de les, en ook van de eigenaar van mn paard. Bij het wiijken is het heel belangrijk om zelf recht te zitten, het gewicht het meest op bv de rechterbeugel te leggen (als je naar rechts gaat wijken), dan komt je linkerbeen er vanzelf meer tegenaan, dat been leg je iets achter de singel. Zorg dat je paard niet te veel stelling naar de andere kant heeft, houdt hem bijna recht, en probeer op te letten dat ook zijn achterhand meekomt.
Dit zijn maar enkele aanwijzingen, misschien is het wel handig voor je om als ondersteuning het boek: dressuur met Kyra te lezen. Je kunt natuurlijk niet uit een boek leren rijden, maar er staan veel goede tips in en ik heb er ook baat bij gehad. Als je het dan even niet meer weet kun je er altijd op terugvallen. Veel succes! Lachen

smirrnof
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-12-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 15:51

ps blijf wel goed voorwaarts rijden en niet te lang achter elkaar proberen want dadelijk wend je paard niet meer recht af.
Je kunt eerst een paar keer recht af wenden van voorbij bv A naar de overkant, en daarna enkele keren proberen te wijken. En uiteraard veel belonen en praten! Knipoog Dat help zeker
Groetjes