[LO] Mijn pony wil je aanvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

[LO] Mijn pony wil je aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 16:02

Heeejj

als je mijn verzorgpony gaat longeren dan loopt ze een klein stukje en dan komt ze naar je toe rennen alsof ze je wil aan vallen en als je haar dan wegstuurt weer met de zweep een beetje weg jaagt gaat ze trappen..

We hebben al geprobeert vorige keer dat eentje erop gaat zitten met de teugels dat die dan als ze naar binnen wil komen dr naar buiten stuurt en dan steeds de teugels iets losser
we hebben toen ook balkjes neer gelegt zodat ze zich daar een beetje op kon consentreren.
Dat ging opzich wel goed maar het is een beetje irritant ook voor de pony om steeds zo te moeten lopen aan de longe
ik wou even vragen of jullie pony's daar misschien ook last van hebben ?
en of je dan misschein een manier weet om dr wel goed op de volte te krijgen en niet dat ze naar binnen komt. Scheve mond
Alvast bedankt ! groetjes Chantal

p.s we longeren gewoon met een longeerlijn en hoofdstel...

Twisster Zal je nooit Vergeten! Lovers

Banjer & Bonnie 4 ever in my Heart...


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:42

Mijn verzorgpony probeert dit ook, maar ik weet dat zij het doet omdat ze het niet leuk vind. Ga dus voor jezelf na of je het longeren wel echt nodig vind, ook wanneer zij het misschien niet leuk vind.
Ook moet ze weten dat jij de baas bent en niet zij! Een pony die je 'aanvalt' waant zichzelf de baas en dit is dus helemaal verkeerd. Wandel met haar aan de hand en zorg dat ze daar gewoon mooi naast/achter je blijft en maak wendingen en draaf een keer weg. Als ze dit goed doet zal ze aan de longe ook meer respect voor je hebben denk ik.
Veel succes nog verder! OK dan!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:50

Ben het met Annetje eens.
Maar men zegt toch ook wel dat als je pony je aanvalt tijdens het longeren, dat je dan moet blijven staan en je groot moet maken? Tenminste dat meende ik altijd Clown Gelukkig heb ik een braaf beest die me niet aanvalt.. Haha!

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:54

Wat ik heb geleerd is dat je pony dan geen respect voor je heeft... Scheve mond
En wat Amethyst zegt, blijven staan en jezelf groot maken is makkelijk gezegd, maar blijf jij maar eens staan als er zo'n groot monster met de oren in z'n nek op je afkomt... Haha! Ik weet niet of dat wel zo verstandig is... Misschien moet je een volwassene er bij halen, en die 'm een keer goed op z'n donder laten geven... Maar uiteindelijk moet jij het doen!! Succes er mee. OK dan!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:00

wat ik zou doen is: goed opsluiten tusen longe en zweep
ev. n og een dressuurzwep erbij
zodra hij naar binnen neigt (!) naar buiten sturen met de longe zweep
lukt dit niet, naar binnen laten komen, en zodra hij te dicht is naar buiten slaan met de dressuurzweep
zodra hij goed loopt zwepen naar beneden
zodat hij weet, binnen=straf
buiten=rust

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:25

xtwisterx: tuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan Haha!
Maar je laat wel zien niet bang te zijn. Daar heb je dan ook al weer een stukje meer respect mee verdient. Ik zal niet zeggen alles, maar het is een begin.
Maar iemand met ervaring erbij halen lijkt me inderdaad wel een goed idee Lachen

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:48

Mijn paardje deed dit eerst ook, gevolg was dat ik hier toch wel erg onder de indruk van was. Na veel longereerlessen van mijn instructrice heb ik geleerd om net voordat punt dat ze naar binnen komt al te reageren.
Dat punt zie je aankomen, oren gaan naar binnen, oogopslag verandert. Door dan nee of iets anders te roepen, doet ze dit niet meer.
Waneer ze naar binnen komt, mep je haar weg met de zweep. Het is echt een vorm van dominantiespelletje wat in mijn geval opgelost werd door gebruik van de zweep

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:10

Je moet ook altijd met longeren die driehoek hebben he.. Dus dat lijn-paard-zweep een driehoek is. En indd, je moet snel reageren, als ze rotvervelend wil gaan doen, direct met de zweep erbij.

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 19:48

ja ik weet wel hoe je moet longeren enzo voor de rest heb ik nooit last met dr maar het is ook gewoon goed voor dr om een keertje lekker zich uit te kunnen leven aan de longe toch?
maar misschien lukt het nu beter omdat eentje dan erop gaat..
niet dat die dan alles doet maar die heeft een klein zweepje en teugels en als ze naar binnen wil komen dan stuurt die haar naar buiten en geeft een tikje op de hals..
maar het probleem is ook ze wil helemaal niet op de volte zegmaar...

Twisster Zal je nooit Vergeten! Lovers

Banjer & Bonnie 4 ever in my Heart...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:55

En dus moet je die driehoek hebben Lachen

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 20:13

Dat heb ik ook... maar dan moet ze toch eerst weg van mij maar dat doet ze niet en als je dr dan aan het lopen wil zetten dan komt ze zo boos naar je toe

Twisster Zal je nooit Vergeten! Lovers

Banjer & Bonnie 4 ever in my Heart...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:40

Dit lijkt mij dan ook een combi van rangorde probleem en niet goed longeren. Sorry, maar dat denk ik wel Lachen
Zoek een ervaren iemand die je hierbij wil helpen. Succes.

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 09:50

ja misschien wel maar dr eigenaar kan dr ook niet longeren dus dat heeft geen zin om die er bij te halen Knipoog

Twisster Zal je nooit Vergeten! Lovers

Banjer & Bonnie 4 ever in my Heart...


Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:23

LovePollY schreef:
ja misschien wel maar dr eigenaar kan dr ook niet longeren dus dat heeft geen zin om die er bij te halen Knipoog


Ik denk dat Amethyst gelijk heeft, waarschijnlijk zal het met rangorde te maken hebben. Jouw verzorgpony neemt de leiding, als hij geen zin heeft doet ie het niet... Ik denk niet dat dit zo 1,2,3 op te lossen is, misschien zal je moeten beginnen met wat grondwerk, aan de hand werken en zo... Zorgen dat hij weet wie de leider is... En daarna kan je pas verder met je paard...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:27

Ik denk toch dat de enige oplossing is dat je moet gaan zoeken naar iemand die jou en de eigenaar les gaat geven in longeren. Door nu door te modderen zal dit probleem alleen maar erg worden. En zal je voor gevaarlijke situaties komen te staan.
Dit geintje heeft het paard al door, hierna komen vaak andere ´geintjes´. Denk aan gericht bokken, steigeren en echt aanvallen. Probeer dat dus voor te zijn.

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 11:31

Bedankt allemaal voor de tips
ik ga er wel aan werken
ik doe nu wel even een slotje op dit topic
want het is al opgelost
groetjes chantal

Twisster Zal je nooit Vergeten! Lovers

Banjer & Bonnie 4 ever in my Heart...

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:45

LovePollY schreef:
Bedankt allemaal voor de tips
ik ga er wel aan werken
ik doe nu wel even een slotje op dit topic
want het is al opgelost
groetjes chantal


Heb jij het probleem in 1 dagje opgelost? Mag ik vragen hoe je dat dan gedaan hebt, misschien ook voor andere bokkers handig om te weten.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:34

Ja, daar ben ik ook wel heeel benieuwd naar Lachen Dus, brand los zou ik zeggen Lachen

elisa

Berichten: 24
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: goutum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:36

bij mij staat er iemand op stal die ong. het zelfde had, het paard ging voor haar staan, snuiven en met zijn voorbenen slaan Scheve mond zij heeft er gelukkig iemand bij gehaald die haar er les in heeft gegeven. jammer genoeg was ik er niet bij want dat had ik wel willen zien, maar ze had het erover dat als het paard voor je gaat staan met de zweep en knal geven tegen zijn achterbenen, het paard heeft het daarna gelukkig niet meer gedaan. maar mijn advies is tog idd als je zo iets heb iemand er bij halen!!!!!!

Bad Is When You're Capable Of Beatin' The Baddest

««¤»» Boem ««¤»»

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 13:35

ik heb het al opgelost want dr hoefijzer zat los
ze had daar last van en nu is de smid geweest
dus nu is het verholpen

Twisster Zal je nooit Vergeten! Lovers

Banjer & Bonnie 4 ever in my Heart...

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:24

LovePollY schreef:
ik heb het al opgelost want dr hoefijzer zat los
ze had daar last van en nu is de smid geweest
dus nu is het verholpen


Dus ze viel je aan omdat ze een los hoefijzer had? Verward

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:45

haha, niet banketstaaf bedoeld, maar dit vind ik ook vreemd klinken Verward

Ikke ---> Lovers <--- Robin

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:04

Uhuh? Dat je pony dan niet wil lopen kan ik me enigszins voorstellen, maar aanvallen, nee...
Vaag verhaal dit.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:54

Dan is of je pony heel erg kleinzerig, dat hij er zo erg last van had, dat hij dat duidelijk wou maken. Maar jij reageerde niet op zijn tekenen en toen viel hij je maar aan, omdat hij het toch duidelijk wou maken??? (Goh, wat een theorie)

Of hij stapeld allerlei problemen op: hij had zere voeten, hij had geen zin, hij was moe, het zand was anders, het waaide en toen moest hij ook nog een rondrennen, dat was de druppel die de emmer deed overstromen.

LovePollY

Berichten: 235
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 19:18

Nee ik heb het gewoon een beetje raar opgeschreven
maar er zat een steentje tussen ze hoef en het ijzer en dat deed pijn daarom wou ze niet door lopen.
ze longeert nu nog steeds niet echt normaal maar loopt wel beter door.
jullie kunnen dr voor de rest ook niet veel aan doen maar wou gewoon even weten of pony's van bokkers dit ook hebben niet omdat ik ff afgezeikt wou worden!
ik doe dr wel ff een slotje op hoor.

Twisster Zal je nooit Vergeten! Lovers

Banjer & Bonnie 4 ever in my Heart...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lys_PPA en 48 bezoekers