kunnen jullie mij helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

kunnen jullie mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 10:04

heej bokkers ik heb een vraag kunnen jullie mij daar mee helpen?Nou begin ik maar met wat ik moet vragen.

Ik heb een verzorgpaard van 5 jaar.Ze reed eerst heel goed.Ze stapte makkelijk door draafte en gallopeerde zelfs.Nou een maand later ging ik weer rijden op haar.Ik leg het zadel er op ga wat rondjes lopen.Daarna ben ik erop geklommen en heb rond gestapt.Toen daarna gingen een paard vriendinnen erop en toen hebben we haar afgezadelt gepoetst geknuffeld en toen vrij gelaten.Toen kwam ik een andere dag en toen wou ik graag draven maar toen gebeurde het ze deed haar hoofd naar beneden ging draaien en stopte in 1 keer.Ik viel er bijna af en ze doet het heel vaak.Wat moet ik doen?? zet een bericht neer als jullie het weten.

Groeten Lovelygirly


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:11

meer iets voor vraag maar raak Lachen
Misshien beter door rijden zodat ze der kans niet krijgt om haar hoofd naar beneden te doen . ik zou het niet weten

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:19

misschien zag ze wat engs dat ze niet verder wilde?
misschien was ze moe?(ik weet niet hoeveel je toen gedaan hebt)
Misschien wilde ze gaan rollen?

Ik zou het eigenlijk ook niet echt weten! Je moet maar ff kijken of ze het de volgende keer weer doet als je gaat rijden!


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:13

Het past idd meer op Vraag Maar Raak.
Ik zou ook niet weten wat je moet doen. Ik zou goed les nemen, een instructeur kan je vast beter helpen. Zoiets is niet vanachter je computer te beoordelen!!

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:24

Misschien ligt het zadel niet goed. Heeft ze pijn gehad de vorige dag met rijden en staakt ze daarom. Misschien had ze spierpijn van de dag daar voor. Dit omdat ik begrijp uit je verhaal, dat ze toch een poos niet bereden was. Ik denk zelf dat zo´n reactie toch meestal voorkomt als een paard heeft.

Jarengo

Berichten: 16
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Rijswijk (zh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:24

ik zou het ook nie weten het ken ook zijn dat ze je gewoon voor de gek houdt..........

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:53

Verslag van de Dag --> Vraag maar Raak

Het leven is een gebakje!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:30

Klinkt alsof ze je vreselijk in de maling zit te nemen...Sluit eerst medische dingen als pijn etc uit..Kijk of het zadel wel goed ligt.. Het beste kun je les nemen,zodat je leert hoe je deze ongein voorkomt...

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:50

En niet iedereen op haar rug laten. Vooral niet de eerste 2 maanden.

Voor de rest zeg ik helemaal opnieuw beginnen. Je hebt ergens een fout gemaakt en die moet je weer oplossen voordat je weer kunt gaan rijden.

Natuurlijk moet er dan geen medische problemen zijn, maar dat denk ik niet zo te horen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:32

ik denk dat ze je gewoon uitprobeert, gebeurt vaak na n maandje ofzo i.i.g. als d'r nog mar net hebt maar niet gelijk snapje?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:33

krijg je ook les met d'r?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 21:14

neeej ik krijg geen les op haar met hara maar ik zit er over te denken. Maar ze doet het al een hele tijd dat hoofd naar beneden en is dus sterk maar ik zit nog te kijken hoeveel het kost met een eigen paard

Groeten Lovelygirly

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:19

hey,
veel drijven en ophoudingen, en echt proberen het hoofd om hoog te houden. En niet laten merken dat zij het van jou kan winnen, dan gaat ze ook aleen maar door.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:19

ik ben het met josien eens.. je moet iedereen op een paard laten rijden.. als het paard een hele tijd niet onder het zadel is geweest.. laat haar eerst weer wennen.. aan 1 ruiter.. en dan pas kun je er meerderen op laten rijden.. ik zou ook als ik jouw was overnieuw beginnen.. dus eerst longeren en lopen met zadel. enz. en pas dan erop! .. succes!! Lachen

'Moonlight Holly'

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 17:03

ik mag niet longeren en ik zoek nu iemand die haar zo netjes kan krijgen.Als je bij hara doordrijft en hoofd omhoog houd gata ze steigeren bokken en ga mara dor en ze gata door tot je er afligt
dus mensen die 13 a 14 zijn of ouder en meer dan 4 jaar rijervaring hebben en die in de buurt van varsseveld wonen zijn welkom stuur dan een mail naar horselover_payrits@hotmail.com

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:50

lovelygirly schreef:
neeej ik krijg geen les op haar met hara maar ik zit er over te denken. Maar ze doet het al een hele tijd dat hoofd naar beneden en is dus sterk maar ik zit nog te kijken hoeveel het kost met een eigen paard

Groeten Lovelygirly


Goede instructie is een van de dingen waar je echt niet op moet besparen! Doe je dat wel, heb je kans dat je paard voor altijd verpest is... Denk niet dat iemand van 14 met 4 jaar rijervaring hier heel veel aan kan oplossen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

x_Josine_x

Berichten: 27
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:35

Mijn zusje reed ook op een pony die diezelfde geintjes uithaalde. Het was of stilstaan+kop tussen de benen+bokken of hij ging heel hard rennen. Zij heeft het niet kunnen oplossen dus is ze met de pony gestopt maar naar ik weet gaat het nu een stuk beter met hem. Dit komt omdat er nu veel meer met het paardje gewerkt wordt. Ik denk dat je vol moet houden en de conditie langzaam opbouwen zodat je per dag wat langer met hem aan het werk kunt. Het zou namelijk zomaar kunnen dat die pony uit verveling gaat treiteren. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar dat is wat ik denk.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:44

Je hebt een maand niets gedaan en toen zijn jullie er omstebeurt opgeklommen?
Had ze niet gewoon spierpijn van de dag ervoor?
En dat ze daarom in staking ging?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

legata

Berichten: 47
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:59

Ik ken jou paard niet maar opties zijn:
Zodra je het voelt aankomen of zodra het gebeurt iets anders proberen bijvoorbeeld een bocht maken de andere kant uit of achteruit zetten. Als ik jou verhaal lees denk ik niet dat dit haalbaar is, maar dat laat ik aan jou over.

Straffen elke keer als het gebeurt. Ik kan niet uit jou verhaal halen hoe jou paard op een tik met de zweep reageert. Je moet bepalen hoe hard je haar moet straffen voordat ze weer verder gaat. Straffen is niet leuk, maar een paard waar je alleen problemen mee hebt is nog veel minder leuk. Het gaat meestal niet vanzelf over erger nog het wordt meestal alleen erger. Dus straffen voor jullie best wil.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:41

Hmm, ik denk dat als je zo gaat straffen het enkel maar erger maakt.
Duidelijkheid moet er zijn, maar dat zonder de vorm van slaan of een boze stem. Volkome rust is veel belanrijker, maar daarom oolk zo veel moeilijker.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 10:58

ik ga vandaag woensdag om half 3 naar hara toe en kijk of ik wat kan doen maar ze valt aan bokt naar me steigert en ze vond het rijden leuk en het sringen wilt ze ook graag maar wat ze heeft weet ik niet maar wat moet ik nou doen dan?de een zegt slaan en de ander zegt rustig doen nou moeten jullie kiezen rustig opbouwen of slaan?
geef daar maar antword op

Groeten lovelygirly

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:04

Ik zeg rustig opbouwen en dat zou jij ook zeggen als je bij hem in de wei staat. voor je eigen veiligheid en voor het juiste resultaat.
Dit paard slaat niet voor niks. Ga jij dan ook slaan dan geeft dit enkel een bevestiging voor je paard dat mensen echt niet oke zijn. Gevolg een nog groter gevecht dat levens gevaarlijk word. Nu kun je nog wat uitrichten. Dan is er maar een verliezer JIJ.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:58

maar Josien, tkan net zo goed een slim paard zijn die door heeft dat ie mooi onder hetw erk uit kan komen door te slaan of wat dan ook.. ik zou kijken waar zijn gedrag vandaan komt, en aangezien hij eerst wel braaf was, lijkt het mij uitproberen.. en dan zou ik juist wel een flinke klap geven, is ie nou helemaal om naar je te slaan!

Dag lieve mama...

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:22

Heb je ook niet een advertentie gezet op marktplaats??
Ik denk ook dat je beter als je hulp zoekt een ouder iemand kan vragen die er wat meer ervaring mee heeft dan een jong persoon.( niet banketstaaf bedoeld)

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:29

Les is het enige dat je kan helpen.............. maar ik denk dat het verstandiger is om je pony te verkopen aan iemand die er meer tijd voor heeft. Een maand niet bij je pony komen en dan ineens het dier aan het werk zetten is natuurlijk niet al te eerlijk tegenover het paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers