is dit nou een pismerrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dennissje
Berichten: 24
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: noord nederland

is dit nou een pismerrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 10:08

heb een 2 jarige merrie. altijd als ik zijn stal binnenkom begint ze te plassen. ook al komt er maar een beetje. is dit nu een pismerrie?? Huilen


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:02

uhmm nee, dat is waarschijnlijk een hengstige merrie Haha!
een pismerrie is een benaming voor merrie's die erg vervelend zijn tijdens hun hengstigheid of daarbuiten. dat ze tegen alles beginnen te gillen enzo

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:39

*LOL* Das geen pismerrie nee, Lissy heeft t idd al uitgelegd..

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:37

dennissje schreef:
heb een 2 jarige merrie. altijd als ik zijn stal binnenkom begint ze te plassen. ook al komt er maar een beetje. is dit nu een pismerrie?? Huilen


nee dat is gene pismerrie Knipoog
Ik weet ook niet waarom ze dat doen, Silke een merrie bij ons op stal doet het ook altijd als ze binnen komt. En het lijkt me sterk als ze altijd hengstig is Knipoog

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:30

Pismerries zijn erg vervelend en lijken het hele jaar door hengstig te zijn en hebben daar erg veel last van waardoor ze erg vervelend zijn.

Een merrie die lastig is als ze hengstig is wanneer ze het behoort te zijn is gewoon een hengstige merrie die vervelend is.

miin merrie moet altijd plassen waneer ze op stal gezet wordt en dit is gewoon territoriaal gedrag. Soms als ze henstig is, is ze oer vervelend, maar dat is geen pismerrie.
Die van jouw vertoont misschien wel teritoriaal gedrag of moet gewoon nog ontdekken wat er met haar hormonen aan de hand is.

Bij een pismerrie kan je echt niet aan de flanken komen of ze begint te gillen of te pissen. Heb het een keer meegemaakt, dus weet wat het is en het is niet leuk. Dit soort paarden zijn ook bijna niet te berijden.
Laatst bijgewerkt door mjet op 12-04-04 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:35

dennissje schreef:
heb een 2 jarige merrie. altijd als ik zijn stal binnenkom begint ze te plassen. ook al komt er maar een beetje. is dit nu een pismerrie?? Huilen


hahaha das letterlijk een pismerrie!!! haha wat liefff hoe oud ben jij??

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:35

hmmm, mijn pony lijkt juist nooit meer hengstig te zijn... zou dat kunnen, dat als paarden lang geen hengst meer om zich heen hebben, ze 'stil vallen'?

antics

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:01

nee hoor bij sommige merries merk je het gewoon niet eens. bij die van mij merk je het maar 3 keer per jaar of zo, tewrijl ze echt wel vaker hengstig zijn.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:13

volgens mij is een pismerrie eentje die echt altijd een hengstig gedrag vertoond, en heel onregelmatig en veelvuldig hengstig is.

arabieren: de beste paardjes die er zijn

dennissje
Berichten: 24
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 10:50

Gelukkig is het dus geen pismerrie. Dit zou later misschien wel kunnen gebeuren. Tis dus echt een vrouw die last heeft van dr hormonen. Gisteren deed ik haar in de wei en toen liep ze heerlijk te draven en te galloperen en in de verte zag ik haar al weer knipogen. Zal wel super hengstig zijn....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, ladynette_x, Stybba en 83 bezoekers